Elektrische wagens

Ik ben nu langs Kia, Hyundai, MG en Renault geweest voor men te bestellen bedrijfswagen. Ik rij nu met een Talisman en elke auto is gewoon een pak kleiner maar goed.

Hyundai: Ioniq 5 niet meer te bestellen binnen 24 maand levering
Kia: EV6 enkel GT 26maanden wachten, andere versies niet meer. Niro een jaar wachten
Renault: Megane valt zeer klein uit en is ne naam megane niet waardig, is gewoon kleinder qua ruimte. Voor de rest leuke cockpit. 10 maand wachten
MG: viel me echt best mee en met name de 5. EV ZS voelde wat cheaper en meer basis aan.
Ik heb een offerte gevraagd voor een Marvel R en hoop dat deze aanvaard zal worden door werkgever. Alle 3 modellen 12 maand wachten.

Volvo moet ik nog doen voor de C40 maar lijkt me duur voor wat het is. Indien de Marvel niet lukt zal het een Niro worden hier en wachten.

Q4, ID4, skoda en XC40 zijn van onze lijst geschrapt, geen idee waarom. Waarschijnlijk zijn deze ineens buiten budget. Moet ik eens navragen.

Die wachttijden zijn schrijnend, men lease loopt af in juni dus zal verlengen worden. Enige wat voor deze periode leverbaar is is een Citroen c4 of peugeot 2008 wat toch in mijn ogen minder auto is en waar je 250km mee raakt.

@Lint, een EQE heeft wel een heel onpraktische koffer. Eigenlijk is dat goed voor een gezin met grote kinderen die weinig koffer nodig hebben. Heb weinig met Mercedes, maar voor het (lease)budget krijg je veel teruf.

@Steakfriet
Hier is de lease ook verlengd, van 48 naar 60 maanden, maar langer zit er niet in. Ik heb nog 3 maanden dat ik met deze kan rijden.

@Lint, een EQE heeft wel een heel onpraktische koffer. Eigenlijk is dat goed voor een gezin met grote kinderen die weinig koffer nodig hebben. Heb weinig met Mercedes, maar voor het (lease)budget krijg je veel teruf.
Tzal onze 2e auto zijn, de andere is een 5 break, dus kofferruimte is een non issue (allez zolang er "wat" koffer is).

Wat vinden jullie hier eigenlijk van de EQE?
Ik heb alvast een testrit gevraagd.

Dat basis model (de 300) is eigenlijk niet duur - vergeleken met een i4, model s, de e-trons,... - terwijl die toch een WLTP van 515 heeft. Voor 82k steek ik daar elke optie op die ik enigszins zou willen: betere audio, goede elektrische stoelen met geheugen, adaptive cruise control en alle safety opties, geventileerde en verwarmde leren zetels, getinte ruiten, 360 camera, ...

Het enige dat ik dan mis zijn de exterieur pakketten die bizar duur zijn. Maar uiteindelijk maakt de buitenkant van de auto mij minder uit dan de rest.
Ik kan alleen nergens vinden wat het verschil is tussen de 4 verschillende trims. Mercedes zelf geeft daar ook 0 uitleg over.

Dat basis model (de 300) is eigenlijk niet duur - vergeleken met een i4, model s, de e-trons,... - terwijl die toch een WLTP van 515 heeft. Voor 82k steek ik daar elke optie op die ik enigszins zou willen: betere audio, goede elektrische stoelen met geheugen, adaptive cruise control en alle safety opties, geventileerde en verwarmde leren zetels, getinte ruiten, 360 camera, ...

Het enige dat ik dan mis zijn de exterieur pakketten die bizar duur zijn. Maar uiteindelijk maakt de buitenkant van de auto mij minder uit dan de rest.
Ik kan alleen nergens vinden wat het verschil is tussen de 4 verschillende trims. Mercedes zelf geeft daar ook 0 uitleg over.
dubbel gevoel. Interieur is echt machtig mooi maar de buitenkant (zeker het embleem net voor de zijspiegels) is minder.
WLTP is toch +600km of kijk ik naar ander model?

dubbel gevoel. Interieur is echt machtig mooi maar de buitenkant (zeker het embleem net voor de zijspiegels) is minder.
WLTP is toch +600km of kijk ik naar ander model?
Nee excuses, de EV-database range is 512, WLTP idd 600+.

En exterieur ben ik ook minder fan. Maar daarbuiten lijkt mij dat toch heel veel (en goede) auto te zijn voor de (nog steeds fucking dure want holy shit alle auto's zijn duur geworden) prijs.

Ik ben benieuwd naar de testrit.

Nee excuses, de EV-database range is 512, WLTP idd 600+.

En exterieur ben ik ook minder fan. Maar daarbuiten lijkt mij dat toch heel veel (en goede) auto te zijn voor de (nog steeds fucking dure want holy shit alle auto's zijn duur geworden) prijs.

Ik ben benieuwd naar de testrit.

De EQE is in zijn klasse wel een heel goede auto met een prima range. De koffer is klein, maar als je dat niet nodig hebt en door het raar design kan kijken is dat een nobrainer imo.

Benieuwd naar de Id3 facelift. VW zou geluisterd hebben naar de klanten en er zou een meer premium interieur inkomen.

Ze hadden wel de toyota slogan van de jaren 90 heruitgevonden. My Toyota is fanplastic!

Benieuwd naar de Id3 facelift. VW zou geluisterd hebben naar de klanten en er zou een meer premium interieur inkomen.

Ze hadden wel de toyota slogan van de jaren 90 heruitgevonden. My Toyota is fanplastic!
Spijtig van de waanzinnig lelijke voorkant maar goed smaken en kleuren.

Op de website kan je ergens naar een pagina met de catalogi en prijslijsten gaan. In de prijslijst van de EQE staat dat allemaal uitgelegd.

Ik vond dat tijdens de testrit ne hele saaie auto. Die brengt u prima en heel comfortabel van a naar b, maar enige ziel leek te ontbreken. En de sportzetels vond ik niet geweldig zitten. Ik heb overigens wel de fout gemaakt van ne Taycan te gaan testrijden. Mijne eigen auto (e-tron) voelde daarna ook aan als ne (weliswaar snelle) traktor. Maar de Taycan is eigenlijk wat duur, en de EQE is stiekem ne veel betere deal.

Ik vind de iX1 wel mooier dan mijn bestelde iX3. Die iX1 is wel gelijk geprijsd, waarbij je een kleinere auto met meer vermogen voor terugkrijgt. Volgens mij mist alleen Harmon Kardon, schuifdak, bedieningsknoppen en de lederen zetels ipv sensatec.
Moest ik ne kleine minder hebben en de keuze uit die 2 zou gaan, zou ik wss voor de iX1 gaan, nu met 3 kinderen toch maar voor de iX3.
Gisteren ook gaan rondkijken voor mijn volgende leasewagen (zelfstandige). De ix3 springt er voor mij dik boven uit. De achterbank moet ruim genoeg zijn voor babystoel en stoel van de hond (ook een isofixstoel). Wij gaan met de wagen op vakantie, dit jaar 2 maal met de wagen weggeweest (Frankrijk en Italië), mijn 3 touring zit overvol, zelf bij een weekendje zee of daguitstap kunnen we de huidige ruimte goed gebruiken. Voordeel van de ix3 is dat ik dakkoffer en dakdragers kan hergebruiken. Vriend moppert echter dat we het met full electric mogen vergeten om nog met de wagen op vakantie te gaan, al zeker met een dakkoffer. Anderzijds rijden wij niet meer in 1 stuk door, dat is niet te doen, we doen een 500 km per dag (overnachting op de route) met dan nog een stoppauze om te eten/hond uit te laten.. krijg hem niet aan zijn verstand dat onze stoppauzes nu ook neerkomen op 45min/1u en een kwart.

BMW garandeert een range van 420-450km, hij vindt het verkoopspraatjes..

Vriend zal in maart ook moeten bestellen maar dat zal door beperkte keuzelijst (werknemer) eerder een polestar worden. Qua praktische gezinswagen zal het van mijn bestelling afhangen.
Hij zou eerder willen dat ik de 5 touring hybride neem, maar als zelfstandige vind ik het niet meer de moeite om naar hybride te kijken. Kwestie van gewoontes aan te passen en om te schakelen naar elektrisch rijden.

VW stopt compleet met die touchpads. En terecht, dat werkt voor geen meter.
ik ben fan van touchpads op stuur op de ID4. Sliden is leuk, drukken kan ook.
Enkel de touch onder het infotainment scherm is raar en dan ook nog eens niet verlicht... design foutje wel.

Gisteren ook gaan rondkijken voor mijn volgende leasewagen (zelfstandige). De ix3 springt er voor mij dik boven uit. De achterbank moet ruim genoeg zijn voor babystoel en stoel van de hond (ook een isofixstoel). Wij gaan met de wagen op vakantie, dit jaar 2 maal met de wagen weggeweest (Frankrijk en Italië), mijn 3 touring zit overvol, zelf bij een weekendje zee of daguitstap kunnen we de huidige ruimte goed gebruiken. Voordeel van de ix3 is dat ik dakkoffer en dakdragers kan hergebruiken. Vriend moppert echter dat we het met full electric mogen vergeten om nog met de wagen op vakantie te gaan, al zeker met een dakkoffer. Anderzijds rijden wij niet meer in 1 stuk door, dat is niet te doen, we doen een 500 km per dag (overnachting op de route) met dan nog een stoppauze om te eten/hond uit te laten.. krijg hem niet aan zijn verstand dat onze stoppauzes nu ook neerkomen op 45min/1u en een kwart.

BMW garandeert een range van 420-450km, hij vindt het verkoopspraatjes..

Vriend zal in maart ook moeten bestellen maar dat zal door beperkte keuzelijst (werknemer) eerder een polestar worden. Qua praktische gezinswagen zal het van mijn bestelling afhangen.
Hij zou eerder willen dat ik de 5 touring hybride neem, maar als zelfstandige vind ik het niet meer de moeite om naar hybride te kijken. Kwestie van gewoontes aan te passen en om te schakelen naar elektrisch rijden.
De veel lagere restwaarde van de 5-reeks gaat ervoor zorgen dat je met gemak een 5 touring kan huren om op reis te gaan, moest dat echt nodig zijn. 420-450km gegarandeerd, is wel zever, 300-400km is realistischer en met een dakkoffer mag je daar nog 50km af doen gok ik.

Maar, dat is 2x op een jaar, de overige 363 dagen gaat een EV de logischere keuze zijn.

Terug
Bovenaan