Energieleveranciers

Hier na 3 weken nog altijd mijn eindafrekening van mijn elektriciteit nog niet gehad, terwijl mijn gas wel al toegekomen is.. Was nochtans een contract voor beide samen.

Normaal krijg ik in mei de jaarlijkse vraag voor het doorgeven van meterstanden. Dit jaar heb ik nog niks ontvangen waardoor mijn dagteller onder 0 dreigt te gaan door de opbrengst van de zonnepanelen. Alles onder 0 ben ik kwijt als ze ergens deze zomer komen opmeten.

Is dat omdat ik wisselde van energieleverancier eind vorig jaar?
Ik wissel bijna elk jaar in het najaar en toch moest ik vroeger elke keer in mei nogmaals mijn standen doorgeven. Is daarmee iets veranderd?
Gewoon doen alsof en een hogere stand ingeven zodat je je meerverbruik niet kwijt bent.

Normaal krijg ik in mei de jaarlijkse vraag voor het doorgeven van meterstanden. Dit jaar heb ik nog niks ontvangen waardoor mijn dagteller onder 0 dreigt te gaan door de opbrengst van de zonnepanelen. Alles onder 0 ben ik kwijt als ze ergens deze zomer komen opmeten.

Is dat omdat ik wisselde van energieleverancier eind vorig jaar?
Ik wissel bijna elk jaar in het najaar en toch moest ik vroeger elke keer in mei nogmaals mijn standen doorgeven. Is daarmee iets veranderd?

Het kan zijn dat de brief/mail nog moet komen. Maar het is eigenlijk heel dom dat je altijd in het najaar van leverancier verandert. De opbrengst van de zomer ben je dan kwijt.

Nog steeds problemen met het berichtenverkeer in het nieuwe marktmodel dus niet onlogisch, gas en elektriciteit zijn aparte processen en berichten.

Ik heb bij Luminus via de chat gevraagd wanneer ik mijn afrekening zou krijgen. Toevallig net de volgende dag.
Misschien was het niet toevallig en hebben ze door mijn vraag eens mijn afrekening verwerkt.
Dus het kan misschien helpen om eens contact op te nemen via de chat.

Foto nemen met de meterstand en de krant van die dag? Of iets anders dat bewijst dat de foto ten vroegste die dag genomen is?

Ik heb bij Luminus via de chat gevraagd wanneer ik mijn afrekening zou krijgen. Toevallig net de volgende dag.
Misschien was het niet toevallig en hebben ze door mijn vraag eens mijn afrekening verwerkt.

Foto nemen met de meterstand en de krant van die dag? Of iets anders dat bewijst dat de foto ten vroegste die dag genomen is?
Ik heb al gebeld naar klanten dienst, normaal zeer binnenkort, max een week. Is al van 21 mei geleden ondertussen..

Ik hoop dat ze de slotfactuur van 31 december vorig jaar voor de VME gewoon vergeten (nog altijd niks) en dat ik nu een jaar lang geen enkele factuur krijg bij de nieuwe leverancier (We hebben effectief nog altijd geen voorschotfactuur of wat dan ook gekregen) en de VME een jaar gratis stroom krijgt. Maar dat is ijdele hoop zeker? :tongue:

Ik heb al meermaals erachter gelopen, t'is genoeg geweest. Had ik geld moeten terugkrijgen zou ik nog moeite doen, maar nu denk ik: Waarom span ik mij nog in? Ze zeggen steeds: Het komt snel in orde! NOT ..

Ik heb al gebeld naar klanten dienst, normaal zeer binnenkort, max een week. Is al van 21 mei geleden ondertussen..
Dat zeiden ze bij mij ook. 2 maand later wacht ik nog steeds.

Hier na 3 weken nog altijd mijn eindafrekening van mijn elektriciteit nog niet gehad, terwijl mijn gas wel al toegekomen is.. Was nochtans een contract voor beide samen.
Dat is nog niet zo lang. Ik wacht al sinds januari (voor de VME), Mati blijkbaar al sinds oktober. Geduld hebben is .... :)

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of ik iets terugkrijg...

Voorschotten betaald. Zonnepanelen met terugdraaiende teller en die teller heeft teruggedraaid. Dus verbruik nul. Voorschotten rond de 500 euro en prosumententarief 230, denk ik

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of ik iets terugkrijg...

Voorschotten betaald. Zonnepanelen met terugdraaiende teller en die teller heeft teruggedraaid. Dus verbruik nul. Voorschotten rond de 500 euro en prosumententarief 230, denk ik
Ik moet 100% zeker bijbetalen + betalen. Dus met dat nieuwe systeem van Fluvius moet het toch echt heel hard foutgelopen zijn. Normaal als ik ze geld moet, dan zijn ze er snel bij. Nu alles behalve. 5 maanden en 'counting'.

1 juli zit ik een jaar bij Eneco (vast) en ik ga ervanuit dat ik vanaf dan op een ander tarief gezet wordt. Alleen heb ik nog steeds niets van Eneco vernomen terwijl ze de nieuwe tariefkaart toch 2 maanden van tevoren moeten communiceren? Online lees ik wel dat ik zogezegd een contract van onbepaalde duur heb...?

Die chatmedewerker gaat geen bevoegdheid/kennis hebben om de facturatieproblemen op te lossen. Als hij al de boodschap zou doorgegeven hebben is het allesbehalve waarschijnlijk dat die factuur dan al de volgende dag in je mailbox zit. Dus je kan hier zeggen dat het puur toeval is.

1 juli zit ik een jaar bij Eneco (vast) en ik ga ervanuit dat ik vanaf dan op een ander tarief gezet wordt. Alleen heb ik nog steeds niets van Eneco vernomen terwijl ze de nieuwe tariefkaart toch 2 maanden van tevoren moeten communiceren? Online lees ik wel dat ik zogezegd een contract van onbepaalde duur heb...?
Hier ook Eneco, maar variable contract dat afloopt op 1 juli. Heb gebeld (met veel geduld) om te vragen wanneer ik een nieuw voorstel ging krijgen (omdat dit inderdaad 2 maanden op voorhand zou moeten gebeuren). Medewerker zei dat ze die pas versturen op de vervaldag... Rare manier van werken imo

Hier ook Eneco, maar variable contract dat afloopt op 1 juli. Heb gebeld (met veel geduld) om te vragen wanneer ik een nieuw voorstel ging krijgen (omdat dit inderdaad 2 maanden op voorhand zou moeten gebeuren). Medewerker zei dat ze die pas versturen op de vervaldag... Rare manier van werken imo

Als dat is dan is dat niet correct.
Bij een contract van bepaalde duur (1, 2, 3... jaar) moeten ze minstens 2 maanden voor de vervaldatum iets laten weten. Doen ze dat niet, dan behoud je de prijzen voor dezelfde duur als je contract was.
Bij een contract van onbepaalde duur moeten ze iets laten weten 2 maanden voordat ze de wijzigingen doorvoeren. Dus als ze 15 maanden na de startdatum een bericht sturen, is het nieuwe voorstel van toepassing 17 maanden na startdatum.

Terug
Bovenaan