Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is nu toch wel een zeer laag gemiddeld verbruik? Je komt 1 uitschieter niet meegerekend nooit boven de 19Kwh/100km...Ik hou mijn ID.3 verbruik per rit sinds het begin bij. Voor de liefhebbers een grafiekje met verbruik vs. temperatuur. De laatste paar dagen niet moeten rijden dus geen idee hoe het zit met de echte vriestemperaturen nu. Moet zeggen dat ik er wel enorm tevreden van ben qua verbruik, al maak ik er op dit moment ook wel nog een sport van om zo laag mogelijk te gaan.
De meeste ritjes zijn een combo van 30 km gewestwegen & iets minder dan 30 km snelweg in NL (dus max 100 km/h).
![]()
NL is max 100 op de snelweg he, dat scheelt volgens mij wel. Daarnaast is doorstroming op secundaire wegen ook veel beter geregeld dan in BE (turbo ronde punten, dynamische verkeerslichten...) dus minder start stop verkeer.Dat is nu toch wel een zeer laag gemiddeld verbruik? Je komt 1 uitschieter niet meegerekend nooit boven de 19Kwh/100km...
Ik hou mijn ID.3 verbruik per rit sinds het begin bij. Voor de liefhebbers een grafiekje met verbruik vs. temperatuur. De laatste paar dagen niet moeten rijden dus geen idee hoe het zit met de echte vriestemperaturen nu. Moet zeggen dat ik er wel enorm tevreden van ben qua verbruik, al maak ik er op dit moment ook wel nog een sport van om zo laag mogelijk te gaan.
De meeste ritjes zijn een combo van 30 km gewestwegen & iets minder dan 30 km snelweg in NL (dus max 100 km/h).
Zoals @Tomski zegt, maximum 100 op de snelweg, en dat haal ik vaak ook niet eens door het drukke verkeer. Gemiddelde snelheid ligt tussen de 50 en 65 over het gehele traject. En daarnaast zet ik de verwarming/AC enkel op indien echt nodig. Vaak ook enkel met stuurverwarming gereden en dan af en toe eens verwarming aan omdat de ramen aandampenDat is nu toch wel een zeer laag gemiddeld verbruik? Je komt 1 uitschieter niet meegerekend nooit boven de 19Kwh/100km...

Handmatig. Na elke rit foto genomen en achteraf ingevuld in een Google Sheet. Ik vermoed dat er wel dingen zijn die je met een ODB dongle kan doen etc., maar daar begin ik niet aan. De auto geeft natuurlijk ook een gemiddelde verbruik weer over langere tijd of 'sinds laden'.Hoe heb je dit gedaan?
Manueel bijhouden in 1 of andere tool? Of geautomatiseerd alla home assistent oid?
Als iedereen zoals jij zou rijden, zouden we straks een kerncentrale minder nodig hebben!Zoals @Tomski zegt, maximum 100 op de snelweg, en dat haal ik vaak ook niet eens door het drukke verkeer. Gemiddelde snelheid ligt tussen de 50 en 65 over het gehele traject. En daarnaast zet ik de verwarming/AC enkel op indien echt nodig. Vaak ook enkel met stuurverwarming gereden en dan af en toe eens verwarming aan omdat de ramen aandampen
Aja, ik rijd ook altijd in de 'D' mode, ECO stand en zo veel mogelijk beginnen uitbollen zoals de auto zelf aangeeft. Enkel indien ik merk dat er iemand dicht in mijn gat plakt geef ik wat bij, omdat die niet door hebben wat ik aan het doen ben
Handmatig. Na elke rit foto genomen en achteraf ingevuld in een Google Sheet. Ik vermoed dat er wel dingen zijn die je met een ODB dongle kan doen etc., maar daar begin ik niet aan. De auto geeft natuurlijk ook een gemiddelde verbruik weer over langere tijd of 'sinds laden'.
Nu heb ik dit gedaan sinds begin oktober om het wat bij te houden en te zien wat de impact is van alles, maar ik vermoed dat ik na de winter ga stoppen ermee.

En vandaag was de laadkabel geblokkeerd.. met geen stokken eruit te krijgen zelfs niet met de quick release vanuit de koffer. Gelukkig hebben we een tweede auto maar boy oh boy wat een vodden.Voor de prijs van mijn q4 40 sline zou ik toch iets anders shoppen mocht ik opnieuw kunnen kiezen tbh.. elke dag kerstboom aan errors op het dashboard, app die nog geen week stabiel geweest is en uitermate beperkt is,…
.Zo lang wachtenVandaag iX3 (impressive uitvoering) besteld, levering voorzien midden november 2023.

Heb bewust op tijd besteldZo lang wachten![]()
, mijn huidige leasing loopt nog een jaar.Welke errors krijg je?Voor de prijs van mijn q4 40 sline zou ik toch iets anders shoppen mocht ik opnieuw kunnen kiezen tbh.. elke dag kerstboom aan errors op het dashboard, app die nog geen week stabiel geweest is en uitermate beperkt is,…
Das goed gezien.Heb bewust op tijd besteld, mijn huidige leasing loopt nog een jaar.
Dagelijks foutmeldingen front assist / presense ook bij helder weer. Verder kinderslot dat zichzelf uitschakelt en niet meer ingeschakeld kan worden (handig met kleine kinderen). Ruitenwissers die manueel afgezet moeten worden omdat de sensor denkt dat het stortregent. Verbinding met apple carplay die altijd op exact dezelfde plaatst verbroken wordt ook al is iphone verbonden met usb. lichten die niet aangaan bij ontgrendelen etc..Welke errors krijg je?
Bij appartementen is het natuurlijk niet altijd eenvoudig. Ik vermoed dat bij deze bewoner zowel de zekeringskast als de individuele meterkast allebei zich bevinden in de bewoner zijn appartement.Kwam deze tegen op Facebook![]()
![]()