Collega is binnen geraakt na een uur en 20 min. Wel een paar uur geleden.Al anderhalf uur in wacht bij luminus... tzal telefonisch ook ni meer lukken om vandaag een optifix voor iemand te regelen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Collega is binnen geraakt na een uur en 20 min. Wel een paar uur geleden.Al anderhalf uur in wacht bij luminus... tzal telefonisch ook ni meer lukken om vandaag een optifix voor iemand te regelen.
Zijn de nieuwe tarieven Optifix september al bekend?
Kvraag me af hoe lang ze nog optifix gaan aanbieden… mss denken ze dat als alles zakt die mensen hun contract zullen uitzitten.
Wat niet zo zal zijn want 50% komt al van dit forum alleen![]()
Wij? Of luminus?Momenteel dik in het verlies met optifix tgo variabel... aan de huidige tarieven...
Groetjes, indexaanpassing 1 oktober.Momenteel dik in het verlies met optifix tgo variabel... aan de huidige tarieven...
Groetjes, indexaanpassing 1 oktober.
Ecopower wat doe je nou![]()
Amai en ik was het in het oog aant houden om me daar aan te sluiten als ze terug nieuwe leden zouden aannemen.Na Mega, toch ook wel een bom van Ecopower:
Het nieuwe prijsysteem vanaf 1 november
Het Ecopower-gedeelte ‘elektriciteit’ van de nieuwe prijs is voor de helft gebaseerd op een vast deel van 0,23 euro per kWh en voor de helft op een variabel deel dat de gemiddelde marktprijs volgt (het gewogen gemiddelde van de uurprijzen van een hele maand). Voor november 2022 is dat geschatte variabele gedeelte 0,89 euro. De exacte prijsformule leest u hier.
Het gewogen gemiddelde van alle uurprijzen in november is 0,89 euro per kWh (dit is een inschatting, de echte prijs weten we pas op 30 november).
Op basis van 50% aan 0,23 euro en 50% aan 0,89 euro betaalt u voor november 0,56 euro* per kWh voor het Ecopower-gedeelte elektriciteit. Als all-in-prijs, inclusief netkosten, btw en heffingen betekent dat
in netgebied Imewo 0,735 euro/kWh.
prijs x3 hier. Hopelijk is er dit jaar een deftig dividendje...Amai en ik was het in het oog aant houden om me daar aan te sluiten als ze terug nieuwe leden zouden aannemen.
Aan dit vooropgesteld tarief ben ik goedkoper uit met de Optifix die ik vorige week heb afgesloten (€0,67/kWh all in, enkelvoudige meter) en de terug lever vergoeding bij Luminus is stukken hoger als bij Ecopower. Of gaan ze die ook optrekken?
Optrekken van 0.06 naar 0.2.Amai en ik was het in het oog aant houden om me daar aan te sluiten als ze terug nieuwe leden zouden aannemen.
Aan dit vooropgesteld tarief ben ik goedkoper uit met de Optifix die ik vorige week heb afgesloten (€0,67/kWh all in, enkelvoudige meter) en de terug lever vergoeding bij Luminus is stukken hoger als bij Ecopower. Of gaan ze die ook optrekken?
Amai en ik was het in het oog aant houden om me daar aan te sluiten als ze terug nieuwe leden zouden aannemen.
Mijn pa zei gisteren dat ze er terug geen uitkeren?prijs x3 hier. Hopelijk is er dit jaar een deftig dividendje...
Mijn pa zei gisteren dat ze er terug geen uitkeren?

Juli 190€ en augustus 272€ kan dat ?Optifix 23 cent
Hoeveel is gemiddelde TTF juli+augustus momenteel? Tenzij september plots 400 of zo is, zal het variabele niet veel verschillen van de optifix.
Ik heb ook optifix, maar je moet je niet rijk rekenen.
Lijkt me sterk dat juli 190 is, maar het zal er niet ver van zitten. Idem voor Augustus. Lijkt me ook iets lager te gaan zijn. But in any case. 190+272 / 2 = 231. Doe eens de berekening op wat een variabel tarief dan ongeveer uitkomt (bijna alle formules zijn 0.1xTTF)... Wonderbaarlijk, ongeveer 25c/kwh. Dus geen flappentapper.Juli 190€ en augustus 272€ kan dat ?
Dus, tenzij september een pak hoger ligt dan nu, zal het allemaal much ado about nothing geweest zijn. Eens we december voorbij zijn (met dus die tarieven), is het overgrote deel van het jaarverbruik alweer gepasseerd.