Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Opladen van de wagen wat spreiden in de tijd. Uw wagen geen piek laten trekken van 7kw. Die laten opladen aan vb 3kw. Al hangt dit allemaal ook een beetje af van uw woon werk verkeer.Ik zit op een gemiddelde maandpiek van 9.8 kWh. Als ik dat hier zo wat lees is dit echt wel te hoog. Hoe houden jullie die laag? Thuiskomen na werk en meteen auto opladen is dus geen goed idee![]()
Opladen van de wagen wat spreiden in de tijd. Uw wagen geen piek laten trekken van 7kw. Die laten opladen aan vb 3kw. Al hangt dit allemaal ook een beetje af van uw woon werk verkeer.
En hoe doe je dat? Op mijn Mercedes app zie ik niet de functie om dit aan te passen?
En hoe doe je dat? Op mijn Mercedes app zie ik niet de functie om dit aan te passen?
.Je betaalt ongeveer 60€ per maand aan enkel dat verschil op piek. Als je het probleem zou aanpakken, en je zou veranderen van energieleverancier, pak het op de naam, van u partner, best nog met een overnamecontract er bij. Dan krijg je een reset. Anders sleur je die piek nog 11 maanden mee.1) Ik zit op een gemiddelde maandpiek van 9.8 kWh. Als ik dat hier zo wat lees is dit echt wel te hoog. Hoe houden jullie die laag?
Edit: Voor we beide een elektrische wagen hadden, zaten we gemiddeld op 3.6 kWh. Thuiskomen na werk en meteen auto opladen is dus geen goed idee
2) Ik heb dat voordelig Engie Flow contract dat gestart is op 16/12/2024. Nu is mijn eindfactuur op 12/01/2026. Indien ik van energieleverancier wil veranderen, moet ik dan 17/12/2025 als startdatum kiezen of 13/01/2026 om niet mijn korting ter verliezen op mijn huidig contract?
17/12. De contracduur is de beslissende factor om je korting te krijgen. Overigens is flow zonder korting een prijzig product, dus zeker veranderen.2) Ik heb dat voordelig Engie Flow contract dat gestart is op 16/12/2024. Nu is mijn eindfactuur op 12/01/2026. Indien ik van energieleverancier wil veranderen, moet ik dan 17/12/2025 als startdatum kiezen of 13/01/2026 om niet mijn korting ter verliezen op mijn huidig contract?
Neen toch? Men kijkt toch naar het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden? Dus als je gemiddelde weer zakt door lager gebruik, zakt het verder op je volgende maanden en dus facturen?Anders sleur je die piek nog 11 maanden mee.
Ja dat bedoel ik, het is niet meteen. Het is niet als je ineens 3kw piek hebt dat dat op je volgende factuur staat. Oke het zal zakken, maar die 10kw sleur je nog even mee.Neen toch? Men kijkt toch naar het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden? Dus als je gemiddelde weer zakt door lager gebruik, zakt het verder op je volgende maanden en dus facturen?
Is het niet 16/12? Ik was me dit laatst aan het afvragen bij het aangaan van mijn nieuw contract. Stel contract gaat in op 16/12 dan is het jaar rond op 15/12 het volgende jaar toch?17/12. De contracduur is de beslissende factor om je korting te krijgen. Overigens is flow zonder korting een prijzig product, dus zeker veranderen.
Bekijk de tips dat net gegeven zijn, maar eerlijk? Met 2 elektrische auto’s zou ik zeker richting dynamisch contract kijken. Maaar. Je moet daar ook zin in hebben om de disciplene hebben daar mee bezig te zijn / na te kijken / familie sturen. Als je nu al denkt dat is onbegonnen werk, nm.
Is het niet 16/12? Ik was me dit laatst aan het afvragen bij het aangaan van mijn nieuw contract. Stel contract gaat in op 16/12 dan is het jaar rond op 15/12 het volgende jaar toch?
Hij zit met 2 elektrische wagens. Als die beiden 3.2kw kunnen en laat trekken dan schiet zijn piek zeer snel omhoog. Hij gaat dus sowieso een beetje moeten kijken naar hoe snel zijn wagen terug moet gevuld zijn om te kijken welke piek hij slikt en wat hij probeert meer te spreiden.Mijn piek voor oktober is 3.3kW en ik heb meer dan 500kWh in de auto geladen.
Ik gebruik EVCC om mijn laadpaal te sturen en stel daar 3.2kW in als maximum belasting voor het net. Dan kan de auto aan ongeveer 3kW laden tijdens de nacht en hij vertraagd als de warmtepomp opspringt of als we koken bv.
EVCC en beide laadpalen koppelen. Zet de grid load op 4.5kW ofzo en dan zal EVCC zelf de load verdelen tussen de wagens.Hij zit met 2 elektrische wagens. Als die beiden 3.2kw kunnen en laat trekken dan schiet zijn piek zeer snel omhoog. Hij gaat dus sowieso een beetje moeten kijken naar hoe snel zijn wagen terug moet gevuld zijn om te kijken welke piek hij slikt en wat hij probeert meer te spreiden.
Die piek blijft wel een vaste kost, dus of je nu voor 1.000 euro per jaar elektriciteit verbruikt, of voor 10.000 euro, die piek blijft evenveel kosten.Maar dan trek je zoveel uit het net dat je piek bijkomstig is.
Die piek blijft wel een vaste kost, dus of je nu voor 1.000 euro per jaar elektriciteit verbruikt, of voor 10.000 euro, die piek blijft evenveel kosten.
Je hebt 14 dagen bedenktijd na het bestellen/intekenen. Daarna is het definitief.Kan je een nieuw aangegaan contract (in dit geval startdatum op 17/12) nog annuleren tussen nu en start? Kwestie moest er zich een betere promo voordoen![]()