Elektrische wagens

Lijken me inderdaad allemaal valide punten. Maar het idee op zich is wel goed natuurlijk...
Absoluut, V2G is zeker een goed concept. Wij hebben sinds dit jaar zonnepanelen en heb daar bewust geen thuisbatterij bij gekocht, omdat ik meer geloofde in V2G... Maar het lijkt dus nog iets te vroeg.

Amai, ben hier wel ff bijna van mijn stoel gevallen.
Ik heb eens een Q4 50 uitgerust zoals ik mijn iX3 heb...
Ik heb een catalogusprijs van 77k gehad, en effectief 70k betaald.
Catalogusprijs van die Q4... 90270€

En net eens een iX1 met alle opties genomen 79390€...
Die Q4 is toch massively overpriced??
hoeveel kom je nu uit bij een iX3 of een EQC?

De e-tron GT wordt wat minder verkocht dan een Q4, dus het lijkt me evident dat ze daar wat rapper korting op gaan geven. De wachttijd voor een Q4 was een anderhalf jaar of zoiets dacht ik? Waarom zouden ze dan de verkoop nog wat stimuleren door kortingen te geven?
Omdat ze je ook als klant willen houden natuurlijk, ipv dat je naar de concurrentie overstapt. De klassieke merken hebben bijna heel de periode kortingen gegeven, op sommige modellen minimale weliswaar, maar korting was er.
Ook op de Taycan krijg je korting, ik ben vergeten hoeveel korting dat was. Terwijl je daar ook al eventjes op mag wachten tegenwoordig.

Tesla trekt zich daarentegen daar niets van aan.

De e-tron GT wordt wat minder verkocht dan een Q4, dus het lijkt me evident dat ze daar wat rapper korting op gaan geven. De wachttijd voor een Q4 was een anderhalf jaar of zoiets dacht ik? Waarom zouden ze dan de verkoop nog wat stimuleren door kortingen te geven?
De Q4 is inderdaad zo traag dat het makkelijk 1,5j levertijd is :unsure:
14 maanden op de teller hier, 5-6 maand te gaan… zeggen ze.

Vandaag installateur over de vloer gehad voor offerte van laadpaal. Hij raadde de Smappee EV Wall Business aan, iemand ervaring daarmee? Ziet er estetisch en op papier (technisch) alvast wel goed uit.

Hij wist mij verder ook te vertellen dat V2G nog niet helemaal op punt staat... Er is slechts 1 fabrikant die zo een laadpaal aanbied en de kostprijs zit tussen 6000 en 7000 euro. Er was volgens hem ook nog te veel discussie tussen fabrikanten waar de omvormer moest zitten (in de auto of in de laadpaal). En het kon volgens hem ook gevolgen hebben voor de levensduur van de batterij van de EV.
Waarom de business en niet de gewone ev wall ?

Voor de prijs van mijn q4 40 sline zou ik toch iets anders shoppen mocht ik opnieuw kunnen kiezen tbh.. elke dag kerstboom aan errors op het dashboard, app die nog geen week stabiel geweest is en uitermate beperkt is,…

Voor de prijs van mijn q4 40 sline zou ik toch iets anders shoppen mocht ik opnieuw kunnen kiezen tbh.. elke dag kerstboom aan errors op het dashboard, app die nog geen week stabiel geweest is en uitermate beperkt is,…
2021 model? Die schijnt absoluut te vermijden te zijn, er zijn zelfs mensen die een nieuwe hebben gekregen omwille van alle miserie daarmee.

Vanmorgen eens gelet op verbruik bij heel koud weer. 26kwh/100km (met muziek, zetelverwarming, chauffage volle bak, ...)
Dus een bereik van +-300km

Vanmorgen eens gelet op verbruik bij heel koud weer. 26kwh/100km (met muziek, zetelverwarming, chauffage volle bak, ...)
Dus een bereik van +-300km

Dat is op de lange ritten dan? Heb vandaag een gemiddelde van 29,6kWh/100km over 5km en de auto was voorverwarmd op 21 graden en zetelverwarming op de laagste stand.
Morgen een lange rit naar het werk, ik hoop dat ik heen en weer geraak want ik kan niet laden op het werk door gebrek aan de juiste laadkaart.

23kwh/100km met de Polestar single engine deze ochtend. (40km)
15 minuten voorverwarmd.

Relatief tevreden van. Maar met de hoge energieprijzen kan dat wel veel gaan kosten.

Dat is op de lange ritten dan? Heb vandaag een gemiddelde van 29,6kWh/100km over 5km en de auto was voorverwarmd op 21 graden en zetelverwarming op de laagste stand.
Morgen een lange rit naar het werk, ik hoop dat ik heen en weer geraak want ik kan niet laden op het werk door gebrek aan de juiste laadkaart.
Een rit van 50km, +- 25km aan 70 en 25km aan 120.

Ik ga het zeker nog eens navragen als ik de offerte ontvang. Er is ook wel een significant prijsverschil tussen de twee.
Ik denk alleen dat je met de business meerdere laadpalen kan koppelen met elkaar. Ik heb zelf de gewone. Verbruik kan ik gewoon uitlezen en exporteren. Ondertussen ook uitgebreid met meerdere CT klemmen om meerdere kringen te meten wat dus niet kan met de business omdat die geen infinity heeft ingebouwd.

Wss een dom vraagje... Als ik deze avond de auto publiek ga laden en daar laat staan, kan ik dan morgenvroeg de auto laten verwarmen en neemt hij de benodigde energie nog uit de lader?

Terug
Bovenaan