Energieleveranciers

Na Mega, toch ook wel een bom van Ecopower:

Het nieuwe prijsysteem vanaf 1 november
Het Ecopower-gedeelte ‘elektriciteit’ van de nieuwe prijs is voor de helft gebaseerd op een vast deel van 0,23 euro per kWh en voor de helft op een variabel deel dat de gemiddelde marktprijs volgt (het gewogen gemiddelde van de uurprijzen van een hele maand). Voor november 2022 is dat geschatte variabele gedeelte 0,89 euro. De exacte prijsformule leest u hier.

Het gewogen gemiddelde van alle uurprijzen in november is 0,89 euro per kWh (dit is een inschatting, de echte prijs weten we pas op 30 november).
Op basis van 50% aan 0,23 euro en 50% aan 0,89 euro betaalt u voor november 0,56 euro* per kWh voor het Ecopower-gedeelte elektriciteit. Als all-in-prijs, inclusief netkosten, btw en heffingen betekent dat
in netgebied Imewo 0,735 euro/kWh.

De Duitse federale regering pakte deze week uit met mooie berichten over eventuele gastekorten. "Uiteraard blijft voorzichtigheid geboden. Maar we hebben al heel veel gedaan opdat we de komende winter en de winter daarna geen gastekorten zullen hebben", aldus bondskanselier Olaf Scholz (SPD). "Onze gasreservoirs geraken veel beter gevuld dan we enkele maanden geleden hadden gedacht."

Na Mega, toch ook wel een bom van Ecopower:

Het nieuwe prijsysteem vanaf 1 november
Het Ecopower-gedeelte ‘elektriciteit’ van de nieuwe prijs is voor de helft gebaseerd op een vast deel van 0,23 euro per kWh en voor de helft op een variabel deel dat de gemiddelde marktprijs volgt (het gewogen gemiddelde van de uurprijzen van een hele maand). Voor november 2022 is dat geschatte variabele gedeelte 0,89 euro. De exacte prijsformule leest u hier.

Het gewogen gemiddelde van alle uurprijzen in november is 0,89 euro per kWh (dit is een inschatting, de echte prijs weten we pas op 30 november).
Op basis van 50% aan 0,23 euro en 50% aan 0,89 euro betaalt u voor november 0,56 euro* per kWh voor het Ecopower-gedeelte elektriciteit. Als all-in-prijs, inclusief netkosten, btw en heffingen betekent dat
in netgebied Imewo 0,735 euro/kWh.
Amai en ik was het in het oog aant houden om me daar aan te sluiten als ze terug nieuwe leden zouden aannemen.
Aan dit vooropgesteld tarief ben ik goedkoper uit met de Optifix die ik vorige week heb afgesloten (€0,67/kWh all in, enkelvoudige meter) en de terug lever vergoeding bij Luminus is stukken hoger als bij Ecopower. Of gaan ze die ook optrekken?

Amai en ik was het in het oog aant houden om me daar aan te sluiten als ze terug nieuwe leden zouden aannemen.
Aan dit vooropgesteld tarief ben ik goedkoper uit met de Optifix die ik vorige week heb afgesloten (€0,67/kWh all in, enkelvoudige meter) en de terug lever vergoeding bij Luminus is stukken hoger als bij Ecopower. Of gaan ze die ook optrekken?
prijs x3 hier. Hopelijk is er dit jaar een deftig dividendje...

Optrekken van 0.06 naar 0.2.

Die bedraagt tot 31 oktober 2022 0,064 euro per kWh geïnjecteerde stroom. Vanaf 1 november stijgt de terugleververgoeding naar 0,200 euro per kWh (gelijk aan het vaste elektriciteitsgedeelte van de afnameprijs dus, exclusief de Ecopower-kosten). Net zoals voor de Ecopower-prijs voor afname is er geen onderscheid tussen enkelvoudig of tweevoudig tarief. Voor particulieren is de terugleververgoeding vrijgesteld van btw.

Ook goeie truc om van excess klanten af te raken. Dan kan de prijs voor de anderen weer naar beneden *wishful thinking*.

Optifix 23 cent
Hoeveel is gemiddelde TTF juli+augustus momenteel? Tenzij september plots 400 of zo is, zal het variabele niet veel verschillen van de optifix.

Ik heb ook optifix, maar je moet je niet rijk rekenen.
Juli 190€ en augustus 272€ kan dat ?

Juli 190€ en augustus 272€ kan dat ?
Lijkt me sterk dat juli 190 is, maar het zal er niet ver van zitten. Idem voor Augustus. Lijkt me ook iets lager te gaan zijn. But in any case. 190+272 / 2 = 231. Doe eens de berekening op wat een variabel tarief dan ongeveer uitkomt (bijna alle formules zijn 0.1xTTF)... Wonderbaarlijk, ongeveer 25c/kwh. Dus geen flappentapper.

Dus, tenzij september een pak hoger ligt dan nu, zal het allemaal much ado about nothing geweest zijn. Eens we december voorbij zijn (met dus die tarieven), is het overgrote deel van het jaarverbruik alweer gepasseerd.

Dus, tenzij september een pak hoger ligt dan nu, zal het allemaal much ado about nothing geweest zijn. Eens we december voorbij zijn (met dus die tarieven), is het overgrote deel van het jaarverbruik alweer gepasseerd.

Over welk tarief ben jij nu eigenlijk aan het spreken? Want het Luminus variabel tarief is gewoon day-ahead indexed, dus je weet de kost voor Q4 pas na nieuwjaar. Je weet de kost voor Q3 nog niet eens op dit moment.

Terug
Bovenaan