Energieleveranciers

Begin deze maand overgeschakeld van Luminus naar Ecopower en 3 weken na datum nog geen slotfactuur ontvangen.
Contract is nochtans duidelijk correct overgezet want op mijn luminus staat geen actief contract meer.
Het is precies omdat ze mij geld terug moeten dat er geen haast bij is. :sop:

(Gas)Prijzen op de spotmarkt zitten in stijgende lijn dus wordt met de winter in aantocht misschien interessant om richting een vast contract te zien.

Begin deze maand overgeschakeld van Luminus naar Ecopower en 3 weken na datum nog geen slotfactuur ontvangen.
Contract is nochtans duidelijk correct overgezet want op mijn luminus staat geen actief contract meer.
Het is precies omdat ze mij geld terug moeten dat er geen haast bij is. :sop:

(Gas)Prijzen op de spotmarkt zitten in stijgende lijn dus wordt met de winter in aantocht misschien interessant om richting een vast contract te zien.

Duurt wel even. Komt wel.

Mijn vast contract van 3 jaar geleden loopt af op 31/10 (vaarwel vooroorlogse prijzen)
Wat zijn nu de 'koopjes'? Alles is een pak duurder dan toen. Waar moet ik op letten?
Zonnenpanelen (5 kva), geen EV
Volgens engie jaarverbruik geschat op:
elec: 6855kwh
inj: 925kwh
gas: 19548kwh
piek: 5,7

Mijn vast contract van 3 jaar geleden loopt af op 31/10 (vaarwel vooroorlogse prijzen)
Bij mij is dat 31/12 (Elektriciteit) - volgens mij ben ik bij de allerlaatsten? :unsure:
+ Ik heb nog 10% extra korting kunnen verkrijgen via de telefoon

Dat gaat ook hier wel ferm pijn doen vanaf volgend jaar. :cry:

Zijn er hier klanten van Ecopower? Wat is jullie effectieve injectietarief?

Ben zo ook eens aan het vergelijken via Mijn Energie en volgens hun berekening is het injectietarief €0.037 voor zowel dag/nacht tarief terwijl Ecopower op hun eigen website over €0.075 adverteert, hetgeen quasi het dubbel is.

Laatst bewerkt:
Zijn er hier klanten van Eneco? Wat is jullie effectieve injectietarief?

Ben zo ook eens aan het vergelijken via Mijn Energie en volgens hun berekening is het injectietarief €0.037 voor zowel dag/nacht tarief terwijl Eneco op hun eigen website over €0.075 adverteert, hetgeen quasi het dubbel is.
Volgens mij klopt die 0.037€. Al is dat de geschatte jaarprijs, de huidige maandprijs is 2.2€cent

Sorry typo, ik bedoelde Ecopower maar schreef Eneco.

Sorry typo, ik bedoelde Ecopower maar schreef Eneco.

Bij Ecopower is de injectie effectief 7.5cent/kWh. Dat is een vast tarief.
En mijn afrekening bevestigd dat. Daarnaast is het ook wel een heel transparant bedrijf, dus ze gaan u geen blaasjes wijsmaken.

Bij Ecopower is de injectie effectief 7.5cent/kWh. Dat is een vast tarief.
En mijn afrekening bevestigd dat. Daarnaast is het ook wel een heel transparant bedrijf, dus ze gaan u geen blaasjes wijsmaken.
Same here.

Let wel: het is een vast tarief, maar ze kunnen dat aanpassen 2 maand nadat ze communiceren dat ze nieuwe tarieven invoeren.
Nu, de aandeelhouders van Ecopower hebben hun voorkeur geuit naar injectievergoeding boven dividenduitkering, dus lijkt me dat ze daar altijd wel de markleider gaan zijn.
Hun afnametarief is relatief hoog, maar telkens ik terug de vtest doe, komen ze er steevast een 100-tal euro goedkoper uit (voor mijn afname/injectie van het voorbije jaar). Met de kwakkelzomer zal er wel wat minder injectie plaatsvinden mijnentwege, maar dan nog lijkt me hun totaal tarief vrij competetief. Extraatje is dat het een Belgische coöperatie is, in tegenstelling tot alle andere en grotere spelers op de markt.

Same here.

Let wel: het is een vast tarief, maar ze kunnen dat aanpassen 2 maand nadat ze communiceren dat ze nieuwe tarieven invoeren.
Nu, de aandeelhouders van Ecopower hebben hun voorkeur geuit naar injectievergoeding boven dividenduitkering, dus lijkt me dat ze daar altijd wel de markleider gaan zijn.
Hun afnametarief is relatief hoog, maar telkens ik terug de vtest doe, komen ze er steevast een 100-tal euro goedkoper uit (voor mijn afname/injectie van het voorbije jaar). Met de kwakkelzomer zal er wel wat minder injectie plaatsvinden mijnentwege, maar dan nog lijkt me hun totaal tarief vrij competetief. Extraatje is dat het een Belgische coöperatie is, in tegenstelling tot alle andere en grotere spelers op de markt.
Ze rekenen geen vaste kosten zoals een andere en rekenen 1.5cent/kwh aan als kost. En de injectie is vrij hoog.
Tis inderdaad het totaal plaatje dat je moet zien en niet enkel de afname prijs. Voor mij is Ecopower 200euro per jaar goedkoper als een andere leverancier met mijn 4500kwh afname en 5000-6000kWh injectie.

En ze scoren dan nog eens heel hoog kwa groene energie en in corona is er niemand gekloot geweest met hun prijsstrategie. Integendeel zelfs. Ik had al een jaar vroeger een aandeel moeten kopen en klant worden 😃

Volgens het web platform van Luminus hebben we geen contract meer. :unsure: Nog mensen met hetzelfde probleem?
Mijn contract is dit jaar bij Luminus al meermaals verdwenen om dan een dag later opnieuw te verschijnen.
Hopelijk is het bij jou aldus ook een technisch probleem.

Terug
Bovenaan