Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onbepaalde duur contracten mogen ze aanpassen van prijs, dus eigenlijk is dat een schijn vast contract.Dus comfy is geen vast tarief eigenlijk? Of is er ook een beperking op hoe vaak ze dit tarief mogen wijzigen? (Bv 1x /jaar)
Anders zie ik niet/geen voordelen tov een variabel tarief
Dus comfy is geen vast tarief eigenlijk? Of is er ook een beperking op hoe vaak ze dit tarief mogen wijzigen? (Bv 1x /jaar)
Anders zie ik niet/geen voordelen tov een variabel tarief
Luminus verbindt zich ertoe de in deze Bijzondere Voorwaarden vermelde door Luminus geleverde energieprijzen niet te verhogen tijdens de eerste 12 maanden van de levering. Na afloop van deze periode kan Luminus de energieprijzen aanpassen overeenkomstig
artikel 11 van de Algemene Voorwaarden, onverminderd de rechten van de klant beschreven in datzelfde artikel.
Prijs staan gewoon 1jaar vast bij Comfy
Bij mij (beheer die van mij, mijn vader en mijn grootmoeder...) stond dat zowel voor Luminus, Engie als Eneco in het klantenportaal ergens.
Anders bellen ja als je het niet terugvindt.
Ik heb in maart voor enkel elektriciteit ingetekend ( - komende van eneco (aangezien Warmtepomp...) al heb ik toen voor familie ingetekend op beide). Ik zou kijken hoe lang dat contract nog in basis geldig is. Aangezien je zegt 2/3de ga ik er vanuit dat het niet verloopt in oktober...
Grofweg verwacht ik dat de kwartaalvariabele gaat stijgen naar : 30* 170/110 * 250/170 = 68.18 cent. Al zal het wel iets trager verlopen aangezien ze de volledige stijging niet gewoon zomaar mogen verhogen, en ze hun formule moeten gebruiken... 170/110 aanpassingsfactor voor augustus. 250/170 -> geraamde aanpassingsfactor voor september.
Als je stelt dat het risico er is voor gas. Dan zie ik niet waarom het risico er niet is voor elektriciteit. En dan zou ik overstappen. Maar dan eerder voor het gerust gemoed van je kent uw prijs en dat is hetgeen je gaat betalen. Maar zekerheid van dat is een gegarandeerd betere deal. Dat kan ik u niet bieden. Met variabel neem je een risico dat je meer gaat betalen. Aan U om te bepalen of je dat risico wilt nemen.
Ik heb een digitale meter met zonnepanelen.
Natuurlijk als je vandaag niet kunt intekenen, en het is intekenen aan de prijs van 85 cent... mja dan zou ik het niet meer doen en de stijging gewoon uitzitten en vloeken dat ik het heb laten liggen tot vandaag. (er was iemand die gezegd had doe het voor de 30ste geloof ik
.)
Zij mogen die formule aanpassen voor nieuwe inschrijvers.Zoals ik het lees is de trein vertrokken voor optifix deze maand. Dan verandert mijn vraag, mag een leverancier zomaar de formule van het variabel tarief veranderen? Want dit is gebeurd tussen april en augustus, wat toch eigenlijk niet zou mogen? Of zijn er addertjes?
Misschien even naar Luminus bellen? Ik vermoed dat de klantendienst Optifix vandaag nog in orde kan maken aan de oude tarieven.Zoals ik het lees is de trein vertrokken voor optifix deze maand. Dan verandert mijn vraag
Is inderdaad een contract van onbepaalde duur. Bedankt voor de info. Alweer iets bijgeleerdZij mogen die formule aanpassen voor nieuwe inschrijvers.
Bij mijn weten mag dit niet bij bestaande inschrijvers op voorwaarde dat het een contract van bepaalde duur is. Bij een contract van onbepaalde duur mag het wel. ( en dat staat in de productfiche)
bron:Types contracten voor elektriciteit en aardgas
Contract tegen vaste prijs en contract tegen variabele prijsOnder de vele producten die op de markt door de leveranciers worden aangeboden, zijn er leveringscontracten voor elektriciteit en aardgas tegen vaste prijs en contracten tegen variabele prijs.Bij een elektriciteits- of aardgascontract...www.creg.be
.A je bedoelde met dat bijtellen dat dat de kosten van netbeheerder zijn? Was me niet duidelijkHoe bedoel je? De kWh prijzen die ik vermeldde zijn all-in.
De grootste verbruikers kunnen 's nachts op hier: vaatwasser, wasmachine, droogkast. En voor de rest ben ik sowieso een nachtmens, dus speelt een groot deel van m'n leven toch af wanneer nachttarief telt. Heel het weekend is ook nachttarief. Voor ons is het dus niet echt moeilijk om het nachttarief optimaal te gebruiken.
Lol, we zitten nog in onze bedenktijd heEn nu maar wachten tot welke kemel de overheid beslist vandaag zodat heel het Optifix in duigen gaat vallen..
Vergeet wel niet dat die mogelijkheid enkel geldt zolang het capaciteitstarief niet van toepassing is. Want bij het capaciteitstarief vervalt het prijsverschil bij de netbeheerder.A je bedoelde met dat bijtellen dat dat de kosten van netbeheerder zijn? Was me niet duidelijk
Zoveel verbruikt dat nu ook allemaal niet die 3 zaken, maar bon als jij daarmee 10 euro wilt besparen doe gerust
Staat toch overduidelijk in de algemene voorwaarden.Voor de zekerheid: bij Optifix is die injectievergoeding elke maand geindexeerd? Eigenlijk toch absurd. Je kiest voor een vaste prijs, maar de injectie varieert.
Ik zal straks eens proberen bellen.
Zo staat het in de bijzondere voorwaarden ja.Voor de zekerheid: bij Optifix is die injectievergoeding elke maand geindexeerd? Eigenlijk toch absurd. Je kiest voor een vaste prijs, maar de injectie varieert.
Ik zal straks eens proberen bellen.
Het gaat niet over akkoord zijn, vond dit een merkwaardig gegeven. Maar de informatie van rubenvb lijkt me wel logisch. Ik kan altijd eens bellen naar Luminus of het nog lukt om in te tekenen voor Optifix Elek.Staat toch overduidelijk in de algemene voorwaarden.
Die gaan ze niet aanpassen omdat je belt. Als je niet akkoord gaat hiermee moet je niet intekenen (wat op dit moment ook niet meer gaat)
@rubenvb hier staat een paar pagina's terug al een vaste prijsaanbieding van een Luminusproduct voor september (ga je niet vrolijk van worden)
Verwoord wel duidelijk aan de prijzen van augustus...Het gaat niet over akkoord zijn, vond dit een merkwaardig gegeven. Maar de informatie van rubenvb lijkt me wel logisch. Ik kan altijd eens bellen naar Luminus of het nog lukt om in te tekenen voor Optifix Elek.