Energieleveranciers

Q4 variabel 3month back is goedkoper dan optifix 2.2c.

Q1 3 month back is momenteel 1 -1.5c. Tenzij TTF op KT naar 300 gaat, zal die ook lager zijn dan 2.2c.

Na q1 is het gedaan met verbruik, dus welk risico neem je door te switchen?
2.2 cent / kwh? Dat is wel heel weinig. Dat is lager dan de tarieven van september 2021 (van voor de crisis begon)? Of ben ik niet mee?

Ben nu ook wel serieus aan het twijfelen om over te schakelen naar Engie. Heb een optifix van augustus. Als ik de prijs bereken op de website, zie ik wel een hoger maandbedrag dan wanneer ik vergelijkingwebsites kijk. Werken ze met toekomstige inschattingen? Of zijn hun prijzen effectief al serieus omhoog gegaan?

Afrekening aardgas is hier ook een 2tal weken geleden in de bus gevallen, 148€ opleggen op een voorschot van 100€. Elektriciteitafrekening laat nog op zich wachten..

Momenteel al enige tijd klant bij mega.
Echter heb ik geen kaas gegeten van hoe te beslissen waar je best heen gaat momenteel..

Wie kan eventueel mij helpen de beste deal te kiezen?

Dit kwam uit de meterstanden bij opname door fluvius op 4/10.
Dag: -559
Nacht: 37
Exclusiefnacht: 0 (alles afgekoppeld hiervan)
Gas: 887m3 of 10133 kWh

Zonnepanelen aanwezig met omvormer 3.0 en terugdraaiende teller.

Zeker door gelezen te hebben dat mega kosten zal aanrekenen voor mensen met terugdraaiende teller wil ik hier snel weg.

Alvast bedankt voor jullie hulp en insteek! Mag gerust via pm.

Afrekening aardgas is hier ook een 2tal weken geleden in de bus gevallen, 148€ opleggen op een voorschot van 100€. Elektriciteitafrekening laat nog op zich wachten..

Momenteel al enige tijd klant bij mega.
Echter heb ik geen kaas gegeten van hoe te beslissen waar je best heen gaat momenteel..

Wie kan eventueel mij helpen de beste deal te kiezen?

Dit kwam uit de meterstanden bij opname door fluvius op 4/10.
Dag: -559
Nacht: 37
Exclusiefnacht: 0 (alles afgekoppeld hiervan)
Gas: 887m3 of 10133 kWh

Zonnepanelen aanwezig met omvormer 3.0 en terugdraaiende teller.

Zeker door gelezen te hebben dat mega kosten zal aanrekenen voor mensen met terugdraaiende teller wil ik hier snel weg.

Alvast bedankt voor jullie hulp en insteek! Mag gerust via pm.

Is vrij eenvoudig om te doen via de V-test van de VREG.

Hier zijn je resultaten:

Klant worden bij Luminus kan hier.

Nu toch al enkele jaren klant en heb ook nooit goede ervaringen gehad met hun informatica systemen. Hun website is echt brak en kan de helft van de tijd niet aanloggen.

Daarom ook dat ik probeer er altijd vlug bij te zijn om hun voorschot voorstel te weigeren via email. Waarschijnlijk wordt het voorschot voorstel automatisch in behandeling genomen als je niet op tijd de ‘weiger’ link aanklikt, waarna je het zelf niet meer krijgt aangepast. Nuja toch ook aan het zien om naar een andere leverancier over te gaan, want Mega komt toch wel overal heel slecht voor de dag.
Ik moet zeggen bij Octa+ (VME contract elektriciteit) had ik aldus geklaagd over de te hoge voorschotfacturen (750€ voorschot - 3 maandelijks) op 6 oktober.
Eergisteren heeft Octa+ dan geantwoord, dat ze dit gingen aanpassen en ze de aanmaningsprocedure die opgestart was, gingen stopzetten.
Vandaag 28 oktober hebben ze de correcties effectief doorgevoerd. Nu staat er 195€ voorschot - 3 maandelijks en het bedrag van 750€ is geannuleerd.

----

Dat tov Mega. (Particulier contract Gas)

Geklaagd 1 februari dat de slotfactuur van januari niet klopte. Vorige week heeft Mega dan eindelijk weldegelijk toegegeven dat ik helemaal gelijk heb. Momenteel 28 oktober is de aanpassing echter nog altijd niet gebeurd en ligt het dossier (nog steeds) bij de deurwaarder.

Alle energieleveranciers staan achter met hun administratie, maar Mega spant toch echt de kroon (en dat lijkt bewust zo te gebeuren).

Het aantal mails en telefoontjes dat ik heb moeten plegen om mijn slotfactuur voor gas en elektriciteit bij Mega te pakken te krijgen was echt waanzinnig.

Laatst bewerkt:
In juni Mega willen stopzetten en in juli zou contract beginnen bij Engie

Tis bijna afgerond bij Mega... :)
Hier hetzelfde.

In juli willen overstappen van Mega naar Engie. Gas is in Augustus in orde geraakt, maar elektriciteit wil maar niet lukken. Ik vroeg hen ook voor de maandelijkse afrekening...
Ik heb een digitale teller en zonnepanelen. Meerdere malen aan de lijn gehangen met engie en fluvius. Fluvius zegt dat alles in orde staat.
Zopas nog gebeld met engie. Tot mijn grote verbazing had ik binnen 5 min een mens aan de lijn. Die verzekerde me dat het nu met prioriteit verder behandeld zal worden....😂 Ben benieuwd...

Vorige week was ik na 6 min ook binnen bij Mega. Ik werd goed ontvangen door een zekere Tom. Na ons gesprek kreeg ik direct een mail met een overzicht van ons telefonisch gesprek. Als ze geld moeten hebben, dan gaat het snel xD

Welk is het beste tariefplan bij Engie voor een verbruik van iets minder dan 2500 kWh en een opbrengst van 3500 kWh? Blijkbaar is Engie op het moment de goedkoopste en hebben ze een goede injectievergoeding. De tariefplannen liggen dicht bij elkaar, waardoor ik twijfel welke de beste is.

Gaan de prijzen voor november stijgen?

Welk is het beste tariefplan bij Engie voor een verbruik van iets minder dan 2500 kWh en een opbrengst van 3500 kWh? Blijkbaar is Engie op het moment de goedkoopste en hebben ze een goede injectievergoeding. De tariefplannen liggen dicht bij elkaar, waardoor ik twijfel welke de beste is.

Gaan de prijzen voor november stijgen?
Mijn glazen bol zegt mij dat de prijzen in november gaan zakken in vergelijking met die van oktober. En dat die in december gaan stijgen.

De etherische en mystieke nevelen verhullen echter de gedragingen van de verdere toekomst.

Of anders gezegd, kweet het niet. T'is nen gok.

Mijn glazen bol zegt mij dat de prijzen in november gaan zakken in vergelijking met die van oktober. En dat die in december gaan stijgen.

De etherische en mystieke nevelen verhullen echter de gedragingen van de verdere toekomst.

Of anders gezegd, kweet het niet. T'is nen gok.
Meestal stond hier de afgelopen maanden de laatste dag(en) van de maand al wat het de volgende maand ging zijn, daarom dat ik het even vroeg;-).

Meestal stond hier de afgelopen maanden de laatste dag(en) van de maand al wat het de volgende maand ging zijn, daarom dat ik het even vroeg;-).
Daarom dat ik zei dat de prijzen gingen zakken voor volgende maand, aangezien zoals gassy al meermaals pleegde te zeggen de prijzen aan het zakken waren op de termijnmarkten.

Maar we moeten daar rekening houden met het feit dat het exceptioneel warm is geweest ( en leveranciers van gas ook effectief naar ons willen komen met hun boten), en we moeten nog eventjes afwachten wat eens een goede koudeprik gaat doen. Waarom dat ik meldde dat het in december, als die eerste koudeprik in november gepasseerd is, ons zal tonen.

Daarna is het koffiedik kijken.

Terug
Bovenaan