Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Bij Engie zit je aan rond de 34 volgens huidige tarieven. De optifix was al sinds de zomer boven de 50?Ik heb nog de optifix van augustus, enkel elektriciteit. Maar scheelt idd niet zo heel veel met de huidige variabele prijzen dus ga hem toch nog maar aanhouden denk ik.
Hmm inderdaad wel serieus verschil. Ik zit met optifix van augustus:Bij Engie zit je aan rond de 34 volgens huidige tarieven. De optifix was al sinds de zomer boven de 50?
Ik weet natuurlijk niet of Engie de prijzen maandelijks aanpast of per kwartaal? Bij Luminus is het per kwartaal als ik me niet vergis.Hmm inderdaad wel serieus verschil. Ik zit met optifix van augustus:
Elektriciteit
58.89 c€/kWh dag
45,59 c€/kWh nacht
Gas
23,76 c€/kWh
Ik houd nog even in de gaten wat de eerste winterprik gaat doen met de prijzen, maar ook geen zin om een jaar deze prijzen te betalen als pakweg Engie zoveel goedkoper is.
Pixel Blue is een variabel contract, dus het zou mij verbazen moest je aan de prijzen van augustus zitten.Mijn contract liep af total energies 31/10 dus ben vanaf vandaag pixel blue.De gehanteerde jaarverbruiken in deze offerte zijn de volgende:
Elektriciteit Daguren: 2.396,89 kwh.
Gas: 7.486,35 kwh.
Het is een stilzwijgende verlenging 1/11 dus ga er van uit dat tariefkaart augustus zal gelden. Op de offerte stond:
- Via deze offerte betaal je jaarlijks 4.182,90 euro of maandelijks 348,55 euro. Alle bovenvernoemde bedragen zijn geldig voor elektriciteit en gas samen en inclusief btw.
Elektr 57 c/kwh
Gas 27 c/kwh

Deze prijzen denk ik?![]()
Niels raakt niet aan een energiecontract: “Ik verbruik nu al tien maanden elektriciteit zonder contract”
Niels Van Mol uit het Limburgse Tessenderlo verhuisde begin dit jaar naar een nieuwbouwwoning, maar een elektriciteitscontract afsluiten, bleek schier onmogelijk. “Netbeheerder Fluvius en de leverancier schuiven de schuld in elkaars schoenen, maar intussen zit ik wel al een jaar zonder contract.”m.nieuwsblad.be
Welke prijs zou hij dan betalen?![]()
Ik had het eigenlijk maar gewoon gepost om eens wat tegengas te geven aan altijd weer die goed nieuws show hier de laatste tijd. Altijd lezen we hier de artikels als de prijs daalt maar nooit al de prijs daarna terug wat omhoog gaat.Goldman Sachs is een van de grotere spelers die actief zijn als pure trader, dus zonder achterliggende klantenportefeuille.
Heb dus wel m’n vragen als zulke ‘voorspellingen’ van zo’n bron komen. Shortpositie die ze nog even snel moeten opkuisen?
En wat een brolartikel weer van het nieuwsblad.
TTF is geen Europese gasprijs maar echt wel een Nederlandse gasprijs.
En er is niet zoiets als ‘dé’ TTF prijs. Waar ze hier over spreken (maar niet vernoemen aangezien ze zo weinig kennis hebben dat ze het zelf waarschijnlijk niet eens doorhebben) is de front month. Enkel is de front month nu december en niet meer november. En is november eind vorige maand onder de 100 euro gedoken, maar december nooit. Dus vergelijken ze twee verschillende producten.
Een Tobe Steel van De tijd weet er tenminste echt iets van. Artikels van het nieuwsblad zijn het equivalent van een blinde die schrijft over een voetbalmatch.
Idd, ik dacht net hetzelfde.Ik had het eigenlijk maar gewoon gepost om eens wat tegengas te geven aan altijd weer die goed nieuws show hier de laatste tijd. Altijd lezen we hier de artikels als de prijs daalt maar nooit al de prijs daarna terug wat omhoog gaat.
Engie Direct staat aan 6,654 c/kWh, Total Pixel aan 8,51 c/kWh.Als ik de nieuwe tarieven zie van Luminus ComfyFlex (+), zitten ze daar toch nog gewoon op het niveau van Optifix Augustus, niet?
Gas?Engie Direct staat aan 6,654 c/kWh, Total Pixel aan 8,51 c/kWh.