Energieleveranciers

Flow, enkel gas, zou mij een 20 € goedkoper uitkomen t.o.v. basicfix (april 2024). Geen idee hoe volatiel de gasmarkt tegenwoordig is met de toestand in het Midden Oosten en Rusland + verkiezing Trump.

Flow, enkel gas, zou mij een 20 € goedkoper uitkomen t.o.v. basicfix (april 2024). Geen idee hoe volatiel de gasmarkt tegenwoordig is met de toestand in het Midden Oosten en Rusland + verkiezing Trump.
Voor die 20 euro zou ik gewoon bij basicfix blijven. Zelfs als de markt niet volatiel is. 20 euro voor zekerheid is toch peanuts?

Ben aan het kijken voor contracten voor in mijn loods.

Ga bij luminus nemen, zit daar privé ook das het makkelijkst.

Maxxflexx (zakelijk) 12 cent per kwh stroom
Maxxflexx (zakelijk) 5,4 cent per kwh gas

ofwel vast:
Maxxfix 16 cent per kwh stroom
Maxxfix 6,56 cent per kwh gas

Zijn die vaste tarieven redelijk oké of niet? Heb er weinig kennis van, het is op de zaak komt ook niet op een paar centen, wil gewoon op mijn gemak zijn zonder dat ik opeens moet lezen dat de prijzen ontploffen :p

12 cent vs 16 cent scheelt op 10.000kwh stroom 400 euro op een jaar, daar ga ik nu niet persé van wakker liggen.

Wil gewoon weten als die vaste tarieven redelijk fair zijn of dat de kans groter is dat we lager eindigen :D

edit: wat ik wel liever heb is dat ik weet wat het me kost. Bv ik teken nu in voor die prijs vast, dan kan ik mijn Shelly app die alles bijhoudt instellen op die prijs. Bij variabel is dat een pak lastiger :p

Laatst bewerkt:
Ik heb 4 november de aanvraag gedaan voor engie flow.
Mijn start datum is nu 26/11.
Kan ik dan nog gebruik maken van de black friday deal en hoe moet ik dit doen?
Ik vind voor gas de black friday deal wel niet terug, waar kan ik deze vinden?

Laatst bewerkt:
Misschien staat het al ergens, maar waar vinden jullie de Black Friday actie van Engie?

op mijnenergie.be is de korting precies ook wat kleiner geworden in vergelijking met een paar weken geleden. Was het altijd al 59 euro + ongeveer 4 cent korting voor stroom?

Geprobeerd om flow met korting te krijgen als jarenlange klant bij Engie, kan niet geregeld worden. Wat een stom systeem is dat.
Je moet dan eerst je contract opzeggen, bij de concurrentie tekenen en dan laten weten: Ik overweeg te blijven als ik de korting krijg.
Geen idee of dit nu lukt maar een aantal jaar geleden heb ik dat geprobeerd en op die manier lukte het toen 'plots' wel.

Ik was nog het voorstel van ichoosr aan het bekijken met energyvision.
Meestal komt dat effectief wel het goed uit en kies ik daar vaak voor.
Maar die engie flow zit nu toch ook wel strak met die kortingen en vaste kosten die wegvallen.
Denk dat ik ook die eens ga nemen.
Nu bij totalenergies en toch niet echt fan van hun facturen, geraak er niet altijd goed aan uit.
Allesinds vaste kosten laten vallen door steeds jaarlijks ergens anders op in te tekenen is het al waard vind ik.

Ik was nog het voorstel van ichoosr aan het bekijken met energyvision.
Meestal komt dat effectief wel het goed uit en kies ik daar vaak voor.
Maar die engie flow zit nu toch ook wel strak met die kortingen en vaste kosten die wegvallen.
Denk dat ik ook die eens ga nemen.
Nu bij totalenergies en toch niet echt fan van hun facturen, geraak er niet altijd goed aan uit.
Allesinds vaste kosten laten vallen door steeds jaarlijks ergens anders op in te tekenen is het al waard vind ik.
Voordeel van Energyvision is dat hun korting geen kleine lettertjes heeft. Als je binnen 3 maanden ergens beter af bent, kan je zonder kosten weg. De promotie van Engie gaat volgens mij pas geldig zijn als je een jaar klant bent. Engie zal volgend jaar wellicht een gelijkaardige promotie brengen en dan kan je dan overstappen naar Energyvision. Indien de groepsaankoop goedkoopst blijft bij Energyvision kan je gewoon verlengen.

Het zijn twee kleine nadelen, maar ik denk ook gewoon voor Engie Flow te gaan.

Dacht dat het voorstel van Energyvision wel vandaag afliep.

Voordeel van Energyvision is dat hun korting geen kleine lettertjes heeft. Als je binnen 3 maanden ergens beter af bent, kan je zonder kosten weg. De promotie van Engie gaat volgens mij pas geldig zijn als je een jaar klant bent. Engie zal volgend jaar wellicht een gelijkaardige promotie brengen en dan kan je dan overstappen naar Energyvision. Indien de groepsaankoop goedkoopst blijft bij Energyvision kan je gewoon verlengen.

Ghoja ik probeer steeds toch het jaar uit te doen, meestal zie ik niet direct een betere mogelijkheid.
Ik vind geen kleine lettertjes van de engie actie allesinds.
Groepsaankoop kunnen we volgend jaar weer zien wie er uit de bus komt. Meestal is het niet 2x achter elkaar dezelfde.
Voorstel loopt vandaag idd af, vandaar dat ik het aan het bekijken ben, maar de flow trekt mij meer aan.
Uiteindelijk met die variabele prijzen weet je toch niet goed meer waartoe en waaraan en is het toch afwachten wat de markt doet.

Ik dacht dat beide kortingen (vast bedrag als kWh korting) pro-rata berekend werd. Dus als je na 6 maand vertrekt krijgt je de kWh korting over alles wat verbruikt is en het vast bedrag voor 50%

Ik begin het eigenlijk wel wat brak te vinden van de vtest: die lijkt promo's mee te (kunnen?) nemen, als in: de knoppen staan er, maar die doet het niet. Dus denk je als brave consument: ah, geen promo.
Maakt ook vergelijken met huidige contract weeral moeilijker, aangezien je dan niet de promo van die moment mee te zien krijgt.

Weet je wat, ik koop mij gewoon een 100kWh batterij, zet mijn veld vol met zonnepanelen, en trek zo mijn plan.
/s

De prijs van vooruitgang noemen ze dat zeker?
100% dit tbh. Ik gebruik al járen de V-test omdat ik denk "niet commercieël gebonden dus in principe het meest objectief" niet dus... er staat inderdaad ook effectief een promo knop. Maar wat voor nut heeft het als die niks doet? Het wordt alleen maar nodeloos complex zo inderdaad want je denk idd gewoon dat er geen promo's zijn...
Wat een (slechte) grap, ik heb vorige maand zitten kijken voor een switch en uiteindelijk bij Bolt gebleven omdat het nagenoeg geen verschil uit maakte. Ik laad nu mijn gegevens van Fluvius op naar mijnenergie en Engie Flow (en overigens ook een heel aantal anderen) gaan stevig onder het contract dat ik had... ik begrijp nu ineens vanwaar mensen die 25€c/kWh halen in het EV topic. :tongue:

Een geluk bij een ongeluk is dat de huidige aanbieding nog nét iets beter is dan die van begin deze maand I guess :unsure:

Uit nieuwgierigheid toch nog snel eens naar het aanbod van Engie via de werkgever gaan kijken (tegen beter weten in). ~35% duurder, pure diefstal eigenlijk. Some things never change :rofl:

Ook maar eens overgeschakeld voor Gas naar MaxxFlex bij Luminus en Elektriciteit ook op de Flow-trein gesprongen. Zou toch een besparing van rond de € 350/400 zijn. Daar kunt ge leukere dingen mee doen.

Het moet dan al serieus stijgen om break-even te draaien.

Voor gas blijf ik toch terughoudend. Als ik prijzen vergelijk gebaseerd op 8000kWh/jaar (wat 2500 meer is dan verbruik afgelopen jaar), dan is de besparing toch 200 euro (eigenlijk de aangeboden korting). Reële besparing gaat dan toch rond de 100-150 euro zijn als het wat kouder wordt.
Verschiet daar wel een beetje van, ik had minder verwacht. Aan de andere kant, wat is 150 euro op de jaarlijke uitgaven in ruil voor zekerheid.

Wat ik bespaar met flow moet ik eens berekenen, want nu dat ik zoveel de auto laad (on de kWh-prijs te drukken door capaciteitstarief te spreiden) heb ik daar weinig zicht op.

Voor gas blijf ik toch terughoudend. Als ik prijzen vergelijk gebaseerd op 8000kWh/jaar (wat 2500 meer is dan verbruik afgelopen jaar), dan is de besparing toch 200 euro (eigenlijk de aangeboden korting). Reële besparing gaat dan toch rond de 100-150 euro zijn als het wat kouder wordt.
Verschiet daar wel een beetje van, ik had minder verwacht. Aan de andere kant, wat is 150 euro op de jaarlijke uitgaven in ruil voor zekerheid.

Wat ik bespaar met flow moet ik eens berekenen, want nu dat ik zoveel de auto laad (on de kWh-prijs te drukken door capaciteitstarief te spreiden) heb ik daar weinig zicht op.

Wat is jouw logica hier precies?
Dit werkt toch enkel omdat de vergoeding van jouw werkgever per kwh hoger is dan de incrementele kost?

Hier zou flow voor aardgas een 300€ besparing geven op jaarbasis tegenover optifix van maart 2024.
Ik neig voorlopig naar nog 2 winters zekerheid bij optifix.

25€/maand extra is zuur, maar nog wel redelijk voor gemoedsrust.

Wat is jouw logica hier precies?
Dit werkt toch enkel omdat de vergoeding van jouw werkgever per kwh hoger is dan de incrementele kost?

Ik trek voor huishouden een 2000kWh van het net op jaarbasis. De auto verbruikt een 4000kWh, 2000+ komt van het net op jaarbasis.
Als ik 4,5kW capaciteitstarief (180€) moet verdelen over 2000kWh geeft dat een aandeel van 9c/kWh.
Als ik dat verdeel over 4000kWh wordt dat 4,5c/kWh, aangezien de piek niet wijzigt.

Mijn eigen elektriciteit wordt zo dus 4,5c/kWh goedkoper hierdoor.

Dan tel ik aandeel zonneenergie en het feit dat de werkgever meer betaald dan de effectieve kWh-prijs nog niet mee. Met slim laden (zoveel mogelijk zon) kan je je elektriciteit dus goedkoop hebben.

Laatst bewerkt:
Flow geeft nu 4.7cent/kwh korting als black Friday deal.
Ik heb nog eens geinformeerd bij de klantendienst of er nog mogelijkheid was om te switchen naar die deal, maar ze vielen uit de lucht:
"Ik heb het even nagevraagd, helaas zijn wij niet op de hoogte van een actie voor Black Friday. Hier doen leveranciers ook niet aan mee. Ik vermoed dat dit dan ook niet klopt."

Voor de rest konden ze mij enkel de korting aanbieden via mijnenergie, momenteel -2,18 c€/kWh, dus komt uit op 3,87 c€/kWh

Terug
Bovenaan