Energieleveranciers

No way dat Luminus u stilzwijgend een uitstekend contract gaat geven.

Gewoon vergelijken 2 maand voor je opzeg. Uw contract dan gewoon botweg opzeggen (en overschakelen naar een andere leverancier)
Wil je toch blijven bij Luminus? Na je opzeg, gewoon Luminus opbellen en vragen of ze een tegenoffer kunnen doen.
Je kan dan het contract met de nieuwe leverancier kosteloos opzeggen en alsnog bij Luminus blijven, indien het tegenoffer goed is.
Idd, maar als je nu kijkt naar de vergelijkingssites zitten ze allemaal niet zo ver van elkaar.
Jammer dat die sites nog altijd niet aangepast zijn om ook rekening te houden met je injectievergoeding.
Iemand ervaring met energie.be ?

*edit aanbieders.be blijkbaar wel aangepast. Eneco komt er nog niet slecht uit. Licht duurder dan energie.be maar hun injectievergoeding ligt ook wat hoger.

Ik heb deze week ons contract afgesloten bij Eneco. Energie.be & Bolt waren iets goedkoper maar beide nemen blijkbaar geen nieuwe klanten meer aan. Ligt allemaal vrij dicht bijeen, Eneco gaf 70€ welkomstkorting en is een gekende speler, vandaar dat we hiervoor gegaan zijn.

Iemand een verklaring waarom ik een afrekening ontving van gas alleen. Terwijl de contracten gelijk lopen?

Nieuw voorschot is licht hoger maar ik vind precies nergens iets terug van elektriciteit.

Leverancier is Engie. Mijn zonnepanelen hebben ook meer teruggedraaid dan er verbruikt werd.

groepscontract hier van West-Vlaanderen , nu bij Engie , loopt af in mei .

Al ingeschreven voor de volgende , de verkoper in de MediaMarkt(Luminus) zei me dat er geen nieuwe biedingen zullen zijn , ik zei hem "ze zeggen nogtans in februari met een nieuwe deal te komen" . "ja , maar ik werk daar , er gaat geen komen , ik kan u nu wel iets aanbieden ,je kan dan nog altijd annuleren , de prijzen gaan enkel nog meer stijgen" . Toch bedankt ervoor , kverwacht en hoop dat de provincie toch in februari met een goede deal komt .

Zijn die nu helemaal op hun kop gevallen.
Prijzen voor de middenklasse zijn al gigantisch, en dan nog eens laten meebetalen voor mensen met sociaal tarief?
Groen wil dat er een energiepremie komt van 200 à 220 euro voor wie het moeilijk heeft om zijn energiefactuur te betalen

Prijzen voor de middenklasse zijn al gigantisch, en dan nog eens laten meebetalen voor mensen met sociaal tarief?

Het zou toch absurd zijn om dat toe te kennen aan de sociale tarieven? Ze genieten al van een fameuze korting.
Ze betalen 800eur ofzo, dus dat betekent een korting van 25%.

Op een factuur zonder sociaal tarief 3000e is het een druppel op een hete plaat.

Acceptatiecriteria voor sociaal tarief zou men gewoon strenger moeten maken.

Nu kijkt men alleen naar het inkomen.
Slaat nergens op.

Het zou toch absurd zijn om dat toe te kennen aan de sociale tarieven? Ze genieten al van een fameuze korting.
Ze betalen 800eur ofzo, dus dat betekent een korting van 25%.

Op een factuur zonder sociaal tarief 3000e is het een druppel op een hete plaat.
Ja sociaal tarief staat er niet letterlijk, maar Hoe bepaal je anders wie het moeilijk heeft om zijn factuur te betalen?

Acceptatiecriteria voor sociaal tarief zou men gewoon strenger moeten maken.

Nu kijkt men alleen naar het inkomen.
Slaat nergens op.
Daar kan ik in volgen. Al zullen mensen die voor een appeltje voor de dorst gespaard hebben dat niet graag horen :p.

Ja sociaal tarief staat er niet letterlijk, maar Hoe bepaal je anders wie het moeilijk heeft om zijn factuur te betalen?
Ik dacht dat die al een cheque van 80€ kregen. Dat dat al hetgeen was dat ons Tinneke had gedaan ?

Zou die 200€ of zo dan niet zijn voor de mensen die niet van het sociaal tarief genieten. En dus de zware stijging betalen. Hoe je beslist aan wie je dit gaat geven weet ik niet. Maar waarschijnlijk zal het gekoppeld zijn aan bruto en netto inkomen. (al hop ik dan wel dat ze ook extralegale voordelen of inkomens van andere routes meerekenen). Allez ik kan volgen dat iemand die 1500 - 1600€ netto heeft dat wel zal kunnen gebruiken. Maar niet de persoon die 1600€ netto heeft, maaltijdcheques, extralegale voordelen van 200€, die speciale ITrechtending en de bedrijfswagen terwijl de persoon die dan alles bruto verdient en dan aan 1900 - 2000€ netto zit daar dan volledig naast grijpt...

Maar bon, afwachten. Ik vraag mij echt af hoe wij dat gat dat we nu creëren effectief ooit afbetaald krijgen. We zaten al met het gat van de niet gefundeerde taxshift, dan hebben we er het gat van corona er nog bijgezet terwijl dat jaarlijks gat van de taxshift blijft aantikken, en dan gaan we er nu nog een extra gat creëren voor allerhande energietegemoetkomingen...

Zucht :(.

Laatst bewerkt:
Kans bestaat dat ze je automatisch overzetten op een ander, duurder tarief (zie beginpost van dit topic van mezelf).
Ik dacht dat wetgeving zo was dat ze u op het voor de klant goedkoopste moesten zetten?
Ja hoe kan je daar nu moeite mee hebben dat gaat overal toch via domiciliëring :unsure:

Ze sprak op tv tot 3200 bruto, alweer zo ridicuul want soms zijn er mensen die netto stuk meer hebben door allerhande andere systemen dan iemand die pakweg 3300 bruto heeft zonder voordelen...

Ik dacht dat wetgeving zo was dat ze u op het voor de klant goedkoopste moesten zetten?

Ja hoe kan je daar nu moeite mee hebben dat gaat overal toch via domiciliëring :unsure:

Ze sprak op tv tot 3200 bruto, alweer zo ridicuul want soms zijn er mensen die netto stuk meer hebben door allerhande andere systemen dan iemand die pakweg 3300 bruto heeft zonder voordelen...
Dat op tv heb ik niet gezien
In een land met fiscale optimalisatie en netto vergoedingen. Wereldvreemd zeker?

Wow ernstig! :rofl:

Dus 2750 eur bruto met 125 netto vergoeding en bedrijfswagen met tankkaart valt binnen de scope?

Nemen ze zichzelf nog serieus ?

Zou dat dan ook gelden als die nog thuis wonen :unsure:

Zal enkel gelden op wiens naam de meter staat. Naar die persoon zijn inkomen (en dat van partner) zal men kijken denk ik.

Tenzij men alle inkomens onder 1 dak gaat samentellen...

Hoe gaat men dat trouwens doen voor wie in een appartementsblok woont waar de verwarmingskosten in de gezamelijke kosten zit?

Opnieuw zal het een muis baren. Gelukkig is er geen budget om veel te doen.

Ik denk dat er heel veel gezinnen zijn waar de elektriciteit of gas op 1 van de 2 staat. Als de ene 2000 verdient en de andere 4000. Wat gaan ze dan doen? Gemiddelde nemen of niet? En wat als het contract op de 4000 persoon staat? Veel succes met uit te leggen "Ja meneer, je contract had maar op een ander moeten staan". Gaat de politiek dat durven? Wederom wie met 2 gaat werken weer links laten liggen? Vlaams belang, weer wat percentages incoming...

Dat gaat weer zo'n gedrocht worden. Tegen dat ze het uiteindelijk bedacht gaan hebben.... zal ofwel iedereen worden (ridiculous slecht idee) of niemand of nog maanden duren.

Voor Groen bestaat die oplossing in een energiepremie van 200 tot 220 euro voor al wie een inkomen lager dan het mediaanloon heeft. Dat ligt op 3.486 euro bruto per maand.

Puur op basis brutoloon. Verder komen ze niet.

Opnieuw zal het een muis baren. Gelukkig is er geen budget om veel te doen.

Ik denk dat er heel veel gezinnen zijn waar de elektriciteit of gas op 1 van de 2 staat. Als de ene 2000 verdient en de andere 4000. Wat gaan ze dan doen? Gemiddelde nemen of niet? En wat als het contract op de 4000 persoon staat? Veel succes met uit te leggen "Ja meneer, je contract had maar op een ander moeten staan". Gaat de politiek dat durven? Wederom wie met 2 gaat werken weer links laten liggen? Vlaams belang, weer wat percentages incoming...

Dat gaat weer zo'n gedrocht worden. Tegen dat ze het uiteindelijk bedacht gaan hebben.... zal ofwel iedereen worden (ridiculous slecht idee) of niemand of nog maanden duren.
Wut, als je met 2 gaat gaan werken heb je een dubbel inkomen eh, dan moet je gewoon die lonen optellen? Al eens gedacht aan alleenstaande? Die hun gasfactuur is quasi even hoog als een gezin eh, ik moet ook gewoon mijn huis opwarmen, of daar nu 1 of 6 personen in wonen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan