Energieleveranciers

Hier in eind april overgestapt en zit aan:

Gas:
10,05 (is nu aan 11.23)
Elektriciteit (tweevoudig)
D: 32,59 (nu: 31,85) N: 26,92 (nu: 25,77)
Vergoeding injectie:
D: 16,79 (nu: 18,33) N: 11,12 (nu: 12,16)

Momenteel dus nog zeker zo interessant om die Optifix te nemen (niet wetende wat de andere tariefplannen zijn, maari k zit toch liefst wat safe nu met de komende zomer)
Het tarief nu is zelfs iets goedkoper als 3 maanden terug, maar het gaat over enkele euro's als ik dat zo uittel op mijn verbruik.
Inbellen op de klantendienst en zeggen dat ik de tarieven wens die er nu op staan zal niet lukken zeker? ;-)
Nieuwe tarieven voor augustus..

Verbruik:
D: 58,90 N: 45,60
Injectie:
D: 22,01 N: 14,36

Op mijn verbruik van 2021 scheelt het zo maar even € 974 of ik in april of augustus mijn contract had afgesloten..

Voor gas (van 10.05 naar 23.76) : meerprijs van € 1900.

En dan heb ik nog een nieuwbouw van 2020 met nagenoeg enkel nieuwe toestellen..

Maar één woord: WOW..

Laatst bewerkt:
Nieuwe tarieven voor augustus..

Verbruik:
D: 58,90 N: 45,60
Injectie:
D: 22,01 N: 14,36

Op mijn verbruik van 2021 scheelt het zo maar even € 974 of ik in april of augustus mijn contract had afgeslote..

Voor gas (van 10.05 naar 23.76) : meerprijs van € 1900.

En dan heb ik nog een nieuwbouw van 2020 met nagenoeg enkel nieuwe toestellen..

Maar één woord: WOW..

Precies toch vooral Luminus dat hun prijzen heeft omhoog gedaan? Bij Engie lijkt het mij mee te vallen.

Ik heb gelukkig nog vast tot december, maar doodzonde dat ik toen voor Comfy gekozen heb (met promotie) en niet voor optifix. Die promotie stelde zelfs amper wat voor als je het vast recht vergelijkt.

Ja salut.
Das dan nog aan 6% btw?
Das mijn huidig contract gewoon x3 bijna.
En x10 voor het contract ervoor…
Safe tot 30/04/24 maar erna zalt pijn doen

Precies toch vooral Luminus dat hun prijzen heeft omhoog gedaan? Bij Engie lijkt het mij mee te vallen.

Ik heb gelukkig nog vast tot december, maar doodzonde dat ik toen voor Comfy gekozen heb (met promotie) en niet voor optifix. Die promotie stelde zelfs amper wat voor als je het vast recht vergelijkt.
Enkel degene met een maandelijkse herzieningsmogelijkheid van de prijs zijn niet veranderd. Degene met een 3 maandelijkse of vaste prijs zijn gestegen (zowel eneco (+/- 40cent voor overdag / 26 nacht) als luminus ben ik het tegengekomen)

Nu gaat het echt pijn gaan doen :(...

Gelukkig in maart nog voor gas vast gekozen. Hopelijk zijn we over twee jaar uit de storm en komt het gas vlotjes via andere landen.

Anders verkoop ik mijn huis en koop ik wel een nieuwbouw appt..

Hoeveel mensen gaan er wel niet gewacht hebben tot 'de zomer want dan is er geen gasverbruik?'

Dit zijn toch tekenen aan de wand voor een gigantisch triestige winter vrees ik..

Enkel degene met een maandelijkse herzieningsmogelijkheid van de prijs zijn niet veranderd. Degene met een 3 maandelijkse of vaste prijs zijn gestegen (zowel eneco (+/- 40cent voor overdag / 26 nacht) als luminus ben ik het tegengekomen)

Nu gaat het echt pijn gaan doen :(...
De tarieven van Eneco van Augustus staan toch nog op 25 centen per kWh (Flex, niemand, maar dan ook niemand zou op de Variabel formule moeten zitten, aangezien dat hun "end of contract expensive renewal" formule is).

Zonet mijn zelfde simulatie van vorige maand eens gedaan. Van 2100euro naar 2800euro voor elektriciteit.
Dat Luminus Comfy vast tarief zag er interessant uit vorige maand, maar onze elektriciteitsaansluiting zal pas rond half oktober zijn dus ik kan nog niks afsluiten. Ik vrees dat we dik gesjareld gaan zijn als we in oktober/november een contract moeten afsluiten...

Zonet mijn zelfde simulatie van vorige maand eens gedaan. Van 2100euro naar 2800euro voor elektriciteit.
Dat Luminus Comfy vast tarief zag er interessant uit vorige maand, maar onze elektriciteitsaansluiting zal pas rond half oktober zijn dus ik kan nog niks afsluiten. Ik vrees dat we dik gesjareld gaan zijn als we in oktober/november een contract moeten afsluiten...
Je had vorige maand een contract kunnen aangaan met als startdatum in de toekomst.

Dacht dat tot 5 maand op voorhand je een contract kon afsluiten, aan het tarief waarop je ingeschreven had op moment van de aanvraag.

Je had vorige maand een contract kunnen aangaan met als startdatum in de toekomst.

Dacht dat tot 5 maand op voorhand je een contract kon afsluiten, aan het tarief waarop je ingeschreven had op moment van de aanvraag.
Wist ik niet. Even opgezocht en 4 maand bij Luminus blijkbaar. Maar moet je dan al aangesloten zijn? Want het gaat om nieuwbouw en momenteel is er nog helemaal geen aansluiting. Ik heb enkel een offerte aangevraagd bij Fluvius voor een aansluiting.

Wist ik niet. Even opgezocht en 4 maand bij Luminus blijkbaar. Maar moet je dan al aangesloten zijn? Want het gaat om nieuwbouw en momenteel is er nog helemaal geen aansluiting. Ik heb enkel een offerte aangevraagd bij Fluvius voor een aansluiting.
Je gaat normaal wel EAN nodig hebben. Dus als er nog geen aansluiting bestaat, denk ik niet dat je al EAN kan opvragen bij Fluvius?
Maar proberen kan geen kwaad.

Ik had een jaarlijks vast contract dat automatisch elk jaar verder liep.
Mail v engie verleden maand dat er geen vaste meer aangeboden worden en ze me naar easy variabel (3 maandelijks) gingen omzetten.
Betaal nu 199 gas en elec samen
Vanaf 17 september gaat dat naar 437🤬

Ik had een jaarlijks vast contract dat automatisch elk jaar verder liep.
Mail v engie verleden maand dat er geen vaste meer aangeboden worden en ze me naar easy variabel (3 maandelijks) gingen omzetten.
Betaal nu 199 gas en elec samen
Vanaf 17 september gaat dat naar 437🤬
In januari krijg ik +-150€ netto salaris erbij (index). Ik zal dit maar opzij leggen voor wanneer mijn vaste contracten verlopen zeker? :frown:

Je gaat normaal wel EAN nodig hebben. Dus als er nog geen aansluiting bestaat, denk ik niet dat je al EAN kan opvragen bij Fluvius?
Maar proberen kan geen kwaad.
Zonet de offerte van Fluvius nog eens doorgenomen en daar staat al een EAN nummer vermeld om een contract aan te vragen bij een leverancier.
Als ik het nu zie is die Comfyshine vast formula niet interessant tegenover de variable formule (50 vs 24 cent/kWh), maar misschien kijken we daar anders op terug in januari...

En wat als je nu iets aanvraagt voor over 4 maand en het tarief in september is terug goedkoper? Ik vermoed dat je er niet zomaar van onder kan muizen zonder de boete voor de opzeg te betalen he?

Terug
Bovenaan