Renegadexxripxx
Well-known member
De subsidie heeft er dan ook mee te maken dat je uw bestaande infrastructuur wilt aanpassen. En dat je niet wilt aanmoedigen dat ze nieuwe grond aansnijden en de oude nest maar laten verkrotten bij wijze van spreken.Maar bij nieuwbouw is het verplicht om allemaal te doen en is er 0 subsidie.
Ze zouden beter gewoon de boetes doorsturen naar de veroorzaker maw![]()
Al heb ik de casus bekeken in mijn geval en was de totale renovatie duurder dan de nieuwbouw, zelfs met de premies die je krijgt. Grotendeels omdat je nu eenmaal een marktconform bedrag moet geven voor iets dat je eigenlijk minimaal gedeeltelijk wilt weggooien.
Daarnaast krijgt een nieuwbouw ook geen 0 subsidie hé. Daar heeft men in de tijd ook subsidies voorzien die te maken hadden met het e-peil. En zelfs nu kun je nog altijd uw KI vrijgesteld krijgen.
Als uw onroerende voorheffing 1000€ is tgv dat KI. Dan komt een vrijstelling van 5j overeen met een subsidie van 5000€.
Je blijft prosument. Je moet dan echter geen prosumententarief meer betalen. Maar de discussie ging dan ook om geen digitale meter te zetten. Dus in die rhetoriek / hypothese heb ik dan ook geantwoordKleine nuance: ik denk dat je geen prosument meer bent als je een digitale meter gebruikt.
.
Laatst bewerkt: