Energieleveranciers

Dat is een assumptie.

In de algemene voorwaarden staat niks beschreven over Drive, dus als het ook niet in de contractuele voorwaarden staat, is het niks meer dan een assumptie.

Ik denk zelfs dat het kantje boordje discriminatie kan zijn en ze dat niet mogen afdwingen. Je gasverbruik van je verwarming in huis heeft niks te maken met je elektrische auto. Dat is hetzelfde als mensen een lager tarief geven op voorwaarde dat je zowel een douche als een ligbad hebt.
Uit diezelfde voorwaarden :

Bijzondere Voorwaarden Drive (202306)
1. Voorwerp
1.1. Drive is een Contract waarbij u elektriciteit of aardgas van ENGIE
kan afnemen

Gekoppeld aan 3.1
3. Prijzen
3.1. Drive is een aanbod gereserveerd voor consumenten die eigenaar
of gebruiker zijn van een herlaadbaar elektrisch voertuig. Dit onder
voorbehoud van het invullen van een verklaring op eer die wij op elk
moment kunnen verifiëren.

Ik zie echt niet in waarom die assumptie niet gaat kloppen.

En in de contractuele voorwaarde staat met grote letters altijd het woord van het type contract (drive, easy,...)

Net zoals dat Easy, flow, direct, Dynamic allemaal hun eigen Bijzondere Voorwaarden hebben. Ik zie geen verschil met een apart document dat de bijzondere voorwaarden bepaalt voor dat contract of een contract waarbij die specifieke voorwaarden staan in datzelfde document.

Over de vermelding discriminatie laat ik mij niet uit.

Je bent particulier? Je bevindt u in Vlaanderen?

Je hebt dus Easy3? Dat is de enige formule die loopt tem november 2024 (en niet 2025 want een contract tem nov 2025 bestaat niet voor zover ik weet? :unsure:)

Tariefkaart oktober 2021 (dit komt overeen met mijn eigen contract)
11,848 inclusief 21% Btw
of
13,83 dag inclusief 21% Btw
10,227 nacht inclusief 21% Btw

Tariefkaart november 2021 (meteen een groot verschil met oktober)
20,968 inclusief 21% Btw
of
25,608 dag inclusief 21% Btw
17,299 nacht inclusief 21% Btw

Hoe kom jij dan aan 14,x incl 6% BTW? :support:

---

Maar goed, dat maakt nu allemaal niet zoveel uit. Zolang jij er zelf, maar aan uit geraakt :D

net efkes gechecked: was blijkbaar enkelvoudig tarief van December 2021 :wallbash: (16,9 c€ incl 21% btw -> 14,x als je omrekent naar 6%)

ons contract loopt tot maart 2025, omdat het ook maar inging maart 2022. Het is wat lang om uit te leggen, maar was door een major fuckup van Engie, en ze hebben dan ter compensatie de oude prijs gegeven

Vorige week ingetekend op optifix juni met aanvang contract op 1 oktober.

Maar scheelt idd wel serieus wat met de huidige prijzen, zitten momenteel voor E en G bij Eneco zon en wind flex.

Zal het maar houden zeker..

Ik opteer easy fixed v engie gas
6,94 c€/kWh

Vorige winter heb ik dr een variabel contract 20 cE betaald. Dat wil ik vermijden

Iemand een mening ?

Ik had de deurwaarder aan de lijn. Hij beweerde dat ik nog x € te goed heb aan Mega (Factuur april '23). Dat bedrag klopt na de herberekening van de factuur die ik 1,5 jaar geleden had betwist en waarbij ik na 1+ jaar gelijk kreeg. Echter Mega heeft ook nog y € te goed aan mij (Ik had het bedrag dat ik niet betwist betaald). En bedrag y > bedrag x

Na mijn beklag reageerde hij kurkdroog dat ik eerst die x € moet betalen. De y € is volgen hem zijn probleem niet en moet Mega regelen met mij. Indien ik niet 'asap' betaal, gaat hij mij dagvaarden. :rolleyes:

Mijn reactie op zijn antwoord? *Klik! Ik heb gewoon ingehaakt*/ISPOILER]

Laatst bewerkt:
Al BG'ers die voor uitsluitend elektriciteit een vast contract hebben afgesloten?
Vroeger altijd een vast contract gehad. Had ik dus ook tijdens afgelopen winter.
Inmiddels, sinds begin maart, een variabel contract (Engie Direct) aangezien het niet anders kon, maar op dit moment wel nog steeds voordeliger dan een vast.
Ik heb:
  • Enkel elektriciteit (warmtepomp)
  • Zonnepanelen
  • Geen EV
Eigen verbruik is nog wat afwachten voor een volledig jaar, aangezien we pas sinds oktober in onze nieuwe woning zitten.
Voor de eerste 6 maanden van 2023 heb ik 2893 kWh van het net gehaald en 2186 kWh op het net gezet.
Jammer dat het verschil in tarief tussen verbruik en injectie zo groot is... 😑

Gisteren verscheen dit bericht, maar dergelijke berichten neem ik altijd met een serieuze korrel zou. Paniekzaaien 🙄

Zoals?

Wel enkel online toegang tot de klantendienst met basicfix
Dat ze bvb met de nieuwe voorwaarden dat bij extreme prijsstijgingen ze x procent hun prijzen mogen optrekken, vaste kosten die aangerekend worden bij wijziging contact. Zo'n zaken. Want anders zie ik niet in waarom ze die naam zouden wijzigen.

Dat ze bvb met de nieuwe voorwaarden dat bij extreme prijsstijgingen ze x procent hun prijzen mogen optrekken, vaste kosten die aangerekend worden bij wijziging contact. Zo'n zaken. Want anders zie ik niet in waarom ze die naam zouden wijzigen.
Ik ben het voor iemand in orde aan het brengen en dit zijn de bijzondere voorwaarden voor gas die ze hebben doorgemaild. Enige verschil dat ik zie is dat het uitsluitend online dienstverlening is, toch?

Vreemde afrekening elektriciteit op basis van geschatte meterstanden van december 22. Meterstanden die veel te hoog zijn. Alles gaat via domiciliëring, enkel dat bedrag van 50.99 is er niet af gegaan. Via het Engie-portaal: het bedrag is aangeboden aan jouw bank. Als ik echter inlog op Crelanloserapp zie ik niks. Ik probeer te bellen naar de klantendienst, ja lap direct is enkel online klantenservice. Wat een klucht. En weten dat ik bij de afrekening zeker nog 1K moet terugkrijgen door de 8 maanden terugdraaiende teller.

Gisteren verscheen dit bericht, maar dergelijke berichten neem ik altijd met een serieuze korrel zou. Paniekzaaien 🙄
Het is zeker juist niet slecht om hln en andere kranten met een korrel zout te nemen. Dit gezegd kan inderdaad heel wat macro economische zaken een rol gaan spelen dat niemand kan voorspellen, voornamelijk in stijgende zin. Echter hou rekening dat ook de ice indexen voor 2024 en 2025 geven ook duurdere prijzen.

Dit is ook de reden waarom vele BG, hun vast tarief hebben vastgeklikt op optifix 06/2023. (Voornamelijk aardgas).

Geen idee wat te doen momenteel. Ik zit nu bij Engie Direct en vanaf februari tot nu heb ik enkel maar geld terug gehad omdat we meer injecteren dan verbruiken. Maar we zijn pas vorige maand in de woning ingetrokken. We verwarmen met warmtepomp en hebben geen gas. Ik verwacht rond de 4400kWh van het net af te nemen op basis van simulaties. Engie Direct geeft me nu wel de beste injectie vergoeding en is een stukje goedkoper als basicfix momenteel. Als de prijzen lichtjes stijgen, ben ik nog steeds goedkoper af met Direct. Als het wordt zoals vorige winter, dan niet...

Geen idee wat te doen momenteel. Ik zit nu bij Engie Direct en vanaf februari tot nu heb ik enkel maar geld terug gehad omdat we meer injecteren dan verbruiken. Maar we zijn pas vorige maand in de woning ingetrokken. We verwarmen met warmtepomp en hebben geen gas. Ik verwacht rond de 4400kWh van het net af te nemen op basis van simulaties. Engie Direct geeft me nu wel de beste injectie vergoeding en is een stukje goedkoper als basicfix momenteel. Als de prijzen lichtjes stijgen, ben ik nog steeds goedkoper af met Direct. Als het wordt zoals vorige winter, dan niet...
De keuze is dan ook simpel.

Kiezen en op de blaren zitten van de keuze. Ben je iemand die geen probleem heeft met dat risico of die de meerkost van de stijging aan kan. Dan maakt het niet uit. Ben je iemand die daar niet tegen kan, u indekken en dus vast kiezen. Ook al ben je een paar dagen te laat, aangezien nu die overstap maken +/- 2 cent er is bijgekomen

Terug
Bovenaan