Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alle, nog dikker gesjareld..Dank!
Ook net alles afgehaald, je weet maar nooit.
Ook net ingetekend bij energie.be. Op basis van ons (geschat) verbruik zouden we op 292€/m komen voor gas en elektriciteit. Valt nog mee in vergelijking met de 443€/m die we zouden kwijt zijn via Fluvius zelf
We komen van 145€/m
Luminus (Basic) staat op vreg goedkoper voor elektriciteit, maar op de site van Luminus zelf kan ik dat niet terugvinden, daar is het ComfyFlex, end at is 200€ duurder op jaarbasis.
Het kan ook niet eeuwig blijven stijgen hé. Jan met de Pet kan houtpalletten stoken, dat gaat NIKS doen aan de prijs.Maakt toch allemaal geen fluit uit. Betalen zul je. Is het nu niet, is het op Afrekening.
Bij verhuis eind oktober ook variabele ding gepakt. Prijzen zijn al goed aan het kelderen. Zal wel meevallen op einde van de rit

De vraag is natuurlijk: Waar ligt dé grens. Idealiter persen ze ons allemaal uit gelijk citroenen, maar net niet hard genoeg, om ons echt dood te doen.
In eerste instantie de producerende landen die hun productie al dan niet gecoördineerd maar zeker en vast artificieel limiteren? De landen die geopolitieke spelletjes spelen om zo kunstmatige schaarste te creëren? De overheden die door decennialange onzekerheden aan te houden een marktverstorende werking hebben?Wie zijn ‘ze’ in deze zin?
Het kan ook niet eeuwig blijven stijgen hé. Jan met de Pet kan houtpalletten stoken, dat gaat NIKS doen aan de prijs.
Maar grote (rijke/machtige) afnemers / bedrijven van gas (en elec), die plots een tienvoud moeten betalen voor gas? Rijke mensen zijn gemiddeld genomen erg gierig hé.![]()
De energieprijzen swingen de pan uit. De prijs voor stookolie, gas en elektriciteit* stijgt enorm. Ook in de houtsector zet die trend zich voort: de productiekosten van de houtpellets zijn het afgelopen half jaar sterk gestegen. Ecopower is genoodzaakt deze door te rekenen in de verkoopsprijs.
De kost voor hout is meer dan verdubbeld ten opzichte van de eerste helft van 2021
Ik vraag me af hoe de energieprijzen ecopower impacteren.
Die hebben vast verkoopsprijzen en zijn self- sufficient met hun eigen productie. Maar ik vermoed dat ze ook af en toe tekorten bij no-sun en no-wind dagen hebben en die dan dichtfietsen op de spot markt. Maar zijn net die momenten die het duurst zijn op de spot markt. En als ze overschot hebben is de spotmarkt goedkoopst.
Of zijn die fully hedged ?
Die wachtlijst is er niet meer, maar nu geven ze voor onze regio wel geen nieuwe contracten meer blijkbaar.Geen idee hoe het nu is. Vroeger kwam je op een wachtlijst wanneer je bij Ecopower wilde gaan. Dat was afhankelijk van hetgeen ze zelf konden produceren.
In eerste instantie de producerende landen die hun productie al dan niet gecoördineerd maar zeker en vast artificieel limiteren? De landen die geopolitieke spelletjes spelen om zo kunstmatige schaarste te creëren? De overheden die door decennialange onzekerheden aan te houden een marktverstorende werking hebben?
dat geld gaat ergens naartoe hé, het verdampt niet zomaar…
Ik vraag me af hoe de energieprijzen ecopower impacteren.
Die hebben vast verkoopsprijzen en zijn self- sufficient met hun eigen productie. Maar ik vermoed dat ze ook af en toe tekorten bij no-sun en no-wind dagen hebben en die dan dichtfietsen op de spot markt. Maar zijn net die momenten die het duurst zijn op de spot markt. En als ze overschot hebben is de spotmarkt goedkoopst.
Of zijn die fully hedged ?
Mensen die in aanmerking komen voor het sociaal tarief hebben bijna per definitie niet de mogelijkheid om te sparen, laat staan een "bewust energiezuinig gekochte woning" te bezitten.Triest om dan op de site van de VREG te zien dat er voor andere mensen in de samenleving wél nog een vele malen goedkoper alternatief is: een (a)sociaal tarief dat voor mijn verbruik 'slechts' € 662 zou bedragen, en waarbij je er eigenlijk van moet uitgaan dat het prijsverschil tussen dat goedkope tarief en een 'normaal' tarief, ook nog eens in je eigen factuur verwerkt wordt: €700 tot bijna €1000 verschil op jaarbasis, terwijl je zelf toch ook enige moeite hebt om te kunnen sparen nu er weer kosten zijn aan je eigen (bewust energiezuinig gekochte) woning.
Wie beslist over of je op dat (a)sociaal tarief mag intekenen? Dezelfde regering die de kerncentrales dreigt te sluiten in ruil voor nog meer gascentrales om de stroomfactuur nog meer te laten exploderen, met als spilfiguur één van de meest trieste figuren als minister van Energie erbovenop.
Stel dat ik 5 miljoen op mijn spaarrekening heb staan. Ik heb ook een buitenverblijf in Spanje. Maar ik heb een klein armzalig pensioentje. 1x raden of ik onder sociaal tarief val?Mensen die in aanmerking komen voor het sociaal tarief hebben bijna per definitie niet de mogelijkheid om te sparen, laat staan een "bewust energiezuinig gekochte woning" te bezitten.
Ja in Brussel zijn er blijkbaar massa's mensen die gewoon jaar energie nemen en niets betalen en daarna naar een ander gaan (je mag ze niet weigeren) en daar weer hetzelfde doenBrussel is wel niet representatief voor de rest van België.
Ik kan me inbeelden dat het aantal wanbetalers daar serieus hoog is.
Die krijgen dan toch zo een kaartmeter.Ja in Brussel zijn er blijkbaar massa's mensen die gewoon jaar energie nemen en niets betalen en daarna naar een ander gaan (je mag ze niet weigeren) en daar weer hetzelfde doen
Dat is in Vlaanderen het geval. Ik weet niet of diezelfde regels ook gelden in Brussel? Iemand?Die krijgen dan toch zo een kaartmeter.
En geen geld daarop dan is het gene vette hoor.
Die krijgen dan toch zo een kaartmeter.
En geen geld daarop dan is het gene vette hoor.
Regelgeving is idd anders in Brussel.Dat is in Vlaanderen het geval. Ik weet niet of diezelfde regels ook gelden in Brussel? Iemand?