Chauffagist
Well-known member
Ik gok tegen eind oktober de panelen te hebben geplaatst. Wordt de analoge gasteller ook vernieuwd bij het plaatsen van de digitale meter?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van wat ik gezien heb doen ze altijd allemaal samen.Ik gok tegen eind oktober de panelen te hebben geplaatst. Wordt de analoge gasteller ook vernieuwd bij het plaatsen van de digitale meter?
De teller van de elektriciteit is sowieso de master, dus lijkt me logisch dat ze die mee vervangen..., maar niet helemaal zekerVan wat ik gezien heb doen ze altijd allemaal samen.
In principe inderdaad steeds samen behalve in 1 situatie: installatie nieuwe gasteller bij nieuwe aansluiting van bestaande woning die reeds PV heeft, dan laten ze (als je dat wenst) de analoge elektriciteitsteller nog hangen.De teller van de elektriciteit is sowieso de master, dus lijkt me logisch dat ze die mee vervangen..., maar niet helemaal zeker
maar hoe maken ze die gasmeter dan slim? Want de gasmeter wordt aan de elektriciteitsmeter gekoppeld voor het doorsturen van de data.In principe inderdaad steeds samen behalve in 1 situatie: installatie nieuwe gasteller bij nieuwe aansluiting van bestaande woning die reeds PV heeft, dan laten ze (als je dat wenst) de analoge elektriciteitsteller nog hangen.
Nee ik heb geen meterstanden doorgegeven noch eindafrekening gekregenFluvius heeft 1 meteropname per jaar (geen idee of je het ook moet doorgeven bij een digitale)
En je energieleverancier heeft ook een meteropname na afloop van je contract (bij stopzetting/wissel van contract of na een jaar looptijd)
Die 2 momenten kunnen toevallig gelijktijdig vallen.
Als je wisselt van contract zal je toch een afrekening krijgen volgens mij hoor. Zelfs als je je 2e jaar ingaat van hetzelfde contract krijg je een afrekening
80€ -> 400€Variabel of vast?Hier thuis een koude douche gekregen. Afrekening in de bus: bijbetalen bij gas, evenveel terug krijgen bij elektriciteit. Wij blij.
Een week later ons nieuw voorschot in de bus: 150€ extra/maand.
´t begint een beetje marginaal te worden. Ondertussen zitten we hier al aan x5 ivm 9maand geleden80€ -> 400€
Variabel. Vast vandaag de dag bestaat zogoed als niet meer he.Variabel of vast?
Wij van 115€ naar 295€ (voorgesteld 480€)
Lager zetten is geen enkel probleem wanneer je effectief een plan hebt om minder te verbruiken zoals: de zolder wordt geïsoleerd, we gaan van 22graden naar 19.5 graden, we werken niet meer van thuis uit met 2,...Variabel. Vast vandaag de dag bestaat zogoed als niet meer he.
Voorgesteld 480, dus jullie hebben beslist om het bedrag lager te zetten?
Heb ik ook al aan gedacht maar beetje schrik om bij de nieuwe eindafrekening compleet gepluimt te worden...
Vast bestaat wel nog bij Luminus maar ondertussen zijn de prijzen ervan veel te hoog om er nog naar over te stappen.Variabel. Vast vandaag de dag bestaat zogoed als niet meer he.
Voorgesteld 480, dus jullie hebben beslist om het bedrag lager te zetten?
Heb ik ook al aan gedacht maar beetje schrik om bij de nieuwe eindafrekening compleet gepluimt te worden...
Loont het eigenlijk niet altijd de moeite om te werken met betaling van het werkelijk verbruik bij de digitale meter en variabel contract?
3 a 4 wintermaanden zijn het duurste qua verbruik.Loont het eigenlijk niet altijd de moeite om te werken met betaling van het werkelijk verbruik bij de digitale meter en variabel contract?
Niet. Digitale gasteller is dan gewoon manueel af te lezen zoals de oude analoge, totdat er eens een digitale elektriciteitsteller wordt geinstalleerd.maar hoe maken ze die gasmeter dan slim? Want de gasmeter wordt aan de elektriciteitsmeter gekoppeld voor het doorsturen van de data.
Zolder is vorig jaar in de herfst geïsoleerd met 22cm isolatie + onderdakplaten ipv folie.Lager zetten is geen enkel probleem wanneer je effectief een plan hebt om minder te verbruiken zoals: de zolder wordt geïsoleerd, we gaan van 22graden naar 19.5 graden, we werken niet meer van thuis uit met 2,...
Idd, bestaat nog maar is gewoon nog erger dus vond dat de vermelding niet waard, hehe.Vast bestaat wel nog bij Luminus maar ondertussen zijn de prijzen ervan veel te hoog om er nog naar over te stappen.
Ja, bij Luminus kan je die zelf aanpassen. Had naar de klantendienst gebeld met een aantal vragen, waaronder de hoge prijs, en ze hebben mijn verbruik van voorbije periodes bekeken en zelf gezegd dat het voorgesteld voorschot te hoog was.
Voor de eind afrekening is het nog af te wachten, die komt meestal rond januari bij ons.
Als de panelen er liggen gaan ze wel moeten?Denk niet dat ze snel met de elec digitale teller aan u deur gaan staan.
Fluvius heeft achterstand en veel te veel werk
Zelf aanvragen is stom want dan betaal je ervoor.
De premie halveert na nieuwjaar, dus financieel doe je er zelfs goed aan om er nog een aan te vragen en die te betalen. Als ze dan nog voor de zomer van 2023 je analoge komen vervangen, ben je dus een halve premie kwijt en ook geen terugdraaiende teller tijdens die zomer.Denk niet dat ze snel met de elec digitale teller aan u deur gaan staan.
Fluvius heeft achterstand en veel te veel werk
Zelf aanvragen is stom want dan betaal je ervoor.
Misschien moet ik me ook eens informeren bij m´n leverancier maar erg veel vertrouwen is er niet om het te verlagen...