Energieleveranciers

Andere vraag.
Zonnepanelen zijn ze aan het plaatsen si vandaag. Eindelijk :p

Huidig contract is optifix tem 30/04/24. Deze behoudt ik toch en ik krijg enkel een injectiecontract? Is dat dan variabel of vast?
Heb gebeld naar de klantendienst van Luminus maar ik heb niet de slimste aan de telefoon gehad. Injectie zou op 47/33 cent staan volgens de tariefkaart en zou vast zijn volgens haar.

Vanaf wanneer geldt dat dan? Na keuring of vanaf dat alles aangesloten is?

Injectietarief is variabel dacht ik? Stond vorige maand nog op 33/22cent?
Je krijgt hier echter nog geen rotte cent voor, tenzij Fluvius uw aanmelding heeft doorgegeven aan Luminus. (Ja, het moet van Fluvius komen, ookal krijgen ze uw stroom ondertussen al.) Fluvius heeft hier zo'n 90 werkdagen de tijd voor, en ze spreken nu van grote drukte dus het kan nog wel eens wat langer duren. Doe de aanmelding bij Fluvius dus onmiddelijk als je uw keuring etc hebt ontvangen. Wanneer Fluvius dit doorgeeft aan Luminus, zou je het wel retro-actief terugbetaald krijgen.
Thx for the fast reply!
Dus zelf verbruiken werkt wel al, injectie gaan we moeten afwachten.

Fluvius pas contacteren dus na keuring en niet eerder?

Je krijgt hier echter nog geen rotte cent voor, tenzij Fluvius uw aanmelding heeft doorgegeven aan Luminus. (Ja, het moet van Fluvius komen, ookal krijgen ze uw stroom ondertussen al.) Fluvius heeft hier zo'n 90 werkdagen de tijd voor, en ze spreken nu van grote drukte dus het kan nog wel eens wat langer duren. Doe de aanmelding bij Fluvius dus onmiddelijk als je uw keuring etc hebt ontvangen. Wanneer Fluvius dit doorgeeft aan Luminus, zou je het wel retro-actief terugbetaald krijgen.
Ik hoop het, mijn aanmelding loopt al van half juni...

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit allemaal zoveel tijd zou moeten kosten.
Kijken ze dan echt ieder detail nog eens na? Zou ergens wel moeten, aangezien dit het enige is dat hen vertelt dat er effectief zonnepanelen bijgekomen zijn ergens. Maar met een vertraging van 90+ dagen is die melding toch ook maar een triestige manier om nieuwe installaties te gaan auditten op conformiteit?

Die van ENGIE direct staat ook online, gas zelfs iets goedkoper dan vorige maand als ik me niet vergis, 19,7 per kWh. Elektriciteit staat op 42,7/kWh voor enkelvoudige teller.

Mijn optifix ingetekend in augustus ligt nog altijd stukje hoger, ik begin toch te twijfelen of ik er goed aangedaan heb (gas 24cent per kWh, elektriciteit 51 cent per kWh). Thoughts?

Die van ENGIE direct staat ook online, gas zelfs iets goedkoper dan vorige maand als ik me niet vergis, 19,7 per kWh. Elektriciteit staat op 42,7/kWh voor enkelvoudige teller.

Mijn optifix ingetekend in augustus ligt nog altijd stukje hoger, ik begin toch te twijfelen of ik er goed aangedaan heb (gas 24cent per kWh, elektriciteit 51 cent per kWh). Thoughts?
And again: de winter is nog steeds niet begonnen, de oorlog in Oekraïne is nog steeds niet afgelopen.

Die voor gas is nog gebaseerd op de parameter van augustus, voor elektriciteit klopt het wel al.

And again: de winter is nog steeds niet begonnen, de oorlog in Oekraïne is nog steeds niet afgelopen.
"Winter" is nu echt wel een non-argument. Het is niet alsof de energieleveranciers ineens wakker worden van Fuck, we zijn het concept winter vergeten in onze modellen:fingerguns_r:
Dit gezegd zijnde zou ik ook gewoon bij je fix-contract blijven, maar de no-brainer die sommige er een paar weken geleden van maakten is het duidelijk ook niet.

Er is gas genoeg. We doorgaan gewoon een transitie. NS1 en 2 zijn kapot en hoogstwaarschijnlijk voor altijd (als ik berichtgeving mag geloven). Er is dus al rekening met gehouden. Het is eerder een spelletje om zoveel mogelijk te cashen. File aan de LNG terminals! Timeslots die worden doorverkocht, dat heeft niks meer te maken met tekorten hé, gewoon keihard cashen. Je kan de radio niet aanzetten of het is total pixel. Wat doen die olieboeren nu met aardgas en elektriciteit? Volgens mij is dat gewoon een nieuwe leverancier ? Het moet zijn dat er veel te cashen valt.

Ik ga gewoon een investeringskrediet vragen voor een bijkomende LNGterminal gas gas gas!

"Winter" is nu echt wel een non-argument. Het is niet alsof de energieleveranciers ineens wakker worden van Fuck, we zijn het concept winter vergeten in onze modellen:fingerguns_r:
Dit gezegd zijnde zou ik ook gewoon bij je fix-contract blijven, maar de no-brainer die sommige er een paar weken geleden van maakten is het duidelijk ook niet.
Het is niet dat nu alle landen zeggen: "Oh crap, onze voorraden zijn ook al bijna op!" Vandaar: nog geen winter.

20-C81-AE8-2-E0-C-4-F98-8-B6-D-39963-B8-B22-F6.png

Hoe kom jij aan 19,7??
Of krijgt iedere klant een andere prijsvoorwaarde te zien?😊

Hoe kom jij aan 19,7??
Of krijgt iedere klant een andere prijsvoorwaarde te zien?😊
Als ik geen vast contract aan 14,03€cent had zou ik ook Engie Direct nemen. Stom om te zeggen, maar ik denk dat de Optifixers aan 23,76€cent uiteindelijk blijven zitten en achteraf tot de conclusie komen dat ze teveel betaald hebben om hun gemoed te sussen. Hier had ik in het verleden al voor gewaarschuwd en het zal zo zijn. Zit er bij sommigen ingebakken. Uit angst vast en dan blokkeren als het terug daalt, ook uit angst. Heb ik soms zelf ook last van.

Mulan, ik hoop/denk dat we de top bij gasprijzen al gezien hebben. Heb bij 340€/MWh hier ook gemeld dat we technisch de top bereikt hadden. Werd toen uitgelachen. Denk dat je op een trein/hele hoge prijzen bent aant wachten die niet meer wederkeren. De winter en het dichtdraaien van Nord Stream zijn al ingeprijsd. Hoe meer duidelijk wordt dat het gaat lukken, hoe dieper de prijzen blijven zakken. Een extreem koude winter (weten we pas over enkele maanden) of bv de vernieling van een pijpleiding uit Noorwegen of problemen met LNG terminals kunnen de prijzen eventueel terug wat doen stijgen. Wetende dat Engie Direct aan minder dan 14€cent staat en optifix 10€cent duurder, zou ik toch kiezen voor Engie Direct 🤔.

Laatst bewerkt:
Als ik geen vast contract aan 14,03€cent had zou ik ook Engie Direct nemen. Stom om te zeggen, maar ik denk dat de Optifixers aan 23,76€cent uiteindelijk blijven zitten en achteraf tot de conclusie komen dat ze teveel betaald hebben om hun gemoed te sussen. Hier had ik in het verleden al voor gewaarschuwd en het zal zo zijn. Zit er bij sommigen ingebakken. Uit angst vast en dan blokkeren als het terug daalt, ook uit angst. Heb ik soms zelf ook last van.

Als je nu alsnog besluit om variabel te gaan en een optifix contract uit augustus op te zeggen, dan had je het in de eerste plaats al niet moeten afsluiten. De risico-analyse is nog niet fundamenteel gewijzigd met winterprijzen op €180.

Als je nu alsnog besluit om variabel te gaan en een optifix contract uit augustus op te zeggen, dan had je het in de eerste plaats al niet moeten afsluiten. De risico-analyse is nog niet fundamenteel gewijzigd met winterprijzen op €180.
Inderdaad, en ook die zijn dalende. De prijzen van Zeebrugge liggen nog stuk lager, zijnde 69€. Idee is altijd geweest: Optifix nemen en zien wat de prijzen vlak voor de winter staan. Denk dat het merendeel de fout gaat maken door te blijven zitten (eigen keuze, mag), en dat ze geen exit plan hebben. Hierdoor wordt Luminus de grote winnaar.

Terug
Bovenaan