kinxton
Active member
Wel ja, sowieso over minder dan een kwartier, anders heb ik het vlaggen met de (vlaggenstok)kwartierpiek in de kont éhJe moet wel xkW nemen over bvb 7,5-10 minuten, anders ga je je zot regelen op de pieken.

M'n grootste verbruikers zijn de 1,8 kW elektrische boiler en de EV's.
De rest zijn meestal maar korte piekmomenten van minder dan 15min, dus eigenlijk irrelevant:
- Waterkoker
- Oven, toch soms meer dan een kwartier aan 1,8~2,4 kW om op te warmen... 'k Zou dat uit curiositeit eens preciezer moeten berekenen.
- Extra elektrische verwarming badkamer is een luxe die je natuurlijk op piekmomenten gebruikt
- Wasmachine
- Droogkast
Die laatste 2 zijn vs m'n vorige oudere toestellen echt super qua verbruik, ze geraken samen niet eens over 0,8 kW, verwaarloosbaar.
In ieder geval is het enige wat ik kan verhogen/verlagen de EV laadpaal, de boiler aan/uit zetten omdat ik over capaciteit ga is erover.
De "Peak Current Average Quarterly Demand" kan ik live uitlezen die de P1 poort met de Slimmelezer.Je kan in HA virtuele kWh meters maken die de gemiddelde afname over x-tijd meet.
Zal er maar eens aan beginnen en testen.
Gisteren trouwens m'n eerste Octa+ factuur ontvangen op dynamisch tarief voor periode 21/08 tot 31/08:
Gemiddelde prijs van € 0,2748 / kWh incl. BTW voor 296 kWh.

"gaat in orde komen maar kan even duren". Ergens iets van schriftelijke bevestiging ontbreekt uiteraard weer...
Oh boy dit gaat nog tof worden.