Energieleveranciers

Hoeveel mazout verbruikt je moeder op een jaar? Die dingen zitten meestal toch in oudere huizen ook.
Geen idee, ik denk zo rond 1500-2000 liter, maar er zit nog ruim 1000 liter in de tank (vorige week nog gemeten). Met een dikke trui redt ze het nog wel net doorheen de winter.

jaja uw moeder krijgt geen goed nieuws hoor.
Nog een beetje meer zout erinstrooien zou ik zeggen :p.

Prijs voor 2500 liter

Prijs toen ik zei van te bestellen
€ 2.911,50
Minimale prijs (3 dagen later)
€ 2.768,00
Prijs week erna toen ik nogmaals er over klaagde, dat ze echt wel moest bestellen
€ 2.906,50
Huidige prijs
€ 3.400,00

Prijs toen mijn moeder erover klaagde, en vroeg aan mij om erop te letten
€ 3.600,00

Laatst bewerkt:
Geen idee, ik denk zo rond 1500-2000 liter, maar er zit nog ruim 1000 liter in de tank (vorige week nog gemeten). Met een dikke trui redt ze het nog wel net doorheen de winter.
En anders zal ze toch efkes tijdelijk bij jullie moeten intrekken vrees ik... Dat arm menske kan met haar pensioentje anders niet rondkomen!

😈😝

“Zotte prijzen heb je altijd in oorlogssituaties, merkt energieondernemer André Jurres op. 'Bij de Amerikaanse inval in Irak in 2003 verdubbelden de prijzen ook meteen. Nu is er geen tekort aan gas, maar veel hysterie omdat geanticipeerd wordt op een mogelijk tekort in de winter. Maar als Rusland de kraanbinnenkort toch weer wat opendraait, dondert de prijs meteen 150 euro naar beneden.” Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/mili...n-stilaan-alle-maatregelen-goed/10409838.html

Als aardgas effectief naar 150€ gaat zinken in het 4e kwartaal, wordt Luminus nog winnaar met de contracten aan 23,76€cent 🤔.

Als aardgas effectief naar 150€ gaat zinken in het 4e kwartaal, wordt Luminus nog winnaar met de contracten aan 23,76€cent 🤔.
Dan zijn ze volgens mij in 1 klap een hoop klanten kwijt. Ik geloof echt niet dat de mensen die de laatste maand optifix genomen hebben zo idioot zijn om dan nog te blijven. Het overgrote deel die dat nu genomen heeft volgt de prijzen en zal heus niet blijven als ze geloven dat ze teveel betalen. Ik snap niet goed waarom je hier eigenlijk wil blijven pretenderen dat de prijzen zullen instorten? Wat heeft dat eigenlijk voor baat bij u?

Hoop dat de rekeningen betaalbaar gaan zijn. 🙏
Het is niet voor niets dat men zegt "hope for the best but be prepared for the worst" Imo als je nu al gaat roepen dat de prijzen in het 4e kwartaal zouden invallen ben je jezelf gewoon aan het voorbereiden dat het allemaal wel zal meevallen. Ik heb er zo nog horen zeggen dat tegen de zomer de oorlog in Oekraiene ging voorbij zijn.

Dan zijn ze volgens mij in 1 klap een hoop klanten kwijt. Ik geloof echt niet dat de mensen die de laatste maand optifix genomen hebben zo idioot zijn om dan nog te blijven. Het overgrote deel die dat nu genomen heeft volgt de prijzen en zal heus niet blijven als ze geloven dat ze teveel betalen. Ik snap niet goed waarom je hier eigenlijk wil blijven pretenderen dat de prijzen zullen instorten? Wat heeft dat eigenlijk voor baat bij u?
Ik wil erop wijzen dat een ferme daling er ook in zit…

Klanten die bij 23,76€cent zijn ingestapt gaan niet direct terug naar variabel bij plotse daling naar 150€. Dan gaat er de twijfel zijn of het daar blijft of toch weer terug gaat stijgen in het voorjaar van 2023.

Ik wil erop wijzen dat een ferme daling er ook in zit…
Alles kan in tijden van oorlog. Als morgen Poetin gedood wordt, tijdens een coup en de nieuwe leider van Rusland draait de kraan de volgende dag voor 100% meteen terug open, dan xxx

Ik volg nestorius. Hope for the best! BUT ..

Klanten die bij 23,76€cent zijn ingestapt gaan niet direct terug naar variabel bij plotse daling naar 150€. Dan gaat er de twijfel zijn of het daar blijft of toch weer terug gaat stijgen in het voorjaar van 2023.
Je vergeet er wel bij dat mensen in de winter het grootste verbruik van gas hebben dus wel meer baat hebben bij in de winter lagere prijzen te betalen dan in het voorjaar.

Je vergeet er wel bij dat mensen in de winter het grootste verbruik van gas hebben dus wel meer baat hebben bij in de winter lagere prijzen te betalen dan in het voorjaar.
Dat vergeet ik niet. Er blijft angst in het voorjaar van 2023. Dan gaan ze ook niet vlug naar een variabel van 17-18€cent.

Terug
Bovenaan