Mijn huidig contract loopt tot 30/06, hoe vroeg zou ik dan beginnen zoeken?Ik zou Mega vermijden. En vooral sneller op zoek gaan volgend jaar, nu ga je toch bijna in de problemen komen met je maand opzeg?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn huidig contract loopt tot 30/06, hoe vroeg zou ik dan beginnen zoeken?Ik zou Mega vermijden. En vooral sneller op zoek gaan volgend jaar, nu ga je toch bijna in de problemen komen met je maand opzeg?
In principe moet je 1 maand op voorhand een nieuw contract aangaan, maar in de praktijk zou ik in uw geval ten laatste 15/05 tekenen.Mijn huidig contract loopt tot 30/06, hoe vroeg zou ik dan beginnen zoeken?
Ik vind 19 graden verschrikkelijk koud voor achter de PC te werken als IT'er. 20 graden gedurende de dag is echt het minimum voor mij.-Tevens de thermostaat 19 graden te hanteren ipv 20 graden. ( niet continu )

moeilijk om te vergelijken:ik heb de periode van 01/07 tot 10/03: +-330 M³ minder verbruikt ( vergeleken met vorige jaren, zelfde periode )

Mannen hebben het gemiddeld genomen ook minder (snel) koud dan vrouwen.'t is hier bij ons jaar in jaar uit 23 graden en mijn madam durft nog koud hebben -_-
Ik heb nog niet verder gelezen dan deze post dus in weet niet hoe het ondertussen zit16u04. Maar dit is dus ook gewoon weer een automatische verwerking.
Bij mij gaat het om amper 40 euro. Gaan ze echt honderden euros betalen aan een incassobureau, en nadien worst case zelfs een dagvaarding sturen om 40 euro pogen te recupereren waarop mega gewoon geen recht op heeft? Of is het blufpoker?
Mmm ik ben echt benieuwd hoor. Mij kost dit veel tijd en energie, maar mega gaat dit gewoon veel geld kosten als ze hier niet mee stoppen.
Alé, eindelijk de eindafrekening ontvangen van de Vlaamse Energieleverancier.
Wij ook ontvangen, 32€ te betalen.Hier ook deze ochtend ontvangen. Dacht dat ik er vanaf was maar helaas...
276€ voor periode 01/11/2021 tot 07/12/2021iets meer dan een maand dus
Geen poot om op te staan neen.Maar ik(we) heb(ben) geen poot om op te staan zeker?
Zij hebben energie geleverd, jij hebt die ontvangen.Wij ook ontvangen, 32€ te betalen.
Ergens wringt het bij mij om dat te betalen. Zij hebben contractbreuk gepleegd door failliet te gaan. Hierdoor ons op een massa extra kosten gejaagd. En nu moeten we nog bijleggen ook.
Behalve de tijd nodig om een nieuw contract te zoeken bij een andere leverancier lijkt me dat je weinig "kosten" gaat kunnen hard maken wegens het (ik veronderstel) verlies van de lage vaste prijs voor de periode van max 1 jaar.Maar ik(we) heb(ben) geen poot om op te staan zeker?
Voor welke periode was dat van jullie als ik mag vragen? Is toch heel weinig?Wij ook ontvangen, 32€ te betalen.
Ergens wringt het bij mij om dat te betalen. Zij hebben contractbreuk gepleegd door failliet te gaan. Hierdoor ons op een massa extra kosten gejaagd. En nu moeten we nog bijleggen ook.
Maar ik(we) heb(ben) geen poot om op te staan zeker?
Top bedankt. Zal dan binnenkort eens zoeken.In principe moet je 1 maand op voorhand een nieuw contract aangaan, maar in de praktijk zou ik in uw geval ten laatste 15/05 tekenen.

Stel dat je Mega zen 5 jaar getekend had aan een relatief goedkope prijs in 2021.Dat ze hun contractuele leveringen niet zijn nagekomen heb je wel een punt, maar "op kosten gejaagd" vind ik wat overdreven.

Mja, ik als klant heb geen zaken met hun verdienmodel. Zij moeten rekening houden dat ze niet te laag gaan om het risico voor hen te minimaliseren. Ok, het zijn absurde tijden nu. In een normale situatie zouden ze wss niet failliet gegaan zijn.Geen poot om op te staan neen.
Al was uw standpunt ook niet 100% fair. Het is namelijk dankzij hun verdienmodel dat niet zorgde voor aanzienlijke reserves bij een dusdanige tegenslag dat men x jaar heeft kunnen genieten van eventueel een lagere afrekening voor energie.
Extra kosten, van 150€/m naar 370€/m. Ik had nog een 6 maand lopend contract. Dat is 1320€ dat ik nu kwijt ben puur door hun faillissement. Geld dat ik heel erg goed kan gebruiken voor mijn renovaties. (Oa extra isoleren)Zij hebben energie geleverd, jij hebt die ontvangen.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je dat dan betaalt.
Dat ze hun contractuele leveringen niet zijn nagekomen heb je wel een punt, maar "op kosten gejaagd" vind ik wat overdreven.
Behalve de tijd nodig om een nieuw contract te zoeken bij een andere leverancier lijkt me dat je weinig "kosten" gaat kunnen hard maken wegens het (ik veronderstel) verlies van de lage vaste prijs voor de periode van max 1 jaar.
Daarbij komt dat je als klant ergens achteraan het rijtje staat als het om schuldvereffening gaat, en je niet veel moet verwachten qua geldelijke compensatie (aangezien er letterlijk (hoogstwaarschijnlijk) geen geld is om dat te betalen).
Dit is ook exact waar een faillissement voor dient he, bescherming van de zaak/zaakvoerders tegen schuldeisers.
Die bescherming geldt alleen maar als het bedrijf niet mismeesterd is, en er geen fraude in het spel is, maar ik denk dat de VEL simpelweg geveld is door de volatiele markt, waar ze vanuit potentieel winstoogmerk te weinig rekening mee hielden.
Wat je in vraag kan stellen als strategie, maar als dat de strategie is, en de markt ontploft in je gezicht, is dat nog steeds een zuiver faillissement, en wordt het geld dat er is verdeeld onder de schuldeisers in de rang waarin ze staan.
2 maand. Oktober en november 2021.Voor welke periode was dat van jullie als ik mag vragen? Is toch heel weinig?
Want omgekeerd kunnen "simpele klanten" die normaal zouden moeten terugkrijgen allicht fluiten naar hun geld, want die staan idd achteraan de lijst schuldeisers.
Vandaar dat je beter te weinig voorschot kan betalen dan te veel. Als de energieleverancier failliet gaat en jij hebt een openstaand bedrag, zijt maar zeker dat de curator dat bij jou komt halen.Want omgekeerd kunnen "simpele klanten" die normaal zouden moeten terugkrijgen allicht fluiten naar hun geld, want die staan idd achteraan de lijst schuldeisers.
De manier waarop zij dit hebben gedaan is waarschijnlijk onwettig ja, maar het lijkt me sterk dat ze op geen enkele manier die contracten zou kunnen beeindigen (mits bvb x euro aan boete of watdanook).Stel dat je Mega zen 5 jaar getekend had aan een relatief goedkope prijs in 2021.
Ik weet dat Mega sommige van die contracten heeft opgezegd maar dat was/is illegaal.
Welkom bij de rest van de meute die die prijzen al langer betaalt omdat hun contract toevallig een andere einddatum had.Echter Mega gaat morgen failliet. Dan word je dus op kosten gejaagd. Je moet nog een factuur betalen aan de curator. Bovendien betaal je de volgende 3 tot 4 jaar dan ineens worst case je huidig tarief x 5 of zo.![]()
Nja, het contract is er nog, en wordt gebruikt om met de resterende fondsen een settlement uit te werken he.Maar ja, een faillissement is nooit eerlijk. Er gaat dan altijd sprake zijn van een of meerdere contractbreuken, maar de partij die bestraft zou moeten worden, is dan gewoon opgedoekt / bestaat niet meer, en dan is er gewoon géén contract meer.