First time EV driver. Eergisteren een dagje naar zee geweest (Bredene, Oostende) met mijn Tesla Model Y. Was 1 van de eerste lange tripjes dat ik deed (Limburg-Oostende en terug). Onderweg naar ginder gestopt bij de superchargers in Lokeren. Het plan was om enkel te vertrouwen op superchargers.
Maar toen we aankwamen op de camping (waar familie verbleef), bleek daar ook een gewone 3F laadpaal te staan. Toen heb ik de EV daar maar ingeplugged en mijn Luminus laadpas voor de eerste keer eens kunnen gebruiken. En dat werkte prima. Bij Luminus zeggen ze: als het geen snellader is en geen Luminus-laadpunt (was hier niet het geval), dan is de prijs per kWh 0,31 euro + 0,01 euro extra (omdat het geen Luminus-laadpunt is). Toen we s'avonds terug thuis waren, logde ik eens in op het portaal van de Luminus laadpas.
Daar zag ik dan dat ze bijna 0,60 euro/kWh hadden aangerekend en ook 21% BTW i.p.v. 6%. Ik vind het vreemd dat:
- er geen 6% BTW aangerekend wordt;
- de prijs per kWh veel hoger is dan de 0,32 euro/kWh die Luminus claimt... Waarschijnlijk is dit een marge die verdwijnt in de zak van de eigenaar van de laadpaal (camping)?
Op de website van de camping en op ChargeMap geen informatie te vinden over de tarieven van die specifieke laadpaal...