Gaat niet als bestaande klant. Na 21 kalenderdagen start je aan het nieuwe ingetekende contract.Hoe hebben jullie bij Optifix de startdatum gewijzigd als bestaande klant? Heb effe gas al naar Optifix geswitcht en kon nergens een startdatum kiezen..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaat niet als bestaande klant. Na 21 kalenderdagen start je aan het nieuwe ingetekende contract.Hoe hebben jullie bij Optifix de startdatum gewijzigd als bestaande klant? Heb effe gas al naar Optifix geswitcht en kon nergens een startdatum kiezen..
Ok thanks!Gaat niet als bestaande klant. Na 21 kalenderdagen start je aan het nieuwe ingetekende contract.
Is gebaseerd op een prijs van 98,86€/MWh van vorig kwartaal. De prijs van dit kwartaal wordt pas na 30/09 vastgelegd…
Die is enkel voor mensen met een elektrische wagen denk ik.Iedereen zit hier precies standaard bij optifix te kijken, maar als ik de v-test bekijk, komt TotalEngergies eMobility fix toch nog een stuk goedkoper uit. Of is dat regiogebonden?
Tiens, ook stom dat je dat op de v-test niet ziet dan.Die is enkel voor mensen met een elektrische wagen denk ik.
Te simpel idd. Eigenlijk zou ik mijn onderbuurman ook kunnen overzetten zonder zijn toestemmingJe moet niets meer doen. Van energieleverancier wisselen is zo simpel dat het verwarrend wordt![]()

Op die groene knop klikken, dan onderteken je digitaal eigenlijk.Iemand een idee wat je let dat Optifix contract dient te doen die je per mail krijgt? Ondertekenen en naar waar bezorgen? Staat letterlijk nergens.
Even hier verder quoten, is relevanter dan in het energiecrisis-topic.Het bizarre is dat ik gisteren een Optifix contract heb afgesloten via de site van Luminus en wanneer ik exact hetzelfde verbruik ingeef op de VREG dan geeft die laatste me het dubbel van de prijs voor hetzelfde contract:
Optifix via Luminus site: 74,61euro
Optifix via VREG: 137,40euro
Even een vraag aan beiden, en iets dat ik nogal heb zien passeren hier: hoe komt het dat jullie een verschillende prijs krijgen bij V-test en Luminus-site zelf? Zeker dat jullie hetzelfde contract of hetzelfde verbruik hanteren?Toch als ik Luminus met Luminus vergelijk in hun offertes; niet met de V-test. In de V-test komen de variabele er duurder en Optifix er goedkoper uit. Dan is Luminus var 3600 vs Optifix 4437. Optifix effectief aanvragen kom ik boven de 500 per maand, dus al heel wat verschil met de VREG.
| Optifix Elektriciteit volgens tariefkaarten | ||
| tarief incl 6% btw (c€/kWh) | Belpex (€/MWh) | |
| jun | 28.56 | 186.59 |
| jul | 30.38 | 219.10 |
| aug | 51.61 | 321.33 |
Ik zie bij die tariefkaart wel het volgende staan:Iedereen zit hier precies standaard bij optifix te kijken, maar als ik de v-test bekijk, komt TotalEngergies eMobility fix toch nog een stuk goedkoper uit. Of is dat regiogebonden?
Niet iedereen heeft een elektrisch oplaadbare wagen, en van die groep heeft ook niet iedereen een analoge teller.Het aanbod TotalEnergies eMobility is een tariefformule bedoeld voor huishoudelijke verbruikers die een meter hebben met jaarlijkse opname van de meterstand, die beschikken over een herlaadbare elektrische wagen of een plug-in hybride.
Dat is een interne berekening zonder formule, aangezien dat een vast tarief is. Zij schatten in hoeveel ze kunnen en moeten vragen voor die twee jaar vaste prijs en verkopen dat dan zo aan jou.Overigens heb ik op de tariefkaart van Luminus niet de formule kunnen vinden hoe ze aan de 51.61 cent komen. Er staat alleen een formule voor geinjecteerde elektriciteit.
Even hier verder quoten, is relevanter dan in het energiecrisis-topic.
Even een vraag aan beiden, en iets dat ik nogal heb zien passeren hier: hoe komt het dat jullie een verschillende prijs krijgen bij V-test en Luminus-site zelf? Zeker dat jullie hetzelfde contract of hetzelfde verbruik hanteren?
De V-test hanteert de juiste onderliggende prijzen dus die berekening is juist en compleet. Ook is het een vaste prijs dus daar valt niets aan te interpreteren zoals de V-test wel doet bij variabele contracten.
Net ook eens zelf de test gedaan en ik kom bij de V-test en Luminus-website exact tot op de cent hetzelfde uit.
Welke groene knop ?Op die groene knop klikken, dan onderteken je digitaal eigenlijk.
Mijn mail ziet er zo uit, met een groene knop "ik teken in"Welke groene knop ?
Ik heb gewoon een mail gekregen "Welkom bij Luminus"
Met dan 4 PDF'kes: prijsfiche voor stroom, voor gas, contract en algemene voorwaarden.
Ik veronderstel dat ik niks meer moet tekenen ?
Edit: gekeken op mijn luminus: daar zit het nu in stap 2 "Aanvraag in verwerking"
Dus ik denk niet dat je zelf nog iets moet tekenen na je aanvraag
Same hereWelke groene knop ?
Ik heb gewoon een mail gekregen "Welkom bij Luminus"
Met dan 4 PDF'kes: prijsfiche voor stroom, voor gas, contract en algemene voorwaarden.
Ik veronderstel dat ik niks meer moet tekenen ?
Edit: gekeken op mijn luminus: daar zit het nu in stap 2 "Aanvraag in verwerking"
Dus ik denk niet dat je zelf nog iets moet tekenen na je aanvraag
Als iedereen gaat flexijobben zal €100 niet meer lukken.Goh ja, stempelen. En dan? Alle dagen gamen en die factuur ook zien stijgen? Ik zie overal flexi jobbers die €100 verdienen iedere zaterdag. Het is maar een idee maar het komt wel op €400 per maand extra, als koppel €800 extra.