Renegadexxripxx
Well-known member
Ze 1 voor 1 afgaan.Zijn er ook andere manieren om een Gas en elektriciteitscontract te vinden dan via vreg/mijnenergie?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze 1 voor 1 afgaan.Zijn er ook andere manieren om een Gas en elektriciteitscontract te vinden dan via vreg/mijnenergie?

Zeker dat dat terug een vast tarief is voor een jaar en niet een variabel contact is geworden?Kan iemand het volgende verklaren of heeft iets soortgelijk meegemaakt?
Wij wonen nu iets langer dan 1 jaar in onze nieuwbouw met gasketel en vloerverwarming. Een jaar geleden ging ik bij Luminus een Comfy-contract aan met vast tarief (dat was begin september 2021). In het contract stond als voorwaarde "minstens 1 jaar vast tarief voor gas" aan het (oude, normale) tarief van 4,3 eurocent/kWh. Als je tegenwoordig een Optifix (vast tarief) neemt bij Luminus, dan is dat aan 33,35 eurocent/kWh. Dat is bijna het achtvoud van ons oorspronkelijk tarief. Dus wij stonden hier al schrap voor een forse herziening van ons contract deze week met voorstel tot veel hoger voorschot.
Wat blijkt deze week? Die herziening is er (stilzwijgend) gekomen: ons tarief voor gas is nu 14,2 eurocent/kWh geworden. Ik heb hier geen e-mail van ontvangen (of bericht via ander communicatiekanaal). Maar uiteraard valt dat een pak beter mee dan het tarief voor een nieuw contract Optifix... Ben toch eens benieuwd welke berekeningsmethode Luminus hier achterliggend voor gebruikt om een nieuw (vast) tarief voor ons in te stellen, maar 't zal wel niet zo simpel zijn in deze tijd om daar iemand telefonisch te pakken te krijgen voor toelichting...
Heeft nog iemand zo een milde herziening gehad van zijn vast contract voor gas? Nu goed, ons gasrekening zal het komende jaar dus x3,3 gaan i.p.v. x7,75 dus ik klaag voorlopig niet.![]()
Er staat nog altijd bij: "Een vaste prijs gedurende minstens 1 jaar."Zeker dat dat terug een vast tarief is voor een jaar en niet een variabel contact is geworden?
Omdat ze tarieven van 2 (of 3) maand ervoor nemen.Kan iemand het volgende verklaren of heeft iets soortgelijk meegemaakt?
Wij wonen nu iets langer dan 1 jaar in onze nieuwbouw met gasketel en vloerverwarming. Een jaar geleden ging ik bij Luminus een Comfy-contract aan met vast tarief (dat was begin september 2021). In het contract stond als voorwaarde "minstens 1 jaar vast tarief voor gas" aan het (oude, normale) tarief van 4,3 eurocent/kWh. Als je tegenwoordig een Optifix (vast tarief) neemt bij Luminus, dan is dat aan 33,35 eurocent/kWh. Dat is bijna het achtvoud van ons oorspronkelijk tarief. Dus wij stonden hier al schrap voor een forse herziening van ons contract deze week met voorstel tot veel hoger voorschot.
Wat blijkt deze week? Die herziening is er (stilzwijgend) gekomen: ons tarief voor gas is nu 14,2 eurocent/kWh geworden. Ik heb hier geen e-mail van ontvangen (of bericht via ander communicatiekanaal). Maar uiteraard valt dat een pak beter mee dan het tarief voor een nieuw contract Optifix... Ben toch eens benieuwd welke berekeningsmethode Luminus hier achterliggend voor gebruikt om een nieuw (vast) tarief voor ons in te stellen, maar 't zal wel niet zo simpel zijn in deze tijd om daar iemand telefonisch te pakken te krijgen voor toelichting...
Heeft nog iemand zo een milde herziening gehad van zijn vast contract voor gas? Nu goed, ons gasrekening zal het komende jaar dus x3,3 gaan i.p.v. x7,75 dus ik klaag voorlopig niet.![]()
Ik kon idd al niet verklaren waarom er "juli 2022" bovenaan de pagina (en niet bij de tabel van tarieven). Dan hebben wij hier juist geluk gehad, gezien de forse prijsstijging in augustus...Omdat ze tarieven van 2 (of 3) maand ervoor nemen.
Bij mij was dat nadelig en heb dat terug aangepast (en betaal nu 11 ipv 14)
Inderdaad…Ik kon idd al niet verklaren waarom er "juli 2022" bovenaan de pagina (en niet bij de tabel van tarieven). Dan hebben wij hier juist geluk gehad, gezien de forse prijsstijging in augustus...
Ze zijn verplicht om 2 of 3 maand voor het aflopen van het contract een voorstel te doen. Als jij dan niet reageert op dat voorstel, dan stem je stilzwijgend toe op dat tarief.Ik kon idd al niet verklaren waarom er "juli 2022" bovenaan de pagina (en niet bij de tabel van tarieven). Dan hebben wij hier juist geluk gehad, gezien de forse prijsstijging in augustus...
Goed om te weten. Ik ga dat toch nauw(er) opvolgen allemaal in de toekomst.Ze zijn verplicht om 2 of 3 maand voor het aflopen van het contract een voorstel te doen. Als jij dan niet reageert op dat voorstel, dan stem je stilzwijgend toe op dat tarief.
Volgend jaar in juli bij het nieuwe voorstel dan best eens vergelijken met de Optifix op dat moment en dan eventueel nieuw gascontract aangaan...Hoezo sneller koud?Betekend natuurlijk ook sneller koud. Maar als je maar paar uur stookt is dat mogelijks geen probleem
Dacht altijd dat het doel van ventilatoren vooral op lage temp stoken is.
Dimensionering van mijn radiatoren weet ik niet.De meeste radiatoren zijn gedimensioneerd op 80/60°C of 70/50°C Echter met de radiatorventilatoren zorg je ervoor dat je op 70/50 °C gedimensioneerde radiatoren op een lagere temperatuur kan laten werken. 60/40°C of mss zelfs 50/30°C. Hence zit je met een groter rendement op je ketel omdat je meer condenseert.
Radiator geeft via straling en convectie (natuurlijk) zijn warmte af. Bij gedwongen luchtstroom over de radiator verhoog je het convectieverhaal.
Volgens het artikel erg weinig. Die van heatfan bvb 1kwh/jaar per stukEn hoeveel stroom verbruiken die radiatorventilatoren?
www.zelfenergiebesparen.nl
Dat zijn twee aparte zaken. CV water mag zo laag mogelijk. Dit is 'dood' cv water en is totaal gescheiden van uw sanitair circuit.Dimensionering van mijn radiatoren weet ik niet.
Ik ga eens nakijken hoe mijn ketel staat ingesteld. Maar is het ook niet zo dat je een ketel niet te laag mag instellen qua temp voor gevaar op legionella? Of zijn dat 2 aparte instellingen? 1 voor de radiatoren en 1 voor het warm water van de douche etc.
Het voordeel van ventiloconvectoren is dat ze werken bij lage aanvoer temperaturen. Ipv de klassieke 60/80°C, kunt je werken met 30°C aanvoer indien de woning goed genoeg geisoleerd is. Het voordeel is dat uw ketel dan minder verbruikt om dezelfde hoeveelheid warmte te generen. En vooral voor een warmtepomp zijn deze radiatoren erg geschikt omdat je met een warmtepomp de aanvoer temperatuur het liefst zo laag mogelijk houdt om het rendement te vergroten. In goed geisoleerde nieuwbouw werken die met een 25°C aanvoer tot max 35°C afhankelijk van de buitentemperatuur.
Welke werken op een accupakket? Ik wou zo'n ventilatoren vorig jaar aanschaffen voor de radiator in onze slaapkamer/bureau, aangezien die radiator ondergedimensioneerd is. Maar gezien we geen stopcontact in de buurt van de radiator hebben en ik enkel ventilatoren op netstroom kon vinden, heb ik ze toen niet gekocht. Als er zijn die op een accu werken zou dat ideaal zijn.Niet veel, want die werken normaal op een oplaadbare accupakket.
Probleem is dat je wegens stratificatie in de boiler vaak zones hebt die lager zitten in temperatuur. Zeker in toestellen die niet met een spiraal werken maar met warmtewisselaar.![]()
Legionella
Wat is de legionella bacterie, en waarom is het belangrijk om hiermee rekening te houden bij warm tapwater? Hoe wordt warm tapwater beschermt tegen deze bacterie? Lees er over in onze blog.www.groenehoedduurzaam.nl
71°C en de legionellabacterie is onmiddellijk dood. Maar als je het regelmatig (1 keer per week) ergens tussen 60 en 70 brengt is het ook goed.
Zou het voordeliger zijn om een zakelijke leverancier te nemen, via mijn zelfstandig bijberoep? Via de vreg kom ik soms bij het publiek ongekende leveranciers tegen, genre Elexys...