Energieleveranciers

Iedereen zit hier precies standaard bij optifix te kijken, maar als ik de v-test bekijk, komt TotalEngergies eMobility fix toch nog een stuk goedkoper uit. Of is dat regiogebonden?

Gaat niet als bestaande klant. Na 21 kalenderdagen start je aan het nieuwe ingetekende contract.
Ok thanks!
En voorschot bedrag wordt aangehouden/pro-rata gewijzigd... Of wordt het naar hun believen ingevuld? Want de app zegt dat ik aan +200€ moet zitten (variabel), maar als ik mn eindafrekening zie, is +-60€/mnd voldoende. Zelfs volgens de simulatie vn Luminus zou ik maximaal op 144€ vast moeten uitkomen.
Zo trok ik terug voor elektriciteit (+100€..op een totaal van 400€) en toch wouden ze de maandelijkse bijdrage van elektriciteit drastisch verhogen.

Is gebaseerd op een prijs van 98,86€/MWh van vorig kwartaal. De prijs van dit kwartaal wordt pas na 30/09 vastgelegd…

Ok bedankt. Mijn optifix gaat in vanaf 23/09 dus misschien laat ik het best zo. Op die week komt het nu ook niet.

Het bizarre is dat ik gisteren een Optifix contract heb afgesloten via de site van Luminus en wanneer ik exact hetzelfde verbruik ingeef op de VREG dan geeft die laatste me het dubbel van de prijs voor hetzelfde contract:
Optifix via Luminus site: 74,61euro
Optifix via VREG: 137,40euro
Even hier verder quoten, is relevanter dan in het energiecrisis-topic.
Toch als ik Luminus met Luminus vergelijk in hun offertes; niet met de V-test. In de V-test komen de variabele er duurder en Optifix er goedkoper uit. Dan is Luminus var 3600 vs Optifix 4437. Optifix effectief aanvragen kom ik boven de 500 per maand, dus al heel wat verschil met de VREG.
Even een vraag aan beiden, en iets dat ik nogal heb zien passeren hier: hoe komt het dat jullie een verschillende prijs krijgen bij V-test en Luminus-site zelf? Zeker dat jullie hetzelfde contract of hetzelfde verbruik hanteren?
De V-test hanteert de juiste onderliggende prijzen dus die berekening is juist en compleet. Ook is het een vaste prijs dus daar valt niets aan te interpreteren zoals de V-test wel doet bij variabele contracten.
Net ook eens zelf de test gedaan en ik kom bij de V-test en Luminus-website exact tot op de cent hetzelfde uit.

Ik heb de laatste maanden met name naar de stigende gasprijzen gekeken en om die reden een aar maanden terug ingetekend op Optifix.

Ik had eerlijk gezegd niet in de gaten, en misschien ook minder verwacht, dat ook de elektriciteitsprijs zo'n enorme vlucht zou nemen. Momenteel heb ik een variabel contract, maar ben zeer in dubio of ik voor einde maand toch ook daar niet voor een 2 jaar vast contract moet kiezen. Bij elektriciteit lijken er nog wel meer factoren een rol te spelen (niet alleen Oekraine/Poetin, maar ook kermcentrales Frankrijk etc etc).

Hieronder voor Optifix de laatste prijzen. Nu dus 51.61 cent, wat al een enorme stijging is tov van vorige maand.

Optifix Elektriciteit volgens tariefkaarten
tarief incl 6% btw (c€/kWh)Belpex (€/MWh)
jun28.56186.59
jul30.38219.10
aug51.61321.33

Vraag is nu: wat gaat september geven, en de maanden erna? Durft iemand daar iets over te zeggen?

Hoe de Belpex precies wordt toegepast weet ik niet, maar volgens deze site https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/elektra/ zit deze momenteel rond de 600 €/MWh. Als je dat vergelijkt met de data van de tariefkaart van augustus, dan ga je al snel naar 1 euro per kWh. En dat is zonder extra kosten... Zou dat waar kunnen zijn?

Overigens heb ik op de tariefkaart van Luminus niet de formule kunnen vinden hoe ze aan de 51.61 cent komen. Er staat alleen een formule voor geinjecteerde elektriciteit.

Iedereen zit hier precies standaard bij optifix te kijken, maar als ik de v-test bekijk, komt TotalEngergies eMobility fix toch nog een stuk goedkoper uit. Of is dat regiogebonden?
Ik zie bij die tariefkaart wel het volgende staan:
Het aanbod TotalEnergies eMobility is een tariefformule bedoeld voor huishoudelijke verbruikers die een meter hebben met jaarlijkse opname van de meterstand, die beschikken over een herlaadbare elektrische wagen of een plug-in hybride.
Niet iedereen heeft een elektrisch oplaadbare wagen, en van die groep heeft ook niet iedereen een analoge teller.
Injectietarief is ook om van te huilen.

Overigens heb ik op de tariefkaart van Luminus niet de formule kunnen vinden hoe ze aan de 51.61 cent komen. Er staat alleen een formule voor geinjecteerde elektriciteit.
Dat is een interne berekening zonder formule, aangezien dat een vast tarief is. Zij schatten in hoeveel ze kunnen en moeten vragen voor die twee jaar vaste prijs en verkopen dat dan zo aan jou.

Even hier verder quoten, is relevanter dan in het energiecrisis-topic.

Even een vraag aan beiden, en iets dat ik nogal heb zien passeren hier: hoe komt het dat jullie een verschillende prijs krijgen bij V-test en Luminus-site zelf? Zeker dat jullie hetzelfde contract of hetzelfde verbruik hanteren?
De V-test hanteert de juiste onderliggende prijzen dus die berekening is juist en compleet. Ook is het een vaste prijs dus daar valt niets aan te interpreteren zoals de V-test wel doet bij variabele contracten.
Net ook eens zelf de test gedaan en ik kom bij de V-test en Luminus-website exact tot op de cent hetzelfde uit.

Hieronder m'n gegevens:

Optifix via de site van Luminus:
Dagverbruik (per jaar): 1250 kWh
Nachtverbruik (per jaar): 1250 kWh
Injectie dag (per jaar): 1764 kWh --> schatting door Luminus, heb nog maar sinds juli zonnepanelen
Injectie nacht (per jaar): 756 kWh --> schatting door Luminus
Digitale meter: Ja
Zonnepanelen: Ja, Capaciteit: 4,00 kVA
Maandelijks te betalen voorschot: €74,61

Optifix via de site van VREG:

Exact dezelfde waardes als hierboven ingegeven.
€ 1648,09 op jaarbasis of €137,34 per maand (dubbel als wat Luminus vraagt?)

Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd?

Op die groene knop klikken, dan onderteken je digitaal eigenlijk.
Welke groene knop ?

Ik heb gewoon een mail gekregen "Welkom bij Luminus"
Met dan 4 PDF'kes: prijsfiche voor stroom, voor gas, contract en algemene voorwaarden.

Ik veronderstel dat ik niks meer moet tekenen ?
Edit: gekeken op mijn luminus: daar zit het nu in stap 2 "Aanvraag in verwerking"
Dus ik denk niet dat je zelf nog iets moet tekenen na je aanvraag

Welke groene knop ?

Met dan 4 PDF'kes: prijsfiche voor stroom, voor gas, contract en algemene voorwaarden.

Edit: gekeken op mijn luminus: daar zit het nu in stap 2 "Aanvraag in verwerking"
Mijn mail ziet er zo uit, met een groene knop "ik teken in"

Dit aanbod is geldig tot en met 14 september 2022. Reageer nu en profiteer ervan!

Ik teken in

Je kiest voor de digitale factuur
Je maakt je administratie eenvoudiger én je ontvangt een eenmalige korting van
€ 10 op je eerstvolgende afrekening.

Profiteer nu van de voordelen van Luminus Optifix Gas
Controleer de gegevens op je contract in de bijlage. Zijn ze correct? Dan volstaat het om op de knop “ik teken in” te klikken. Afdrukken en ondertekend terugsturen hoeft niet.
•Een vraag? Neem contact op via ons online contactformulier of op 078/150 210 (maandag-vrijdag 8u-20u - zaterdag 9u-13u).

Ik teken in

Met vriendelijke groeten,
Het Luminus-team

Welke groene knop ?

Same here

Goh ja, stempelen. En dan? Alle dagen gamen en die factuur ook zien stijgen? Ik zie overal flexi jobbers die €100 verdienen iedere zaterdag. Het is maar een idee maar het komt wel op €400 per maand extra, als koppel €800 extra.​
Als iedereen gaat flexijobben zal €100 niet meer lukken.
Losstaande heeft niemand nog geld om uit te geven en zijn flexijobbers ook niet meer nodig.

K zou dan eerder een kachel kopen en hout gaan kappen voor volgend jaar :')

Terug
Bovenaan