Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt ook af van de aanbieder denk ik. Ik heb vorige week nieuw contract gekozen en dat gaat pas in in 1 januari, ook gekozen voor zo snel mogelijk. Op zich niet erg, die paar weken gaan het hem niet doen en makkelijke datum om volgend jaar terug te veranderen.Hier vrijdag ook overgeschakeld van Basicfix maart naar Flow.
Gaat wel pas van start 29 december, is dat normaal geen 2 weken termijn ipv een maand? Gekozen voor asap wissel..
Gisterenavond nog gedaan en vroegst mogelijke was 21 of 22 december bij mij dat hij aangaf.Hier vrijdag ook overgeschakeld van Basicfix maart naar Flow.
Gaat wel pas van start 29 december, is dat normaal geen 2 weken termijn ipv een maand? Gekozen voor asap wissel..
voor flow : epexdam November 2024 : 108,94€/MWh
3.75 was de korting. Dus : 11,74Dat komt voor elektriciteit voor de maand november dan op 15,49 cent per Kwh als ik goed gerekend heb? Ik zit nog op de basixfix van maart (14,40 cent). Ik weet niet wat de korting was die je kreeg bij engie (ik heb niet alles doorgelezen), maar ik ben precies toch tevreden dat ik niet overgestapt ben.
.Waarom dan niet naar easy vast gegaan? 14.7 cent / kWh vast en daarop 3.2 cent / kWh korting. Komt ge een jaar lang op 11.5 cent / kWh vast uit.Dat komt voor elektriciteit voor de maand november dan op 15,49 cent per Kwh als ik goed gerekend heb? Ik zit nog op de basixfix van maart (14,40 cent). Ik weet niet wat de korting was die je kreeg bij engie (ik heb niet alles doorgelezen), maar ik ben precies toch tevreden dat ik niet overgestapt ben.
Waarom dan niet naar easy vast gegaan? 14.7 cent / kWh vast en daarop 3.2 cent / kWh korting. Komt ge een jaar lang op 11.5 cent / kWh vast uit.
*Promo berekend op 01/12/2024 in Gent (9000), voor het contract Easy Vast. Promo berekend op basis van een enkelvoudig tarief voor een elektriciteitsverbruik van 3500 kWh en een gasverbruik van 16000 kWh. Elektriciteit: U geniet een korting van 69 € op de vaste vergoeding (incl BTW) + 2,75 cEUR/kWh op de elektriciteitsprijs, (excl. vaste vergoeding, kosten voor groene stroom en desgevallend WKK) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw verbruik tijdens de contractperiode). Gas: U geniet een korting van 54 € op de vaste vergoeding (incl BTW) + 0,8 cEUR/kWh op de gasprijs, (excl. vaste vergoeding, kosten voor groene stroom en desgevallend WKK) gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw verbruik tijdens de contractperiode). Geldig tot en met 31/12/2024 bij het afsluiten van een contract Easy Vast op de website van ENGIE voor een nieuwe particuliere klant na leverancierswissel. Promotie niet geldig in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.
Zit een korting op de vaste kosten. Voor elektriciteit komt de vaste kost nog op 52 euro, voor gas op 0 euro.Goeie vraag. Ik moet zeggen dat ik er de laatste maanden ook gewoon niet zo mee bezig ben geweest en ik wist niet dat die korting ook geldt voor vaste contracten.
Wat me bij andere leveranciers vaak tegenhoudt is de grote jaarlijkse vaste kost. Ik heb een verbruik van 2900 Kwh per jaar, waarvan het meeste in de winter. Als ik dit uitreken voor mijn basicfix van maart kom ik aan 418 euro. Voor tarief van 11,5 cent komt het op 334 euro. Ik krijg nu telkens een error op de engie website dus ik zie niet wat de vaste kost is, maar als dit ook 121 euro is zoals bij de variabele, tegenover 17 euro bij luminus, dan haal ik dat er niet uit.
Ik heb nu ruwweg geteld, en ook zonder rekening te houden met injectietarieven. Maar op het eerste zicht lijkt het voor mij niet interessant om over te stappen. Voordeel van luminus is ook 2 jaar vast ipv 1 jaar.
Niemand wist dat de eerste helft van november zo donker zou zijn en dat het windstil was. Dat heeft de prijs voor november goed omhoog gedreven. Je moet natuurlijk het gemiddelde van het jaar vergelijken. Variabel is altijd een beetje gokken, maar meestal goedkoper dan vast.Waarom dan niet naar easy vast gegaan? 14.7 cent / kWh vast en daarop 3.2 cent / kWh korting. Komt ge een jaar lang op 11.5 cent / kWh vast uit.
neen, ze hebben gewoon meerdere formules met verschillende namen, ook voor vast.Heeft Luminus zijn vaste tarieven weer van naam veranderd?
Akkoord. Maar we waren vast met vast aan het vergelijken. Kan goed zijn dat ik nu ietsje duurder uit ga komen.Niemand wist dat de eerste helft van november zo donker zou zijn en dat het windstil was. Dat heeft de prijs voor november goed omhoog gedreven. Je moet natuurlijk het gemiddelde van het jaar vergelijken. Variabel is altijd een beetje gokken, maar meestal goedkoper dan vast.
Ah ok. Ja gelijk welke formule je kiest, is het sowieso handig om even te kortingen mee te rekenen.Akkoord. Maar we waren vast met vast aan het vergelijken. Kan goed zijn dat ik nu ietsje duurder uit ga komen.
Het hangt zowiezo van de eigen situatie af. 80% van mijn elektriciteitsafname van 1800 kWh is in de maanden nov-dec-jan-feb. Dan kan het wel eens interessant worden. Grootste kost is vaak de abonnementskost met die afname.
A ja moest onderaan klikken, slechte websiteneen, ze hebben gewoon meerdere formules met verschillende namen, ook voor vast.

De index is gelijk, maar de formule kan anders zijn.Ik blijf wel bijleren in dit topic. Als ik het goed begrijp moet je als je intekent op een variabel contract dit ook best doen als de prijs per kwh zo laag mogelijk staat?
Ik dacht dat je bv in Nov intekent en dat je dan automatisch in Dec het tarief zou betalen dat op die tariefkaart staat.
Maar dat is dan niet het geval? Je blijft volgens jouw tariefkaart betalen, maar dan maandelijks meer of minder naargelang hoe de elektriciteit op dat moment staat?
Ik blijf wel bijleren in dit topic. Als ik het goed begrijp moet je als je intekent op een variabel contract dit ook best doen als de prijs per kwh zo laag mogelijk staat?
Ik dacht dat je bv in Nov intekent en dat je dan automatisch in Dec het tarief zou betalen dat op die tariefkaart staat.
Maar dat is dan niet het geval? Je blijft volgens jouw tariefkaart betalen, maar dan maandelijks meer of minder naargelang hoe de elektriciteit op dat moment staat?
klopt niet, elke formule kan een andere index gebruiken. Maar je bedoelde binnen het flow contract. En daar is dat in de meeste gevallen het geval, maar ook niet altijd.De index is gelijk, maar de formule kan anders zijn.