Energieleveranciers

Vandaag al het tegenvoorstel binnen van Engie. Heb daar op ingetekend. 1 jaar vast gas aan 3,52.. €0 vaste bijdrage.. dat is goedkoper dan mijn variabel momenteel was :unsure:

1000kWh is wel zeer weinig, zeker omdat warm water ook op gas is. Maar in een energiezuinig appartement als single moet 3500kWh bvb zeker genoeg zijn.
We zijn met 4 en 1 tiener in co-ouderschap in een HOB van 240m2 netto en zitten aan 5500kWh gas per jaar (22 beneden en 21 graden boven).
Das ook best zuinig hoor

Vandaag al het tegenvoorstel binnen van Engie. Heb daar op ingetekend. 1 jaar vast gas aan 3,52.. €0 vaste bijdrage.. dat is goedkoper dan mijn variabel momenteel was :unsure:
Ook eens gebeld Engie vast aan mijn huidig contract geplakt aan 0.53 met korting.

Ik heb dan uiteindelijk een vast contract aangevraagd bij EnergyVision voor gas en elektriciteit via Mijnenergie.be. Ik krijg nu bevestiging van EnergyVision en mijn adres klopt niet. Verkeerde gemeente: 1502 Lembeek i.p.v. 8730 Beernem. Nog eens gekeken bij Mijnenergie en daar klopt het. Mijn aanvraag was correct ingevuld. Begint al goed. 😅

Das ook best zuinig hoor

Ik weet het, maar dat is het verbruik van het huis. Het is 24/7 warm hier. Omdat ik last heb van het geluid van de ketel (technische berging is bij de slaapkamers en last van pingelen van de ketel laat ik deze slechts werken van 7-22h (boven 17h), in de praktijk draait de verwarming eigenlijk nooit na 16h, ik heb 1 stookblok van 7-13h en bij echt koude temps 15 tot 17h. De temp blijft zo nog steeds binnen aanvaardbare ranges. Koudst gemeten temp is 20,6 graden 's morgens. Vraagtemp is 21,5.

Energiekosten zijn hier redelijk beperkt, dit is een onvolledig jaar aangezien HA nog geen jaar draait en de temp sensor pas op 1 November gezet is. Maar Maart, April en Mei gecombineerd zijn altijd onder de 100m3, zeker gezien het warme begin van de maand Maart.
HA-temps-Verbruik.png

Laatst bewerkt:
Ik ga het uitzitten. Ik zou de korting van m'n huidige contract (Luminus Comfyflex) verliezen door nu over te schakelen naar een vast contract en de winter is zo goed als gedaan. Tegen dat het stookseizoen terug begint, ga ik er vanuit dat het allemaal wat gekalmeerd is. Nu m'n korting opgeven zorgt voor een gegarandeerde hoge prijs voor afgelopen winter, terwijl de volgende winter nog veraf is en het nog een groot vraagteken is of de gasprijs dan hoog zal zijn.
Idem hier. Is het eigenlijk mogelijk om al een vast contract af te sluiten en te laten ingaan vanaf december dit jaar?

ik ga het ook uitzitten denk ik...

we zijn pas maart hé mensen... de zomer komt er aan, zonnepanelen doen zijn werk dan wel, en verwarming heb ik pas terug nodig half oktober.... das nog 7 maand.

ok je kan nu wel zeggen van "jamaar de oorlog in ukraine ging ook maar kort efkes duren", maar denk niet dat dit conflict vergelijkbaar is. het iran regime is in 1 week veel zwaarder getroffen imo dan ukraine in 4 jaar.
lang kan dit niet meer duren.

Engie easy fixed
5,223€c - 1,70€c korting is 3,52€c vaste prijs

Ga er ook op intekenen.
Enkel nog aan het twijfelen over de startdatum nu het stookseizoen voorbij is. Enig advies? Moet tussen nu en 07-09 zijn..

Vanavond volgende maand ook panelen op het dak dus is de stroom ook gedekt

Engie easy fixed
5,223€c - 1,70€c korting is 3,52€c vaste prijs

Ga er ook op intekenen.
Enkel nog aan het twijfelen over de startdatum nu het stookseizoen voorbij is. Enig advies? Moet tussen nu en 07-09 zijn..

Vanavond volgende maand ook panelen op het dak dus is de stroom ook gedekt
Ik ben gewoon al geschakeld eigenlijk. Achteraf bekeken had ik mss beter gewacht tot september ofzo, want heb niet veel energie nodig de komende maanden.

Terug
Bovenaan