Pablo Escobear
Active member
In Brussel zullen ze je daarentegen wel veel sneller afsluiten (meter afkoppelen)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Eindafrekening is altijd op +/- zelfde moment. Is niet afhankelijk van de datum dat jij klant bent.Ik heb hier zonet een kleine verrassing gekregen van Eneco, wie kan dit even voor mij verduidelijken?
Ik kreeg m'n jaarafrekening, gas en elektriciteit samen een kleine €60 op basis van meterstanden van oktober. Tot daar geen issue.
Wat me iets minder duidelijk is waarom dit in oktober gebeurd, ik ben nieuwe klant sinds 1 juni en zou er dan toch van uit gaan dat de rekening na 1 jaar zou gebeuren? Nu gaat dit over een periode van een half jaar.
Wat nog straffer is, mijn voorschot factuur is maar liefst verviervoudigd. Ik ben gerust bereid om iets meer te geven per maand want het is een vrij laag voorschot, zeker met die variabele gas prijzen maar €390 per maand vind ik wel wat gortig, zeker als je de simulatie op de site van Eneco moet geloven, ik dan €2000 zou terug trekken op het einde van de rit.![]()

Gestegen marktprijzen. Tijdens corona was er een kleine vraag. Ondertussen is de vraag terug gestegen door heropstart economie. Nog altijd ontregeling logistiek proces, en dus duurdere transport kosten. De maatregelen tegen corona worden doorgerekend.Waarom is de prijs eigenlijk opeens zo hoog?
Of is dat ook weer kunstmatig zoals alles door corona?
Volgens mij is het gewoon een klassiek vraag & aanbod verhaal. De vraag is heel hoog tgv lage energievoorraden na corona en de sterke relance die we nu meemaken. Ook is er in de aanloop van en tijdens de wintermaanden altijd wel een hoge vraag. Dat in combinatie met OPEC en Rusland die de kraan wel eens durven dichtdraaien en de structurele verschuiving van investeringen (decarbonisering) zorgen voor de situatie die we vandaag kennen.Hoe kan het dat de vraag naar gas en elec zo groot is? Aan de huidige prijzen als deze een jaar lang zo hoog blijven staan, gaan er straks massaal véél faillissementen vallen, bedrijven die vooral elec en gas nodig hebben stoppen ermee, de helft van de middenstand gaat bankroet ..
Hoezo een grote vraag ??? Als men bankroet dreigt te gaan, dan daalt de vraag na een tijdje hé?
Of speelt er meer mee dan alleen de vraag (en aanbod)?
Je bent niet de enige:Ik heb hier zonet een kleine verrassing gekregen van Eneco, wie kan dit even voor mij verduidelijken?
Ik kreeg m'n jaarafrekening, gas en elektriciteit samen een kleine €60 op basis van meterstanden van oktober. Tot daar geen issue.
Wat me iets minder duidelijk is waarom dit in oktober gebeurd, ik ben nieuwe klant sinds 1 juni en zou er dan toch van uit gaan dat de rekening na 1 jaar zou gebeuren? Nu gaat dit over een periode van een half jaar.
Wat nog straffer is, mijn voorschot factuur is maar liefst verviervoudigd. Ik ben gerust bereid om iets meer te geven per maand want het is een vrij laag voorschot, zeker met die variabele gas prijzen maar €390 per maand vind ik wel wat gortig, zeker als je de simulatie op de site van Eneco moet geloven, ik dan €2000 zou terug trekken op het einde van de rit.![]()
Je kan mensen toch niet activeren op de arbeidsmarkt als ze daardoor plots 3k extra moeten betalen op de factuur?Voor aardgas weegt het voordeel veel zwaarder door. Het sociaal tarief klokt af op 2,961 eurocent per kilowattuur. Een gezin met een gemiddeld verbruik van 23.260 kilowattuur betaalt op jaarbasis 688,73 euro (+ enkele tientallen euro’s heffingen). Ter vergelijking: vandaag hanteren leveranciers voor nieuwe contracten een tarief van ongeveer 3.500 euro.
Ik mag hopen dat het verschil tussen een inactieve en iemand die het minimumloon verdient, toch wel een pak hoger ligt dan 3k per jaar.Pfff, ik ben toch wat gefrustreerd over het sociaal tarief.
Je kan mensen toch niet activeren op de arbeidsmarkt als ze daardoor plots 3k extra moeten betalen op de factuur?
Het verschil in loon tussen werken en loontrekken is toch veel te klein om dat te kunnen overbruggen. (met andere voordelen die wegvallen).
Vandaag krijgen alle mensen met sociaal tarief nog eens 80eur extra. Begrijpen wie begrijpen kan.