Ik heb weer ingetekend op een variabele. Ik weet niet of het nog veel gaat stijgen, de mensen zijn failliet als je die cijfers hierboven in dat hln artikel leest.
Edit: de goedkoopste vaste was nog es bijna 200 euro duurder
Kijk, hier is dat kieken

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb weer ingetekend op een variabele. Ik weet niet of het nog veel gaat stijgen, de mensen zijn failliet als je die cijfers hierboven in dat hln artikel leest.
Edit: de goedkoopste vaste was nog es bijna 200 euro duurder

Nieuwe tarieven van Engie ook doorgekregen (contract loopt af 30/04/2022): Engie Easy Vast
Prijzen incl. 21% btw, electriciteit:
Vaste vergoeding: €54,59 (zelfde als vorig jaar; dubbele teller)
Piek: 10,560 c€/kWh --> 32,698 c€/kWh
Dal: 8,189 c€/kWh --> 24,851 c€/kWh
Gas: 3,367 c€/kWh --> 11,408 c€/kWh
Vaste vergoeding €47,73 (gestegen van €39,99)
Geen idee of vast moet nemen of toch moet switchen naar variabel in deze tijden. Stijging is wel stevig (te verwachten helaas).
Nieuwe tarieven van Engie ook doorgekregen (contract loopt af 30/04/2022): Engie Easy Vast
Prijzen incl. 21% btw, electriciteit:
Vaste vergoeding: €54,59 (zelfde als vorig jaar; dubbele teller)
Piek: 10,560 c€/kWh --> 32,698 c€/kWh
Dal: 8,189 c€/kWh --> 24,851 c€/kWh
Vaste vergoeding €47,73 (gestegen van €39,99)
Geen idee of vast moet nemen of toch moet switchen naar variabel in deze tijden. Stijging is wel stevig (te verwachten helaas).
Join the clubtoen ik vorig jaar intekende op mijn variabele bij Engie had ik ook de keuze voor een vaste die 160 euro per jaar duurder was en ik dacht bij mijn eigen:
160 euro weggesmeten, what the hell could go wrong?
![]()
Join the club
Ik had het er toen nog met @makila over
"Ik gok erop dat de prijzen in december nog wel wat stijgen, maar nadien ook weer zullen dalen" dus variabel
Gelukkig toen ingetekend met 40% korting op de energieprijs
Electriciteit heb ik wél Easy3 jaar vast genomen. (Tem 31 december 2024)Join the club
Ik had het er toen nog met @makila over
"Ik gok erop dat de prijzen in december nog wel wat stijgen, maar nadien ook weer zullen dalen" dus variabel
Gelukkig toen ingetekend met 40% korting op de energieprijs
Niet, nergens. Kan blijkbaar enkel als je momenteel een vast tarief hebt bij een leverancier.Hoe geraken jullie nog aan een vast tarief bij Engie? Ik krijg enkel maar variabele contracten te zien.
Wat reken jij als verbruik aan gas voor een gemiddeld gezin ?Laten we even Voidski's aanbod vaste prijs (1 jaar vermoed ik) bekijken tegenover de prijzen vandaag.
Als ik datzelfde product anderhalf uur geleden had moeten pricen dan kwam ik op 20.108 c€/kWh uit. Dat is dan nog puur de kost van het gas, zonder de kosten voor hedging, het volumerisico, profiling etc. Op een tarieffiche zou zich dit waarschijnlijk vertalen tot 22 cent/kWh. En dat is dan nog steeds zonder de distributiekosten, taksen etc.
Voor een gemiddeld gezin komt dit op een totaalprijs van een 5000 euro per jaar, énkel aan gas. De eerlijkheid gebiedt mij om mee te geven dat de termijnmarkt momenteel een rollercoaster is en dat dezelfde berekening, maar anderhalf uur later, mij ergens rond de 17.5 c€/kWh zou zetten. Waar we morgen zitten, daar durf ik geen euro op te verwedden. Misschien 15, misschien 25.
Maar laat het duidelijk zijn, dit gaat uiteindelijk iedereen raken. En er zijn maar weinigen die beseffen hoe hard het zal aankomen.
Bij Luminus gaat het nog via volgende link: https://www.luminus.be/nl/prive/elektriciteit-gas/alle-tariefplannen/optifix/Niet, nergens. Kan blijkbaar enkel als je momenteel een vast tarief hebt bij een leverancier.
Ik zit dat ook te denken. Onze engie vast 3 jaar komt te vervallen in September. Moeilijke afweging.Zou stom zijn om tot de zomer te wachten om in te tekenen bij optifix?
Wat reken jij als verbruik aan gas voor een gemiddeld gezin ?
Zou stom zijn om tot de zomer te wachten om in te tekenen bij optifix?
Thanks voor de tip! Net ingetekend om mijn aflopende contract in juli te vervangen.Bij Luminus gaat het nog via volgende link: https://www.luminus.be/nl/prive/elektriciteit-gas/alle-tariefplannen/optifix/
Wel direct op "klant worden" drukken (niet eerst prijs berekenen, anders zie je enkel variabel aanbod). Geschatte kost kan je berekenen via https://vtest.vreg.be/
Dat lukt nu niet meer. Héél misschien nog via de telefoon ALS je binnengeraakt.Hoe geraken jullie nog aan een vast tarief bij Engie? Ik krijg enkel maar variabele contracten te zien.
Hier ook maar ingetekend voor gas op luminus optifix, al was het wel een zeer pijnlijke confrontatie met de stijgingThanks voor de tip! Net ingetekend om mijn aflopende contract in juli te vervangen.