De transportkosten, distributiekosten, en heffingen volgens mij wel, die hangen af van waar je woont dacht ik. Vaste vergoedingen die hangen af van het contract.Dus die kosten zijn eigenlijk altijd hetzelfde tussen bvb engie en luminus?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De transportkosten, distributiekosten, en heffingen volgens mij wel, die hangen af van waar je woont dacht ik. Vaste vergoedingen die hangen af van het contract.Dus die kosten zijn eigenlijk altijd hetzelfde tussen bvb engie en luminus?
Iedereen heeft het altijd over de gasprijs. Maar hoe zit het met de distributiekosten van optifix? Kunnen die variëren? Want als die plots een pak de lucht in gaan.. En dat is meestal de grootste kost.
Misschien als flexijob hout gaan hakken, een gat in de markt zo te zien.Als iedereen gaat flexijobben zal €100 niet meer lukken.
Losstaande heeft niemand nog geld om uit te geven en zijn flexijobbers ook niet meer nodig.
K zou dan eerder een kachel kopen en hout gaan kappen voor volgend jaar :')
Lampiris bood vaste contracten aan vorig jaar en is TotalEnergies geworden. Ik heb dus een tijdje nog een vast contract gehad bij TotalEnergies, totdat de tijd kwam dat bijna geen enkele aanbieder nog vaste contracten aanbood. Bij einde contract bood TotalEnergies dus ook geen vaste contracten meer aan en ben ik naar Luminus overgestapt.Zoals ik dit lees :
1) dit is voor de professionele markt, zoals ik het lees en dus niet voor de particulier waar we het hier meestal toch over hebben.
2) hiervoor moet je een elektrische wagen hebben
3) Voor gas geeft dit geen soelaas.
Bij de particuliere markt, leveren zij GEEN vaste contracten meer sinds als ik het goed versta +/-2015
Elektriciteit parameters
totalenergies.be
Misschien als flexijob hout gaan hakken, een gat in de markt zo te zien.
.
Zelfs al geeft Oekraïne zich morgen over, denk je dat Europa dan opeens weer vollenbak Russisch gas gaat kopen? Hetgeen nu gebeurt is onomkeerbaar imo.Mogelijk dat deze hoge gasprijzen Europa er uiteindelijk toe aanzetten om Oekraïne onder druk te zetten om een akkoord met Poetin te bereiken, waarbij Oekraïne een gedeelte afgeeft. We gaan komen op een punt dat de situatie voor Europa op korte termijn door de hoge gasprijzen (bijna) dramatisch wordt, terwijl de langeretermijnvooruitzichten voor Gazprom/Poetin verslechteren.![]()
Vollebak niet, maar als ze voldoende kunnen kopen om niet in de problemen te komen “keldert” de prijs. Niet naar oude niveau maar kan toch serieus dalen. De hoge prijzen zijn ook voor een groot gedeelte te wijten aan paniek. Is de paniek weg, dan volgt een serieuze daling.Zelfs al geeft Oekraïne zich morgen over, denk je dat Europa dan opeens weer vollenbak Russisch gas gaat kopen? Hetgeen nu gebeurt is onomkeerbaar imo.
“"Veel is voor Oekraïne afhankelijk van hoe lang het Westen hen kan blijven ondersteunen, ook voor de wederopbouw. Nu gaat het nog goed, maar wanneer Westerse landen steeds meer de impact gaan voelen van de inflatie en de hoge brandstofprijzen is het voorstelbaar dat zij op termijn ook concessies zullen gaan vragen van Zelensky." Bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/...nd-en-oekraine-aan-hoogleraar-oorlogsstudies/Mogelijk dat deze hoge gasprijzen Europa er uiteindelijk toe aanzetten om Oekraïne onder druk te zetten om een akkoord met Poetin te bereiken, waarbij Oekraïne een gedeelte afgeeft. We gaan komen op een punt dat de situatie voor Europa op korte termijn door de hoge gasprijzen (bijna) dramatisch wordt, terwijl de langeretermijnvooruitzichten voor Gazprom/Poetin verslechteren.![]()
Dat is een moeilijke… Voor de gemoedsrust misschien best bestellen? Eventueel niet vol doen, maar ook niet zo weinig dat je een hoger tarief moet betalenIk verwarm nog op mazout en heb momenteel nog een 500l in de tank en daarmee zit ik tegen december zonder brandstof. Best nu bestellen zeker? Ik zie de prijzen niet dalen met een winter voor de deur.
.Meestal heb je het laagste punt voor de aankoop van mazout zo rond april tot de zomerperiode. Maar meestal wel voordat de school terug begint. Dus ja kans is klein dat die prijs nog onderaf gaat.Ik verwarm nog op mazout en heb momenteel nog een 500l in de tank en daarmee zit ik tegen december zonder brandstof. Best nu bestellen zeker? Ik zie de prijzen niet dalen met een winter voor de deur.
Ik verwarm nog op mazout en heb momenteel nog een 500l in de tank en daarmee zit ik tegen december zonder brandstof. Best nu bestellen zeker? Ik zie de prijzen niet dalen met een winter voor de deur.
Misschien wat minder selectief Quoten:“"Veel is voor Oekraïne afhankelijk van hoe lang het Westen hen kan blijven ondersteunen, ook voor de wederopbouw. Nu gaat het nog goed, maar wanneer Westerse landen steeds meer de impact gaan voelen van de inflatie en de hoge brandstofprijzen is het voorstelbaar dat zij op termijn ook concessies zullen gaan vragen van Zelensky." Bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/...nd-en-oekraine-aan-hoogleraar-oorlogsstudies/
Ook reeds op andere plaatsen gelezen.
"Al zijn daar nu nog geen tekenen van. Zodra duidelijk werd dat Kiev niet zou vallen, zag je dat Westerse landen bereid waren om ook zwaardere artilleriesystemen en langeafstandsraketten te gaan sturen. Zo heeft Nederland nu ook pantserhouwitsers gestuurd."
Zou kunnen. Ik probeer de gasprijzen uit verschillende invalshoeken te bekijken, en weer dat bij de beurs bv. een parabolische stijging meestal gevolgd wordt door een fikse daling. Wel zou ik momenteel nog steeds voor Optifix opteren. Zelf vastgeklikt in juli aan 14,03cent.Andere landen leveren misschien wapens, maar dat betekent niet of zij maar enigszins impact hebben op Oekrainse toegevingen. Kijk naar Afghanistan. In 2001was de Taliban verslagen, maar hebben uiteindelijk 20 jaar lang een guerilla oorlog gevoerd.
Dat Oekraïne land moet of zal afstaan omdat "wat Europese landen in de kou zitten" of men even terug flink zal handelen met een dictator die meerdere oorlogen en verantwoordelijk is voor 100K+ doden, is m.i. wishful thinking.
Zak van hoeveel kg?Die keuze moet je voor jezelf maken.
Ter vergelijking voor houtpellets: ik heb op 2 juli houtpellets bij Gamma besteld voor 6,90 EUR per zak (5,46 EUR effectief door korting ) en deze staan vandaag aan 11,99 EUR per zak.
Zak van hoeveel kg?
In de Makro folder 7,79€ voor 15kg