Energieleveranciers

Houdt engie in hun app geen rekening met de korting van Engie Flow? Als ik terugreken, dan is de kWh-prijs duurder dan bij ecopower wat volgens mij niet kan kloppen.
Ik denk inderdaad dat er daar nog geen rekening is gehouden met de korting, anders valt het inderdaad duur uit.

Nu de prijs bij Ecopower is pas op het eind van de maand beschikbaar en het variabele gedeelte gaat daar voor november ook wel wat stijgen, simpelweg omdat de spot prijzen gestegen zijn door duurder gas en weinig wind en zon opbrengsten.

Belpex zit deze maand tot nu toe gemiddeld op 119 waardoor de prijs bij Eneco op €0,143/kWh zou uitkomen. In lijn dus met de tarieven die ik nu bij Engie Flow zie (voor de korting van 3,5c).

Belpex (waar Ecopower mee werkt) kan je gedetailleerd en "live" volgen op https://my.elexys.be/MarketInformation/SpotBelpex.aspx. Voor die EPEX Dam (waar Engie Flow mee werkt) weet ik niet direct iets dat tot op dagniveau / uurniveau openbaar beschikbaar is.

Zien jullie op "mijn fluvius" nog deftige data van de digitale meter? Bij mij staat er sinds dinsdag elke dag dezelfde waarde met als boodschap "geschatte waarde". Waarom lezen ze dat ding niet gewoon meer uit? Mijn homewizard kan toch correcte data geven, dus snap niet goed wat het probleem is bij Fluvius.

Zien jullie op "mijn fluvius" nog deftige data van de digitale meter? Bij mij staat er sinds dinsdag elke dag dezelfde waarde met als boodschap "geschatte waarde". Waarom lezen ze dat ding niet gewoon meer uit? Mijn homewizard kan toch correcte data geven, dus snap niet goed wat het probleem is bij Fluvius.
Het kan zijn dat de simkaart connectie bij jou niet goed meer werkt. Waardoor fluvius de data niet meer doorkrijgt.

Het kan zijn dat de simkaart connectie bij jou niet goed meer werkt. Waardoor fluvius de data niet meer doorkrijgt.
Intussen staat het terug correct in mijn fluvius. Dat wisselt precies elke dag. De ene keer komt elke dag deftig door. De volgende keer staat de data van vorige dagen er plots niet meer in (terwijl dat voordien wel ok was).

Ik heb zin om van leverancier te veranderen, maar om mijn capaciteitstarief te resetten zou ik het op naam van mijn vriendin zetten. Iemand een idee of ik iets speciaal voor de zonnepanelen moet doen? Voor het aanmelden bij fluvius heb ik mijn rijksregisternr moeten opgeve mn

Waar keek je?
Op vreg lijkt dat zo, maar daar smwerd vorige week de korting van flow niet mee in rekening gebracht...
Ik kijk op de tariefkaart van de leveranciers. Enige correcte volgens mij.

Die houd wel geen rekening met eventuele kortingen zoals die van flow. Maar het aantal kWh dat wij per jaar verbruiken is de prijs per kWh hier doorslaggevender dan 59€ aansluitingskosten per jaar korting.

Ik kijk op de tariefkaart van de leveranciers. Enige correcte volgens mij.

Die houd wel geen rekening met eventuele kortingen zoals die van flow. Maar het aantal kWh dat wij per jaar verbruiken is de prijs per kWh hier doorslaggevender dan 59€ aansluitingskosten per jaar korting.
Die aansluitingskosten zaten toch eind oktober ook mee in de promo, anders heeft het inderdaad snel geen nut ...

Die aansluitingskosten zaten toch eind oktober ook mee in de promo, anders heeft het inderdaad snel geen nut ...
Heeft nu ook geen nut, heb ze even naast elkaar gelegd. Flow blijft duurder...

Prijs per kWh is vaste prijs (dus niet dag en nacht) incl groene stroom certificaten. Alle andere kosten zitten er niet in, want die kosten zijn bij beiden gelijk.

Flow is dus 18€ duurder per mWh

Injectie tarief scheelt bijna niks.

Bijkomend garandeerd dats groene stroom, bij engie mag je er nog extra voor betalen...

FlowDats
kWh0,141010,12399
vast29 (59 - 30 korting)38,5
1000 kWh170,01162,49
2000 kWh311,02286,48
3000 kWh452,03410,47
4000 kWh593,04534,46
5000734,05658,45

Laatst bewerkt:
Nu zie ik pas de promo van mijnenergie, even herberekend.

Ik ga precies toch ook overschakelen :laugh:

FlowDats
kWh prijs€ 0,09€ 0,12
vast tarief038,5
aantal kWh
1000€ 94,01€ 162,49
2000€ 188,02€ 286,48
3000€ 282,03€ 410,47
4000€ 376,04€ 534,46
5000€ 470,05€ 658,45
6000€ 564,06€ 782,44
7000€ 658,07€ 906,43
8000€ 752,08€ 1.030,42
9000€ 846,09€ 1.154,41
10000€ 940,10€ 1.278,40

Om weg te gaan van Ecopower en hun nieuwe tarieven toch maar gegaan voor EnergyVision. Kom uit op €499 euro per jaar. Dat zijn enkel netkosten en 50 euro abonnement. Zit nog €170 korting op de verbruiksprijs, maar die kan uiteraard niet groter zijn dan wat je effectief hebt van verbruik, dus ik hou het gewoon op die €499, want we zullen nooit aan meer dan 170 euro extra verbruik komen.
Nu hopen dat we nog lang mogen genieten van de terugdraaiende, want een simulatie van de digitale bracht ons op €1375. 🤞

Terug
Bovenaan