Ik ben veranderd van leverancier maar ik kan in mijnfluvius geen toegang meer geven tot de digitale meter.
Heeft iemand dat nog recent gedaan? Het lijkt of die optie weg is.
Ik heb dat vorige week nog gedaan voor Engie app. Gaf toch geen issue.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben veranderd van leverancier maar ik kan in mijnfluvius geen toegang meer geven tot de digitale meter.
Heeft iemand dat nog recent gedaan? Het lijkt of die optie weg is.
In ons vorig huis zaten wij rond de 16000kWh aan gas en 4000kWh aan elektriciteit (gerenoveerd rijhuis uit 1940 zonder gevelisolatie).In de vorige woning slurpten we nog rustig 25000-30000kWh gas per jaar, met 4500kWh voor warm water alleen.
In ons vorig huis zaten wij rond de 16000kWh aan gas en 4000kWh aan elektriciteit (gerenoveerd rijhuis uit 1940 zonder gevelisolatie).
Nog een flinke maand en half te gaan en we zitten een jaar in ons nieuwbouw HOB (all electric)
Ik denk net onder of boven de 5000kWh aan elektriciteit te landen.
Toch een immens verschil. Het eigen verbruik van de panelen zit er wel niet in. We steken zo een 1500 kWh terug op het net.
Ik zou eens moeten kijken voor een nieuw contract. Ons huidig contract loopt nog een jaar vast. Als ik de prijzen vergelijk met andere vaste contracten zitten we er wel nog onder.
Nog nooit een variabel of dynamisch contract gehad.
Ik moest eerst de toelating van de vorige leverancier schrappen blijkbaar.Ik heb dat vorige week nog gedaan voor Engie app. Gaf toch geen issue.
De effectieve elektriciteitskost is maar 45% van het totaalbedrag. Al die resten zijn heffingen, btw en netkosten.Ik volgde de kost van ons verbruik voor april de laatste dagen vd maand wat op en dacht onder een bepaald bedrag te blijven. Dit was ook zo, maar enkele dagen later zie ik in de Engie-app dat dit plots een stuk hoger ligt.
Lijkt dit nu niet een heel hoog bedrag?
We zitten trouwens, zoals enkele anderen hier, op Flow oktober, versie 25/10/24. Dus met die korting.
Energieprijs april: €0,12
Injectie: €0,05
Afname: 186 kWh - €77,61
Maandpiek: 4,27
Voor de volledigheid:
Injectie: 480 kWh - €22,92
Injectie lijkt te kloppen, maar is afname nu geen heel hoog bedrag?
Edit:
Ter extra info ook maart even meegeven:
Energieprijs maart: €0,14
Injectie: €0,06
Afname: 466 kWh - €153,60
Maandpiek: 6,39
Injectie: 284 kWh - €16,82
Mm. Ik vind het ook wel veel? April zit ik aan 193 kWh afname. Voor 57,67 euro. Maandpiek is wel maar 2,8 (engie flow). Het zal wel kloppen maar die maandpiek doet het hemIk weet wel dat er nog taksen, kosten etc bijkomen
Maar per kWh voor afname kom ik op:
Maart: 0,33
April: 0,41
Gezien de lagere energieprijs (en piek) in april leek (en lijkt) me dat bizar.
prijzen zijn voor Engie serieus aan het zakken. En daar moet dan nog mijn 3,5 cent korting af. Qua kosten komt er ongeveer nog een kleine 12 cent bij aan net/capaciteit/tax (piek 5,8 gemiddeld)
![]()
Awel je mag 1750€ afdragen naar FluviusOk Fluvius, ik weet niet of het zelfs technisch mogelijk is met mijn installatie
![]()
Als ik op mijn grafieken van de P1 poort ga kijken heb ik op dat tijdstip de volle 350W getrokken voor sluimerverbruik.
.Awel je mag 1750€ afdragen naar Fluvius.
Heb toch maar een caseke geopend bij Fluvius, medewerker zei ook: "oei, hoe kan da?" nuff said.
Op mijn kwartierpieken is het ook te zien, 8,8kWh afgenomen op 1 kwartier tijd.
![]()
Op P1 meter is niks te zien.
![]()
Want als hun facturatie afhangt van dit automatisch systeem stel ik toch voor dat iedereen regelmatig zijn pieken op de digitale meter uitleest.
. Ze hebben gewoon heel die dag op volle petrol injectie gezet terwijl ik zo goed als heel de dag aan het laden was. P1 zegt 8kw afname en 19.8 injectie. Fluvius zegt 5 afname, 31 injectie.