Iconz
Active member
Ik trek voor huishouden een 2000kWh van het net op jaarbasis. De auto verbruikt een 4000kWh, 2000+ komt van het net op jaarbasis.
Als ik 4,5kW capaciteitstarief (180€) moet verdelen over 2000kWh geeft dat een aandeel van 9c/kWh.
Als ik dat verdeel over 4000kWh wordt dat 4,5c/kWh, aangezien de piek niet wijzigt.
Mijn eigen elektriciteit wordt zo dus 4,5c/kWh goedkoper hierdoor.
Dan tel ik aandeel zonneenergie en het feit dat de werkgever meer betaald dan de effectieve kWh-prijs nog niet mee. Met slim laden (zoveel mogelijk zon) kan je je elektriciteit dus goedkoop hebben.
Ik snap het niet helemaal.
- Situatie 1: Wagen niet opladen, enkel huishoudelijk verbruik: 2,000kwh, 180 EUR capaciteitstarief (solar buiten beschouwing)
- Stiuatie 2: Wagen opladen 2000kwh + huishoudelijk verbruik: 2,000kwh = 4,000 kwh, 180 EUR capaciteitstarief (solar buiten beschouwing)
Je hebt toch enkel en alleen een voordeel indien je werkgeversvergoeding €/kwh hoger ligt dan de €/kwh prijs van je incrementele verbruik, met name de €/kwh kost exclusief het capaciteitstarief?
Nu lijkt het alsof je zegt dat meer verbruiken goedkoper is - wat me niet jouw intentie van die post lijkt.
. Niets geks veranderd aan de situatie (zwembad filer en wwp zelfs zuiniger afgesteld)