parabellum
Well-known member
Ik heb zelf geen slimme meter dus ik weet niet wat er daar beschikbaar wordt gesteld. Echter neem ik aan dat er daar wel een disclaimer zal staan dat het over provisionele data gaat. Wat je als leverancier nodig hebt is gevalideerde data.Ongeacht hoe de processen lopen kan eender welke app developer toegang vragen aan een consument om de data die je op mijnfluvius kan zien op te kunnen vragen.
Dat zou in principe toch voldoende moeten zijn om een factuur op te maken?
Ik snap ook wel dat er veel meer bij komt kijken om de "juiste" data voor de facturatie te verkrijgen (for reasons beyond my comprehension), maar ik blijf het grappig vinden dat dat zo moeilijk loopt allemaal.
Je gaat me neit wijsmaken dat wat csv bestandjes van een maand verbruiksdata "het systeem" platleggen. Straks ga je me nog wijsmaken dat die backend draait op een raspberry pi.
Het marktmodel is publiek consulteerbaar. High level documents kan je hier vinden: https://www.atrias.be/projects , voor wie zich wil verdiepen.
Vraag me niet waarom het allemaal niet vlot loopt, ik ben geen expert van de IT-kant van de zaak.
Eerste artikel is over de aanbesteding in 2015, laatste is van eind vorig jaar.