Energieleveranciers

Dat is raar want VPG was toch duidelijk met zijn recente rondzendbrief ?

Heb hem proberen overtuigen maar hij blijft bij zijn standpunt. Geen zin om over die paar tientallen euro verschil een breekpunt te maken en van boekhouder te moeten veranderen.

Welke rondzendbrief was dat?

Edit: verduidelijking in parlement, circulaire volgt nog.

Van Peteghem zette donderdag in het parlement echter de deur open voor een terugbetaling op basis van dat CREG-tarief. Hij bevestigde dat een terugbetaling van de werkelijke tarieven het eerlijkste is voor alle werknemers, maar laat tijdelijk - zolang de technologische ontwikkelingen om het werkelijke verbruik te meten tekortschieten - een terugbetaling op basis van het CREG-tarief toe. Hoe hoog dat tarief zal zijn, is nog niet duidelijk.

Ok, da's van eind september. Misschien kan hij met dit wel zijn standpunt herbekijken. Laatste discussie met hem over dit onderwerp was van maart dit jaar met de bestelling van de laadpaal.

Ga voor dit jaar toch bij mijn werkelijke kosten blijven :lol:

Volgens mijn afrekeningsfactuur van het voorbije jaar was mijn gemiddelde stroomprijs 0,3034 (2681 euro totaal inclusief alle kosten, 8834 kwh afgenomen van het net)

Laadpaal heeft 913kWh verwerkt, volgens CREG tarief 265,18 euro kosten, werkelijke kosten 277,03 euro.

Werkelijke kosten bevat dan toch ook een component huur materiaal (zonnepanelen, dak, omvormer, kastmateriaal) voor de opwekking hoop ik?
Anders moet je de injectie niet in rekening brengen en kan je zelf een (marktconforme) prijs afspreken voor de opgewekte stroom toch?

Werkelijke kosten bevat dan toch ook een component huur materiaal (zonnepanelen, dak, omvormer, kastmateriaal) voor de opwekking hoop ik?
Anders moet je de injectie niet in rekening brengen en kan je zelf een (marktconforme) prijs afspreken voor de opgewekte stroom toch?

Injectie is idd niet in rekening gebracht. Huur materiaal dan ook niet.

Mijn voordeel zal in het gebruik van zonne energie zitten zeker?

Injectie is idd niet in rekening gebracht. Huur materiaal dan ook niet.

Mijn voordeel zal in het gebruik van zonne energie zitten zeker?
ahja, dus de werkelijke afnamekost op die moment.

Als je dan meer controle wil, kan je je laadpaal koppelen via OCCP met bvb e-flux, maar dat kost 5,5 euro per maand intussen al, daar moet je al stevig voor laden om dat eruit te halen...
Heb je ook wel een geschikte laadpaal voor nodig, anders gaat dat niet.

Hier ook van Ecopower naar Engie Flow, mijn injectie is niet heel groot (1500kWh/jaar) maar het verschil tussen afname is ook wel reëel. 12c vs 8c (incl promo) is wel wat. Zeker omdat ik een hele winter moet laden met weinig zonnestroom, dat is 2 euro per laadbeurt.
Ik behoud mijn aandeel gewoon en kan dus in geval dat de prijzen raar doen ook gewoon terug.

Hier ook van Ecopower naar Engie Flow, mijn injectie is niet heel groot (1500kWh/jaar) maar het verschil tussen afname is ook wel reëel. 12c vs 8c (incl promo) is wel wat. Zeker omdat ik een hele winter moet laden met weinig zonnestroom, dat is 2 euro per laadbeurt.
Ik behoud mijn aandeel gewoon en kan dus in geval dat de prijzen raar doen ook gewoon terug.

Wel nog 1,58 cent per kwh bijtellen voor groene stroom en wkk hé

Dat verschilt toch lichtjes per leverancier naar gelang waar ze hun stroom halen etc.?

Dacht ik ook.
Op mijn Engie fiche staat het dan nog es expliciet vermeld in het stroomprijskotteke.

Valt groene stroom en wkk meestal niet onder de heffingen?

Deze nacht de auto nog es volladen denk ik.
Inclusief alle kosten en heffingen komt een kwh nachtstroom deze maand op 18,87 cent voor mij via Flow (en promo). Denk niet dat we in november nog goedkoper gaan kunnen laden. En op veel zon gaan we niet meer moeten rekenen.

Nog iemand al telefoon gehad van Luminus dat ze claimen dat BasicFlex nog steeds goedkoper is dan Flow, zelfs met de korting?

Nog iemand al telefoon gehad van Luminus dat ze claimen dat BasicFlex nog steeds goedkoper is dan Flow, zelfs met de korting?
Nu net. Eerste keer niet opgepakt, belt die gewoon direct opnieuw.

Mag ik vragen waarom u Luminus verlaat?
Ik heb de vtest gedaan en het verschil was toch significant.
Mijnheer; dat kan niet, BasicFlex is de goedkoopste.
Ja kijk, toch niet voor mijn verbruiksprofiel.
Mijnheer, u betaalt 3 cent voor gas.
Euhm, dat betwijfel ik. [dit was bluf, heb al enige tijd mijn facturen niet bekeken]. Kijk ik heb de cijfers nagekeken en ik ga weg, goed?
Ok, fijne avond nog verder.

Kijk ik na dat gesprek mijn laatste factuur na: 4,16 c€/kWh energieprijs; excl. BTW.
Speelt met een ander zijn kloten hé.
Ik weet weeral waarom ik normaal gezien onbekende nummers niet opneem.

Terug
Bovenaan