Energieleveranciers

Ik was hier net contract aan het opzoeken met Engie ivm onkostennota opladen phev, ik heb nog 10 cent/ dag en 8 cent/daluren, is pak beter als ik dacht en zit nog goed tot juni 2022 met vaste prijs.

Hier eindelijk de afrekening verkregen van Mega. 60 euro bijbetalen. Maar ik heb het even in detail bekeken en ze hebben 140€ korting verrekend ipv 180€ (verbruik net boven 10000 kwh per jaar, 140€ korting is voor een verbruik tot 10000).

Wat doe ik nu best? Domicilie blokkeren, 20€ overschrijven en Mega dit laten aanpassen?
Hoelang heb je moeten wachten op je afrekening? Ik wacht ook nog steeds sinds november, wel voor elektriciteit.

Wat voor de mensen met een analoge teller?

Zoals bij variabel tarief wss, totaal /12 is u maand bedrag. Dus (totaal/12) *5 *1.06 en (totaal/12) *7 *1.21 op u eindafrekening. Begin het maar te implementeren in u facturatie. Er was juist op Radio 1 iemand het aan het uitleggen hoe het ongeveer zou gaan. Dus even u voorschot verhogen in die 5 maanden zou ook niks uitmaken.

Krijgt ge die premie en btw verlaging ook als ge nog met een vast contract van voor de prijsstijgingen zit? :unsure:

Krijgt ge die premie en btw verlaging ook als ge nog met een vast contract van voor de prijsstijgingen zit? :unsure:
En op uw prosumententarief :unsure:

En niet op gas, er zijn meer gasaansluitingen in Vlaanderen dan in Wallonie .....
Zal mijn elektrisch vuurke wat meer aanzetten dan :unsure:
En wat spaargeld aan de kant zetten want nu 100 euro krijgen is later 150 bijbetalen (die 100 euro + de 100 euro voor iedereen van het sociale geval waarvoor de rest mag opdraaien)

Laatst bewerkt:
Zoals bij variabel tarief wss, totaal /12 is u maand bedrag. Dus (totaal/12) *5 *1.06 en (totaal/12) *7 *1.21 op u eindafrekening. Begin het maar te implementeren in u facturatie. Er was juist op Radio 1 iemand het aan het uitleggen hoe het ongeveer zou gaan. Dus even u voorschot verhogen in die 5 maanden zou ook niks uitmaken.
Het is niet gewoon /12, maar aan de hand van wettelijk vastgestelde verbruiksprofielen:
Dus je hoger winterverbruik wordt niet "uitsgemeerd" over de goedkope zomer of dergelijke.

Ik heb gas sinds half november, en heb nog geen enkele factuur ontvangen. Staat al sinds half december op "wacht op uw eerste eindafrekening"...

En op uw prosumententarief :unsure:

En niet op gas, er zijn meer gasaansluitingen in Vlaanderen dan in Wallonie .....
Zal mijn elektrisch vuurke wat meer aanzetten dan :unsure:
En wat spaargeld aan de kant zetten want nu 100 euro krijgen is later 150 bijbetalen (die 100 euro + de 100 euro voor iedereen van het sociale geval waarvoor de rest mag opdraaien)
Ja en nee.. Als je bedoelt "gas op straat", dan heb je gelijk. Maar in Wallonië verwarmen ze grotendeels met gas in onder/bovengrondse gastanks.

Kijk je misschien naar de tariefkaart van een vorige periode, terwijl je nu eigenlijk de prijzen van de huidige periode betaalt?
Nee. De communicatie van Luminus is wel duidelijk moet ik zeggen (toch beter dan andere partijen). In hun mail staat zowel mijn vorig als mijn nieuw tarief.
Heb het vorige tarief net even gedubbelcheckt en dat klopt inderdaad (was ook +- 60% lager, good times ...)

Ik ben momenteel Luminus basic. Contract vervalt einde deze maand. Best de afrekening afwachten en op basis daarvan vergelijken op mijnenergie.be?

Ik ben ook bij Luminus sinds 7 april 2021. Was toen geregeld via mijnenergie: een korting en 1500 kwh gratis.
Maar als ik kijk bij de voordelen staat er :
"
  • Je krijgt éénmalig 1500 kWh gratis energie. Deze korting wordt pro rata verrekend op de jaarafrekening volgend op 08/02/2023.
"

Waarom spreekt men van 2023? Op de afrekening van december heb ik ook niks gezien va ndie 1500 kwh gratis..? Iemand een idee?

Ik begin die miserie voor mijn eindfactuur serieus beu te worden.
Dus vorige week gebeld naar Fluvius voor een "geschatte meterstand" die 4000kwh hoger was dan de werkelijkheid, ze hebben dat daar dan in orde gebracht.
Nu krijg ik een slotfactuur van Mega van 800 euro ongeveer, met die foute geschatte meterstand er op. Ik bel naar Fluvius en daar zeggen ze dat ze wel degelijk de correcte meterstand (4000kwh minder) door hebben gegeven.
Wie liegt er hier nu feitelijk?
Dit gaat dus weer weken aan een stuk duren voor er iets van in orde komt he. :angry:

Terug
Bovenaan