Energieleveranciers

Maar als je nu intekent, gelden dan deze tarieffiches of kunnen deze worden aangepast aan de volgende maand (die vermoedelijk hoger zouden liggen)?

De prijs van deze tarieffiche. Natuurlijk kan je niet eindeloos in de toekomst je startdatum zetten (ik dacht ergens maximaal 6 maanden, maar ik weet niet of dit correct is, en of die termijn wettelijk bepaald is.

Raden jullie aan om op Luminis Optifix gas 2 jaar vast in te tekenen? Worst case kan je nadien nog veranderen en ben je enkel de vaste bijdrage kwijt?
Ik zit nog tot 1/7 goed bij Eneco met een vaste gasprijs van 3,2c€ +55% korting.

Raden jullie aan om op Luminis Optifix gas 2 jaar vast in te tekenen? Worst case kan je nadien nog veranderen en ben je enkel de vaste bijdrage kwijt?
Ik zit nog tot 1/7 goed bij Eneco met een vaste gasprijs van 3,2c€ +55% korting.
Je kan intekenen en ingangsdatum op 1/6 ofzo zetten he, rekening houdend met een maand opzeg.

Is slechte codering. Je zou verwachten dat men daar ondertussen een bepaald gemiddeld verbruiksprofiel aan hingen en dan tegelijkertijd een seizoensgebonden gemiddelde injectiecomponent (zowel in prijs als in generatie).

Maar desondanks blijft het een inschatting die maar een approximatie is.
Ik heb contact met ze genomen, ze gingen bekijken hoe ze dit konden aanpassen...

Ik heb eigenlijk altijd al uiteindelijk optifix genomen. Het feit dat je dat contract via hun site zo moeilijk kan vinden lijkt me een goed teken. Ik switch wel altijd een jaartje om daarna opnieuw bij optifix uit te komen.

Ben benieuwd naar de situatie in maart 2023. Het moment dat mijn contract des hemels afloopt :unsure:

Ik heb een vast contract bij Eneco. Dat was één jaar geldig en liep vanaf 01/03/2021
Volgens de website van eneco is dat nog steeds actief, ook al zou dat dus enkele dagen afgelopen moeten zijn.

Dat is best wel goed geprijsd, ik vraag me af of Eneco dat gewoon verlengt, of me contacteert, in indien ze me contacteren, wanneer dat dan wel mag zijn? Iemand enige ervaring daarmee?

Ik heb een vast contract bij Eneco. Dat was één jaar geldig en liep vanaf 01/03/2021
Volgens de website van eneco is dat nog steeds actief, ook al zou dat dus enkele dagen afgelopen moeten zijn.

Dat is best wel goed geprijsd, ik vraag me af of Eneco dat gewoon verlengt, of me contacteert, in indien ze me contacteren, wanneer dat dan wel mag zijn? Iemand enige ervaring daarmee?

Ik heb hetzelfde contract. Loopt tot einde deze maand. Nog niks vernomen over verlenging of wat dan ook...

Ik heb hetzelfde contract. Loopt tot einde deze maand. Nog niks vernomen over verlenging of wat dan ook...

Contracten bij Eneco zijn doorgaans van onbepaalde duur waarbij er een prijsgarantie is van 1 jaar. Zo lijkt het alsof het een contract van 1 jaar is.
Als jullie contracten van onbepaalde duur hebben kunnen ze nu een mail sturen met een nieuw tariefvoorstel. Ze moeten dit sturen 2 maanden vooraleer de nieuwe prijzen ingaan. Zolang je niets hoort moet je dus blijven. Ik ken er nog een paar die in dezelfde situatie zitten, anderen hebben onlangs een nieuw tariefvoorstel ontvangen. Ze lijken er dus mee bezig te zijn, alleen met vertraging.

Contracten bij Eneco zijn doorgaans van onbepaalde duur waarbij er een prijsgarantie is van 1 jaar. Zo lijkt het alsof het een contract van 1 jaar is.
Als jullie contracten van onbepaalde duur hebben kunnen ze nu een mail sturen met een nieuw tariefvoorstel. Ze moeten dit sturen 2 maanden vooraleer de nieuwe prijzen ingaan. Zolang je niets hoort moet je dus blijven. Ik ken er nog een paar die in dezelfde situatie zitten, anderen hebben onlangs een nieuw tariefvoorstel ontvangen. Ze lijken er dus mee bezig te zijn, alleen met vertraging.
Je moet toch niet blijven, je kunt toch vertrekken met uw maand opzeg.

Ik neem aan dat nu rap die optifix kiezen als je nu bij luminus optimal bent wel aangewezen is?

Als ik die prijzen hier zie waarbij het conflict tussen Rusland en Oekraïne nog niet mee ingecalculeerd is, denk ik dat we ook maar gaan intekenen op die Luminus Optifix Vast 2j. Ons huidige goedkope energiecontract loopt nog tot mei. Dit jaar zoldervloer bijgeïsoleerd (dus hopelijk zakt ons gasverbruik hier al aanzienlijk mee), maar ik denk dat ik de kelderisolatie ook maar iets sneller ga plaatsen dan initieel gepland en een condensatiegasketel (of hybride warmtepomp?) laten plaatsen wordt toch ook opeens interessanter. Liever daar wat geld inpompen dan in de energie zelf.

Voor mensen met een bedrijfswagen wordt het toch ook wel zeer interessant om terug meer op kantoor te gaan werken.

Die Luminus Optifix 2j springt er vooral uit voor het gas-gedeelte toch?
Of hebben jullie dit ook voor jullie elektriciteit genomen?

Die Luminus Optifix 2j springt er vooral uit voor het gas-gedeelte toch?
Of hebben jullie dit ook voor jullie elektriciteit genomen?
Bij mij gaat het er vooral over dat het een vast contract is. Ik wil op voorhand weten wat ik betaal per kwh en geen prijs die kan wijzigen. Blijkbaar kan je nergens meer zomaar een vast contract afsluiten? Heb zelf nog wel niet echt rondgezocht, dat ga ik straks eens doen denk ik.

Kan je dat contract ook opzeggen voor het van start gegaan is? Dus bijvoorbeeld nu een contract aangaan, dan merk je in april dat er toch een interessanter contract is en het getekende contract zou in mei pas in gang gaan. Kan je dan annuleren en moet je die vaste vergoeding dan betalen?

Terug
Bovenaan