Energieleveranciers

Ja. Oude vrijstaande woning, overname energiecontract van vorige eigenaar liep fout, contract moeten pakken dat ze konden vastkrijgen. Verwarming lager gezet over de winter maar toch 26000 kWh gebruikt, en onlangs eindfactuur gekregen van 17000 euro bovenop in totaal 2000 euro voorschotten betaald.

Maar ondertussen heeft een "onbekende weldoener" de schuld al ingelost dus everything is A-OK!

Niet normaal.. Goed voor hun maar toch. Een verbruik voor electriciteit die 4x meer is dan een gemiddeld gezien en voor gas 2x. Sorry maar dan zitten ze toch straal te liegen voor de camera dat ze zelfs inspanningen hebben gedaan in qua verbruik ?
Of er is iets serieus mis aan hun huis.

Ik vind het hele verhaal maar raar tbh. Hangt precies met haken en ogen aan elkaar, en dan nog een Deux Ex Machina om het af te ronden.

De eenheidsprijs waar ze het over hebben is van elektriciteit, niet van gas. Luminus had in september vaste prijzen voor Optifix van 0,85 piek en 0,72 dal. Als je daar nog netwerkkosten en taksen bijtelt, zal je wel bijna aan 1 euro komen.

Als je haar naam opzoekt zie je dat ze een zelfstandige vroedvrouw is. Zullen dan mss ook een professioneel contract hebben.

Niet normaal.. Goed voor hun maar toch. Een verbruik voor electriciteit die 4x meer is dan een gemiddeld gezien en voor gas 2x. Sorry maar dan zitten ze toch straal te liegen voor de camera dat ze zelfs inspanningen hebben gedaan in qua verbruik ?
https://www.hln.be/sint-niklaas/hij...nsterfactuur-van-yannick-en-tatiana~a93c47fc/

Het gasverbruik (8000 euro) lag in lijn met de vorige jaren... 🤷‍♀️
En Fluvius is langs geweest en zag ook geen probleem.
@makila

Wat een flutartikel wel. Ze zeggen een gasverbruik van 26.000 kWh te hebben op 9 maanden en ze berekenen dit via de regel van 3 (en met een serieuze afronding naar boven) op 35.000 kWh per jaar, maar houden geen rekening met de seizoenen en verbruiksprofielen.. Alles voor de sensatie.

Zulke alludaties zijn totaal onnodig.
Ik heb het gevoel dat Yannick en Tatiana na de geboorte van hun nieuwste telg Kejano weer in de gazet zullen staan.

En injectie ook dik naar beneden. Nu al spijt dat ik toch niet Ecopower ben geworden toen ze even nieuwe klanten toelieten.
Ik wou het vorig dan doen, maar ze zitten alweer vol...
Ik ben sinds 1 mei klant bij ecopower, blij die keuze gemaakt te hebben.
Mei aan 0,1403 €/kWh excl. BTW

De nieuwe optifix voor elektriciteit is mogelijk wel interessant tov mijn optifix maart '22 (met nog de gunstige injectieformule), iemand al een calculatie gedaan?

31 vs 27ct dag
25 vs 17ct dag

De nieuwe optifix voor elektriciteit is mogelijk wel interessant tov mijn optifix maart '22 (met nog de gunstige injectieformule), iemand al een calculatie gedaan?

31 vs 27ct dag
25 vs 17ct dag
Zelfs in mijn best case scenario (minder eigen verbruik, meer zonne-energie op het net) komen ze nu ongeveer break-even uit. Bij een simulatie met meer eigen eigen verbruik en minder zonne-energie op het net komt de nieuwe Optifix er beter uit.

Ja. Oude vrijstaande woning, overname energiecontract van vorige eigenaar liep fout, contract moeten pakken dat ze konden vastkrijgen. Verwarming lager gezet over de winter maar toch 26000 kWh gebruikt, en onlangs eindfactuur gekregen van 17000 euro bovenop in totaal 2000 euro voorschotten betaald.

Maar ondertussen heeft een "onbekende weldoener" de schuld al ingelost dus everything is A-OK!

Een vrijstaande jaren 60 villa en ze hebben een elektrische wagen, echt een compleet mysterie waar dat hoge verbruik vandaan komt :rofl:

straks hebben ze nog een publieke laadpaal op hun hof staan ook waar iedereen komt aan lurken zonder dat ze het zelf doorhebben :lol:

Overgestapt naar vast gas optifix 7,6 cent en variabel bolt elektriciteit 16 cent met 11 cent injectievergoeding

https://www.hln.be/sint-niklaas/hij...nsterfactuur-van-yannick-en-tatiana~a93c47fc/

Het gasverbruik (8000 euro) lag in lijn met de vorige jaren... 🤷‍♀️
En Fluvius is langs geweest en zag ook geen probleem.
@makila
Ja ik geef altijd het voordeel van de twijfel, maar mmm ... dit begint meer en meer te lijken op een soap.

Wij verbruiken niks hoor!
Wiieeeeeeeeeeeettttttttttt!!!!
Ah neen dat was gewoon mijne elektrische bak die voorbij reed en wiens motor je hoorde. :unsure:
Al maakt de motor van een elektrische bak geen/amper geluid ;)

Ola centje goedkoper weer, direct de switch aangevraagd, dik cashen!
1 cent MAAL 26000 Kwh = Kassa kassa!

Laatst bewerkt:
Binnenkort moet ik voor de eerste maal een leverancier van gas en elektricitiet kiezen. Gewien we zonnepanelen hebben en 2 personen zijn die niet veel thuis zijn, verwacht ik een laag verbruik. Hoe kan ik best het goedkoopste tarief vinden? Sta ook open voor variabele contracten.

Terug
Bovenaan