Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In 2024:Das niks... Hoeveel is uw werkelijk verbruik? (afname + verbruikte energie uit PV)
Inderdaad, ik heb snel een sim uitgevoerd. +-14c is zonder korting. Met een dag/nacht voor ons (1750kwh) kom je uit op 6,34 c energieprijs bij de goedkoopste (luminus comfyflex). Dat is incl wkk en hernieuwbare energie. Maar het blijft een lokkertje voor 1j.Even op mijnenergie gekeken en goedkoopste is 14 cent (tenzij mss met korting maar die kwam in totaal op goedkoopste)
Bij een energieleverancier ben je een nieuwe klant als je op dat ogenblik geen klant meer bent. Ik heb nog nog nooit anders mee gemaakt.Ben ik een nieuwe klant als ik van Engie kom? Of beschouwen ze mij als een reeds bestaande klant omdat ik meermaals bij hen was in het verleden?
Kan goed zijn, ik ben bv. al jaren BNP klant omdat ik ooit m'n eID had ingelezen... Maar er nooit een rekening gehad.Bij een energieleverancier ben je een nieuwe klant als je op dat ogenblik geen klant meer bent. Ik heb nog nog nooit anders mee gemaakt.
Bij banken is dat (soms) anders. Zo kreeg ik ooit een keertje een promo niet omdat ik eerder al klant geweest was (Beobank).
Sorry voor de heel late reactie. Beetje gelijkaardige situatie: oude woning, maar bij renovatie stevig geïsoleerd zonder vloerverwarming te steken, wel zijn onze radiatoren overgedimensioneerd omwille van gascondensatieketel. Verstoken ongeveer 800m³ per jaar voor verwarming en warm water.Niet alleen voor 65 plussers...
Hier ligt geen vloerverwarming wegens historisch en technische redenen. Het huis is ~10y oud en we wonen er 3-4y . Ik ga niet heel de vloer eruit smijten (is niks mis mee) om er vloerverwarming in te kunnen steken. Als de ketel sneuvelt, dan hoop ik dat ik nog een nieuwe ketel op de op kan tikken ergens...
Hier liggen zonnepanelen en zonneboiler, maar geen warmtepomp en geen vloerverwarming. De verwarmingsnoden zijn minimaal dankzij isolatie en zonneboiler (~700m3 per jaar, slaat 3-4mnd per jaar aan). De gasketel is op zich al een kostelijke bedoening per kWh als je het uitrekent. Een warmtepomp is gewoon nonsens, zeker in combinatie met structurele werken zoals vloerverwarming steken.
Overigens maakt goedkopere elektriciteit zonnepanelen minder rendabel. Dus dan gaan we daar weer gepoept zijn. De oplossing is batterijen, maar daar zijn ze lastig met regelgeving ivm vb plug&play en hebben ze de subsidie recent geschrapt.
Het resultaat is altijd hetzelfde. Ze lokken je naar A met B en nadien schrappen ze B snel. Dan lokken ze je naar C en schrappen ze C snel. Throw in some politics en het is dolle pret. Ipv een langetermijn beleid en perspectief te voeren...
800m3 is niet gek meer dan hier, ik zit op 550m3. Dat is wel altijd warm (21,5 beneden en 20,5 boven), we laten het nooit afkoelen.Sorry voor de heel late reactie. Beetje gelijkaardige situatie: oude woning, maar bij renovatie stevig geïsoleerd zonder vloerverwarming te steken, wel zijn onze radiatoren overgedimensioneerd omwille van gascondensatieketel. Verstoken ongeveer 800m³ per jaar voor verwarming en warm water.
Dacht ook dat warmtepomp voor ons geen optie was, maar we slagen wel in die 50 graden test, dus als onze ketel het begeeft gaan we waarschijnlijk overschakelen op een warmtepomp.
Frustraties ventileren? Nee, ben geen gefrustreerde mens. 't Is een forum hier, nee? Dus delen van ervaringen hoort er toch gewoon bij?
Nochtans al 4200 euro voorschotten betaald, en dan nog afrekening krijgen van 5000 euro, en zonnepanelen hebben.. totaal verbruik op 3 jaar = 20.000 kWh.
Trouwens dat gemiddelde van 160 euro per maand, weet niet waar je dat haalt dan. 4200 + 5000 = 9200 / 36m = 255 euro.
Ik had er misschien vraag moeten bijzetten: verbruiken jullie ook 8000 à 11000 kWh per jaar ? (voor de mensen met enkel electriciteit, geen aardgas). Dit is de netto afname, dus zonder injectie te tellen.
Woning is EPB klasse B. Zeer goed geïsoleerd. Waar we vroeger in een rijtjeshuis met dezelfde gezinssamenstelling op 5000kWh verbruik zaten per jaar, met dezelfde apparaten en dezelfde gewoontes.
Dus ik weet niet waar dat verbruik naartoe gaat.
Binnenkort eens een electricien laten komen om alles deftig na te kijken.
Lijkt mij toch niet abnormaal hoog, als je ook verwarmt op elektriciteit.Nochtans al 4200 euro voorschotten betaald, en dan nog afrekening krijgen van 5000 euro, en zonnepanelen hebben.. totaal verbruik op 3 jaar = 20.000 kWh.
Trouwens dat gemiddelde van 160 euro per maand, weet niet waar je dat haalt dan. 4200 + 5000 = 9200 / 36m = 255 euro.
EPC moet je altijdmet een korrel zout nemen. Ze kijken enkel naar de gebruikte materialen om dat peil te halen, niet naar de manier waarop het geplaatst is.verbruiken jullie ook 8000 à 11000 kWh per jaar ? (voor de mensen met enkel electriciteit, geen aardgas). Dit is de netto afname, dus zonder injectie te tellen.
Woning is EPB klasse B. Zeer goed geïsoleerd. Waar we vroeger in een rijtjeshuis met dezelfde gezinssamenstelling op 5000kWh verbruik zaten per jaar, met dezelfde apparaten en dezelfde gewoontes.
Dus ik weet niet waar dat verbruik naartoe gaat.
Binnenkort eens een electricien laten komen om alles deftig na te kijken.