Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik volg enkel elektriciteit, maar de Belpex is omhoog gegaan eind augustus. Dus ik verwacht alleen maar hogere tarieven in september.Momenteel zitten wij nog steeds op variabel (ENGIE - Easy), "slim" om nu nog over te schakelen op vast of wachten op de september prijzen?
Korte vraag: Hou je van gokken?Momenteel zitten wij nog steeds op variabel (ENGIE - Easy), "slim" om nu nog over te schakelen op vast of wachten op de september prijzen?
Ben je zeker?De tarieven op vergelijkingssites komen van de laatste tarieffiche.
De injectieprijs van Bolt is gebaseerd op Belpex Q2 2023 (93,76) met volgende formule: Belpex * 0.8505. Dit is overduidelijk een foutje (ze zijn een nulleke vergeten).
De injectieprijs van Eneco is gebaseerd op Belpex juli 2023 (75,3517) met volgende formule: 0,075 X BELPEX - 2
Op mijn tarieffiche van Luminus Basic staatBen je zeker?
Injectie is toch meestal aan belpex * 0,85. Dat is 85% van de energieprijs dat je krijgt als je zelf injecteert.
Bij Eneco zou je dan 7,5% van de belpex krijgen volgens jou. Dat is absurd weinig.
Op mijn contract bij energie.be heb ik alvast het volgende : "Eigenaars van zonnepanelen met een digitale meter ontvangen eenvariabele injectievergoeding volgens de formule: 0,80 x Belpex_SPP(€/MWh) w"
Das toch gewoon 80% van de belpex?
Ik volg enkel elektriciteit, maar de Belpex is omhoog gegaan eind augustus. Dus ik verwacht alleen maar hogere tarieven in september.
Luminus zit toch op 8,29 voor Comfy vast gas, of mis ik hier iets? (tariefkaart september)Gasprijs 09/2023
Engie Easy vast (1y): 7,900
Luminus Comfy vast: 7,56 (- 0,25 korting het eerste jaar) = 7,31
Engie iets gestegen tov Augustus, Luminus gedaald.
Al ruim 18 jaar klant, heb het mij nog geen seconde beklaagd. Dat aandeel heeft zich al ruimschoots terugverdiend.Energietarief Augustus is bekend bij Ecopower. 0,1466 €/kWh. 0,11 €/kWh injectie. Wel, daar word ik blij van. Gouden tip : stap begin volgend jaar over voor uw elektriciteit. Je zult me nadien bedanken.
Luminus Comfy September is 8,29?Gasprijs 09/2023
Engie Easy vast (1y): 7,900
Luminus Comfy vast: 7,56 (- 0,25 korting het eerste jaar) = 7,31
Engie iets gestegen tov Augustus, Luminus gedaald.
Luminus zit toch op 8,29 voor Comfy vast gas, of mis ik hier iets? (tariefkaart september)
Al ruim 18 jaar klant, heb het mij nog geen seconde beklaagd. Dat aandeel heeft zich al ruimschoots terugverdiend.
Luminus Comfy September is 8,29?
Ja, inderdaad. Gas hebben we niet, maar moest ik dat hebben dan zou ik wel vast nemen denk ik.Gaat het richting winter niet quasi altijd weer wat omhoog? En zeker voor gas?
Als er een staking dreigt te gebeuren (ze moet zelfs niet gebeuren) schiet de prijs al even omhoog.
Daarom houd ik een vast contract.
Ik zal deze zomer heus teveel betaald hebben, bijna het dubbel. Maar in 6 maanden gebruik ik dan 300kWh gas. Of dat nu 27 of 12 euro kost zal het niet maken. Door vorig jaar geen vast contract te hebben, heb ik op verschillende dagen meer dan 27 euro/dag verbrandt. Dat zal deze winter niet meer gebeuren (sowieso een nieuw huis ook).
Ik ga ook voor 22,5-23 graden deze winter ipv 19 graden. En dan nog zal de gasfactuur minder dan 1000 euro zijn op jaarbasis.
Ja kan dat nu al kopen en ik zou dat doen als je klant wil worden. Toen ze de vorige keer klanten aangenomen hebben, was het na 1-2 weken al terug gedaan. Dus ik was al te laat tegen er ik beslist had.kan je voor ecopower nu al dat aandeel kopen om dan klant te worden vanaf er trrug plaats is? Of beter aandeel pas kopen wanneer je klant kan worden?
Ik volg dezelfde strategie voor gas, maar wordt het dan nu niet stilaan tijd om over te stappen van vast naar variabel? Aangezien een overstap een maand duurt, en we over een maand toch al gaan moeten verwarmen ...Gaat het richting winter niet quasi altijd weer wat omhoog? En zeker voor gas?
Als er een staking dreigt te gebeuren (ze moet zelfs niet gebeuren) schiet de prijs al even omhoog.
Daarom houd ik een vast contract.
Ik zal deze zomer heus teveel betaald hebben, bijna het dubbel. Maar in 6 maanden gebruik ik dan 300kWh gas. Of dat nu 27 of 12 euro kost zal het niet maken. Door vorig jaar geen vast contract te hebben, heb ik op verschillende dagen meer dan 27 euro/dag verbrandt. Dat zal deze winter niet meer gebeuren (sowieso een nieuw huis ook).
Ik ga ook voor 22,5-23 graden deze winter ipv 19 graden. En dan nog zal de gasfactuur minder dan 1000 euro zijn op jaarbasis.
kan je voor ecopower nu al dat aandeel kopen om dan klant te worden vanaf er trrug plaats is? Of beter aandeel pas kopen wanneer je klant kan worden?
Dus als ik het goed begrijp kun je met een aandeel van beauvent ook klant worden bij ecopower?Je kunt ecopower kopen. Maar ze betalen crappy dividenden de laatste jaren. Je kunt beter een oogje in het zeil houden op de website van Beauvent. Daar kun je frequent kopen en altijd 1 aandeel kopen (? niet zeker of dat nu nog zo is).
Beauvent heeft betere dividenden en je kunt ook Ecopower klant worden (bij Beauvent niet).
Tip van het huis. Hier 2x ecopower en Beauvent aandeelhouder en Ecopower klant !
Dus als ik het goed begrijp kun je met een aandeel van beauvent ook klant worden bij ecopower?
Koop jij al groene stroom van Beauvent?
Wij verkopen de stroom van onze windturbines en zonneprojecten aan Ecopower, die de stroom op haar beurt levert aan onze aandeelhouders thuis. Want Ecopower is naast groenestroomproducent ook elektriciteitsleverancier.
Als je aandeelhouder van Beauvent bent of wordt, hoef je geen aandeel van Ecopower te kopen om via hen elektriciteit te krijgen.
Word hier eenvoudig klant van Ecopower, vermeld bij je aanvraag dat je aandeelhouder bent van Beauvent.
Ecopower is pure scam die teren massaal op vervuilende biomassa (en pellets verkoop) naast massaal lobbywerk voor subsidies voor windmolenskan je voor ecopower nu al dat aandeel kopen om dan klant te worden vanaf er trrug plaats is? Of beter aandeel pas kopen wanneer je klant kan worden?
Mijn gascontract is 10% duurder dan variabele projectieprijs op jaarbasis. Kost me grofweg 40 euro meer als de projectieprijs klopt.Ik volg dezelfde strategie voor gas, maar het wordt het dan nu niet stilaan tijd om over te stappen van vast naar variabel? Aangezien een overstap een maand duurt, en we over een maand toch al gaan moeten verwarmen ...