Energieleveranciers

Heb de aanbieding bij Engie voor Flow is bekeken en die zou rond de 500€ goedkoper uitkomen per jaar tov wat ik nu heb. Heb al sinds corona niet meer veranderd, dus ik heb geen noemenswaardige kortingen meer lopen.

Maar bij die Flow staat dat dat voor 2 jaar is. Krijg je dan de korting alleen maar als je 2 jaar blijft?

Ik weet niet waar jij kijkt, maar als je een simulatie doet en dan de PDF bekijkt zie je dit (pro-rata en 12 maanden korting):

Elektriciteit – Welkomstvoordeel voor elk contract gesloten via onze website
Een voordeel van 4.74986cEUR/kWh (incl. btw) op de energieprijs (excl. vaste vergoeding) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata de eerste 12 maanden van uw contract). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.
Een extra voordeel van 59 € (incl. 6% btw) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw contractperiode). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.

Gas – Welkomstvoordeel voor elk contract gesloten via onze website
Een voordeel van 2.62986cEUR/kWh (incl. btw) op de energieprijs (excl. vaste vergoeding) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata de eerste 12 maanden van uw contract). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.
Een extra voordeel van 43 € (incl. 6% btw) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw contractperiode). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.

Ik weet niet waar jij kijkt, maar als je een simulatie doet en dan de PDF bekijkt zie je dit (pro-rata en 12 maanden korting):

Elektriciteit – Welkomstvoordeel voor elk contract gesloten via onze website
Een voordeel van 4.74986cEUR/kWh (incl. btw) op de energieprijs (excl. vaste vergoeding) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata de eerste 12 maanden van uw contract). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.
Een extra voordeel van 59 € (incl. 6% btw) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw contractperiode). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.

Gas – Welkomstvoordeel voor elk contract gesloten via onze website
Een voordeel van 2.62986cEUR/kWh (incl. btw) op de energieprijs (excl. vaste vergoeding) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata de eerste 12 maanden van uw contract). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.
Een extra voordeel van 43 € (incl. 6% btw) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw contractperiode). Deze korting is geldig vanaf 14/01/2025 tot 31/01/2025.
In het overzicht van voorstellen staat onder het logo telkens 1 of 2 jaar. Bij Engie staat er 2 jaar. Voor de rest vind ik er inderdaad ook niets van.

Op mijnenergie staat nochtans contract van 2 jaar met korting gedurende het eerste jaar.

Zal wel een foutje zijn aangezien er elders op de site telkens 1 jaar staat.

Engie flow zonder korting staat al op 17c/kWh. Best stevig al.
Maar weinig wind en geen zon zullen daar de drijfveren zijn zeker.

Ik ga op 5 maanden tijd 6-700 euro elektriciteit moeten opleggen bij de afrekening denk ik (aandeel auto), daarna zal mijn voorschot wel 150 ipv 55 euro oid bedragen vermoed ik.

Ecopower afrekening gehad (omdat ik ben overgeschakeld) na 10 maanden contract.
Een dikke 300 euro aan voorschotten betaald en ik krijg meer dan de helft terug :scream:

Ik ben in oktober verhuisd en ik heb mijn Luminus basic fix van maart 24 meegenomen.

Maar ik vraag me af of de schatting van Luminus in mijn app wel gebaseerd is op mijn verbruik of het verbruik van de vorige eigenaars?

- In oktober heb ik 154,36 kwh verbruikt en dit zou volgens de app een kost zijn van 62,69 euro (waaronder 20,62 euro vaste kosten).

In november heb ik 126,69 kwh verbruikt en dit zou een kost zijn van 53,60 euro (waarvan 19,95 euro vaste kosten).

Mijn totaal jaarlijks bedrag schat Luminus in op 1450,55 EUR en ik krijg dan ook melding om voorschot te verhogen.
Maar kan dat dan? Zou dat niet nog op vorige eigenaars zijn? (2 gepensioneerden die de hele dag thuis waren).
Intussen geeft Luminus meer realistische cijfers. Totaalbedrag wordt nu op 722 euro geschat ipv van 1450.

Ik hoor veel facturatieproblemen, weinig goeds over de klatendienst; maar toegegeven, mijn mening is geen gemiddelde

Total Energies scoort de laatste 4-5 jaar als 1 van de slechtste energieleveranciers over het gemiddeld aantal klachten per klant, de VREG publiceert die resultaten regelmatig:
https://mailchi.mp/vreg/klachtenindicator-december-2024

Aantal klachten wil daarom niet zeggen dat de klant gelijk had, maar na een paar jaar met 1 ster en sinds kort 2 sterren (en daarmee nog altijd duidelijk meer klachten dan alle andere leveranciers) geeft dat in ieder geval geen positieve indruk - voor mij genoeg reden om ze niet te overwegen als leverancier.

Voor diegenen die het gevolgd hebben. Ik had een lopend contract bij Luminus van 1 dec'23 tem 30 nov '24.
In de bijzondere voorwaarden staat dat ik na 12 maanden klant een cashback verkrijg.
De enige andere voorwaarde die daar staat = altijd tijdig betalen.

Door een fout van Engie is het contract opgezegd op 12 nov'24. Daardoor leed ik dus financiële schade. Na klacht bij de ombudsdienst is dit eindelijk rechtgezet.

Ik kreeg nu echter volgende melding:
Beste. U hebt geen recht op de cashback. Uw contract is stopgezet op 12 nov. Er is nu een nieuw contract opgesteld dat loopt van 13 nov tem 30 nov met andere contractvoorwaarden. U bent geen 12 maanden klant geweest voor het contract waarbij die cashback van toepassing is.

Ahum. Excuseer? :wtf:

Laatst bewerkt:
Voor diegenen die het gevolgd hebben. Ik had een lopend contract bij Luminus van 1 dec'23 tem 30 nov '24.
In de bijzondere voorwaarden staat dat ik na 12 maanden klant een cashback verkrijg.
De enige andere voorwaarde die daar staat = altijd tijdig betalen.

Door een fout van Engie is het contract opgezegd op 12 nov'24. Daardoor leed ik dus financiële schade. Na klacht bij de ombudsdienst is dit eindelijk rechtgezet.

Ik kreeg nu echter volgende melding:
Beste. U hebt geen recht op de cashback. Uw contract is stopgezet op 12 nov. Er is nu een nieuw contract opgesteld dat loopt van 13 nov tem 30 nov met andere contractvoorwaarden. U bent geen 12 maanden klant geweest voor het contract waarbij die cashback van toepassing is.

Ahum. Excuseer? :wtf:
Nieuwe klacht bij de ombudsdienst :p.

Eerste factuur van flow ontvangen met de november korting, ik had iets minder verwacht maar prijs zit all in op 0,30€/kwh voor 500kwh. Eigenlijk hetzelfde als mijn laatste factuur energie.be.

Eerste factuur van flow ontvangen met de november korting, ik had iets minder verwacht maar prijs zit all in op 0,30€/kwh voor 500kwh. Eigenlijk hetzelfde als mijn laatste factuur energie.be.
De prijs die je ziet op engie klantenportaal. Is dat met de korting of zonder de korting ?

De nettarieven zijn wel omhoog gegaan. Dus wellicht ging het duurder zijn als je niks had gedaan.

Hm kheb bij energie.be iets van 28 cent aan kosten. Kheb wel al een hoge piek tarief van gemiddeld 9 piek denk k.( afrekening van december wel)

Terug
Bovenaan