Energieleveranciers

Kan je dit meer uitleggen? Hoe vaak verwacht je dit te zien via (My) Luminus?
Ik verwacht dat ik gewoon mijn verbruik zou kunnen volgen via mijn luminus account. En niet dat dat met maanden achterstand zichtbaar wordt.
Bij Engie kan het blijkbaar, ik heb daarvan al gezien dat mensen realtime blijkbaar kunnen zien hoeveel hun zonnepanelen opgebracht hebben.

28 februari ga ik verhuizen naar mijn eerste woning.
Is het de bedoeling dat ik voor die dag opzoek ga naar en leverancier en een contract afsluit?
Of kan ik die dag (of week) een leverancier zoeken en een contract afsluiten met de meterstanden op de verhuis?
Op voorhand al regelen en bij verhuis een overnamedocument invullen die je naar je nieuwe leverancier stuurt. Die regelt dan de rest.

Document: https://www.vreg.be/sites/default/files/uploads/formulieren/energieovernamedocument.pdf

Je kan ook opteren om het contract van de huidige bewoner te laten doorlopen.

28 februari ga ik verhuizen naar mijn eerste woning.
Is het de bedoeling dat ik voor die dag opzoek ga naar en leverancier en een contract afsluit?
Of kan ik die dag (of week) een leverancier zoeken en een contract afsluiten met de meterstanden op de verhuis?
Best al op voorhand al één opzoeken. Je kan dan zelf normaal bepalen wanneer het contract ingaat.

Hier kregen we ineens een brief in de bus van Fluvius dat we geen contract hebben bij een leverancier. Dit hebben we natuurlijk wel maar die zal vergeten zijn dit door te geven ofzo... Maar wil je ergens binnen geraken dan is het overal: "Door de extreme drukte..."...
Gelukkig net terug telefoon gehad van Fluvius dat we ons contract mogen mailen naar hen.
Hopelijk komt het zo snel in orde.

Ik verwacht dat ik gewoon mijn verbruik zou kunnen volgen via mijn luminus account. En niet dat dat met maanden achterstand zichtbaar wordt.
Bij Engie kan het blijkbaar, ik heb daarvan al gezien dat mensen realtime blijkbaar kunnen zien hoeveel hun zonnepanelen opgebracht hebben.
Dat is met Boxx, dat is een (betalend) extra toestelletje.

Nu nog mooier. Kreeg vanmiddag telefoon van Fluvius. Stuur ons het contract maar door per mail want wij hebben niks ontvangen.

Daarna mail van onze leverancier (energie.be). Jullie hebben inderdaad een aanvraag gedaan maar dit werd geannuleerd door Fluvius...

Nooit door iemand op de hoogte gebracht natuurlijk...

En nu zitten wij hier mooi zonder leverancier en misschien binnenkort nog extra kosten op ons dak!

Nu nog mooier. Kreeg vanmiddag telefoon van Fluvius. Stuur ons het contract maar door per mail want wij hebben niks ontvangen.

Daarna mail van onze leverancier (energie.be). Jullie hebben inderdaad een aanvraag gedaan maar dit werd geannuleerd door Fluvius...

Nooit door iemand op de hoogte gebracht natuurlijk...

En nu zitten wij hier mooi zonder leverancier en misschien binnenkort nog extra kosten op ons dak!
Gewoon energie.be dat contract opnieuw laten activeren. De bevestiging van het feit dat Fluvius het op eigen initiatief geannuleerd heeft. En dan contact opnemen met fluvius. Met de gegevens van het contract dat je opnieuw geactiveerd hebt en hen laten opdraaien voor eventuele extra kosten.

Gewoon energie.be dat contract opnieuw laten activeren. De bevestiging van het feit dat Fluvius het op eigen initiatief geannuleerd heeft. En dan contact opnemen met fluvius. Met de gegevens van het contract dat je opnieuw geactiveerd hebt en hen laten opdraaien voor eventuele extra kosten.
Dat zal al niet gaan, want ze nemen geen nieuwe contracten meer aan tot 01/03 wegens te veel aanvragen...
En dan nog; welke bevestiging? En hoe zouden we hen kunnen laten opdraaien? Ik zou eens willen zien of we daar ooit maar een cent van gaan zien.

Overstap naar luminus gedaan hier voor ons vast contract dat eindigt op 01/03 :( tgaat pikken,maar chance dat het dan al wat warmer zou moeten worden.

Was eens alles aan het bekijken. De electriciteits stijging dat valt nog mee precies, het is vooral de gas toch die insane is?

Iemand een idee wat er hier gebeurd? Mijn contract loopt af bij mega op 01/03/2022 en heb vandaag een overstap aangevraagd naar luminus. Nu zie ik op hun website:
iwSjdez.png

Dus 11 dagen voor transitie periode, hoe gaat die overdracht gebeuren? Gaat mega mij dan nog blijven leveren tot die datum?

Iemand een idee wat er hier gebeurd? Mijn contract loopt af bij mega op 01/03/2022 en heb vandaag een overstap aangevraagd naar luminus. Nu zie ik op hun website:
iwSjdez.png

Dus 11 dagen voor transitie periode, hoe gaat die overdracht gebeuren? Gaat mega mij dan nog blijven leveren tot die datum?
Zijn ze niet gewoon gemist van datum?

Zijn ze niet gewoon gemist van datum?
Geen idee.

Het eerste klanten contact met luminus al direct gefaald. Heb half uur in wacht gehangen om dan te horen dat ze mij moeten doorverbinden om dan na nog eens 5 minuten te wachten gewoon verbinding verbroken...

Weet niet of ik moet lachen of bleten, kzal het maar langs mail proberen.

Oh great...
Hartelijk dank voor je vraag! Momenteel is het zeer druk bij de klantendienst. We stellen alles in het werk om je zo snel mogelijk verder te helpen, maar kunnen je nu geen antwoord garanderen binnen de 5 dagen, zoals je van ons gewoon bent. Onze excuses hiervoor.

Da's niet veel, was dat langs onder of langs boven geveegd dan?
Hier zijn ze vorige week geweest en was 125 voor 2 schoorstenen (75 voor de eerste, 50 per extra schoorsteen).
Langs onder, heeft nooit op het dak gezeten. Die vent was wel opvallend snel klaar vond ik, schat dat hem in ca. 30 minuten al terug buiten was. Hij had alleen een grote borstel en industriële stofzuiger mee. Enfin, voor mij is het gewoon gemoedsrust dat er eens iemand heeft naar gekekeken. Nu kan ik in alle gezelligheid onze houtkachel laten presteren.

Langs onder, heeft nooit op het dak gezeten. Die vent was wel opvallend snel klaar vond ik, schat dat hem in ca. 30 minuten al terug buiten was. Hij had alleen een grote borstel en industriële stofzuiger mee. Enfin, voor mij is het gewoon gemoedsrust dat er eens iemand heeft naar gekekeken. Nu kan ik in alle gezelligheid onze houtkachel laten presteren.
Dat gaat voor iemand die dat elke dag 10x doet wel snel hoor. Denk dat er tegenwoordig nog weinig zijn die op het dak kruipen als ze geen nesten of andere problemen krijgen tijdens het vegen langs onder.

iwSjdez.png

Uiteindelijk is dat ook geen probleem om eventjes zonder te zitten hé.
Zowel Mega als Luminus kunnen jou niet afsluiten, dat is zaak voor Fluvius. En Fluvius maakt daar maar spel van na een bepaalde periode.
Bij onze verhuis is het ook even misgelopen en hadden we een maand lang geen energieleverancier, wij hadden het pas door nadat Fluvius ons na een maand een boze brief stuurde om te zeggen dat we geen leverancier hebben.

Uiteindelijk is dat ook geen probleem om eventjes zonder te zitten hé.
Zowel Mega als Luminus kunnen jou niet afsluiten, dat is zaak voor Fluvius. En Fluvius maakt daar maar spel van na een bepaalde periode.
Bij onze verhuis is het ook even misgelopen en hadden we een maand lang geen energieleverancier, wij hadden het pas door nadat Fluvius ons na een maand een boze brief stuurde om te zeggen dat we geen leverancier hebben.
Maar in dit geval betaal je wel in de overgangsperiode dikke euro's aan Fluvius voor de energie? De ene leverancier is afgesloten, de andere niet aangesloten. Dan kom je toch terecht bij Fluvius de noodleverancier?

Voorschot voor gas zou bij mij 170 euro per maand moeten verhogen :)
Dat komt neer op 2.040 euro meer/jaar.
Elektriciteit kan ik nog niet bekijken door de nieuwe digitale meter.

Hoeveel mensen die in diezelfde situatie zitten gaan dat niet kunnen betalen?
Wij moeten nu plots alle problemen die de afgelopen +100 jaar gecreëerd zijn oplossen.

Zal de brave burger maar weer mooi zwijgen en betalen, arm België.

Terug
Bovenaan