Elektrische wagens

Oktober 21 besteld.

Mijn collega had een Q5 besteld met leverdatum 22 maanden in de toekomst en is dan geleverd na 'slechts' 14 maanden.
Jij krijgt het omgekeerde voorgeschoteld. Bijna 2 jaar is toch echt wel stevig.

Als mijn leverdatum nu ongeveer klopt heb ik 11 maanden moeten wachten op mijn iX3, wat ook al bijna een verdubbeling is van wat de verkoper zei 3 dagen voor mijn bestelling... Is wel ineens langer dan mijn 4 vorige leasewagens samen.

De Arteon zal 4 jaar en 9 maanden oud zijn dan, nog nooit een wagen zo lang gehad. Heb dit jaar voor de eerste keer een keuringstation gezien aan de binnenkant :p.

Moeilijke keuze tussen de Tesla model 3 long range en de ŠKODA ENYAQ iV.

De ene is véél sneller leverbaar maar de andere véél handiger met 2 kinderen.

Laatst bewerkt:
Wat kost zo’n Enyaq in lease? Lijkt me dat die toch ook een stuk goedkoper is dan Model3/Y of onderschat ik dat?

Wat kost zo’n Enyaq in lease? Lijkt me dat die toch ook een stuk goedkoper is dan Model3/Y of onderschat ik dat?
Gigantisch veel goedkoper dan de LR.
Tov de IV80 is de RWD regelijk gelijk qua prijs. De IV80 is in basis iets goedkoper, maar je moet er nog opties bij nemen (tenzij er daar afgelopen jaar veel in veranderd zou zijn).

Net een test gezien van de i4. 308km afgelegd aan 160 per uur in Duitsland met een verbruik van 23kWh. Damn, da's best impressive.

Brrr 77k voor een i4 edrive40 naar mijn zin. 2 jaar wachten zeker momenteel?
Vorige week zeiden ze mij dat ie volgend jaar in november geleverd zou worden als ie nu besteld wordt. Al weet ik niet of er bepaalde opties zijn die de boel nog kunnen vertragen.

Maar ‘t is dus momenteel weer iets redelijker dan een tijd terug.

Weet wel niet voor dat budget of ik de i4 zou nemen of de fully loaded Enyaq RS. De laatste is denk ik toch wel de ruimere auto. I4 is wel efficienter met stroomverbruik. Model 3 performance zit ook daar ergens in de buurt.

Vorige week zeiden ze mij dat ie volgend jaar in november geleverd zou worden als ie nu besteld wordt. Al weet ik niet of er bepaalde opties zijn die de boel nog kunnen vertragen.

Maar ‘t is dus momenteel weer iets redelijker dan een tijd terug.

Laser lights vertraagt volgens de garage de levertermijn.
Nu bestellen en in november '23 geleverd is denk ik redelijk optimistisch, 2 weken geleden een bestelling zien passeren en daar zei de dealer dat realistisch gesproken de levering pas voor '24 zal zijn. En dat was zonder laser lights, anders kon het "wel eens nog langer duren".

Ondertussen wat zitten rondzoeken en zo te zien gaat laser er langzaam uit. Het verschil is verwaarloosbaar i.v.m. moderne ledtechnieken. Daarom heeft nieuwe i7 het niet meer. Dat beweren ze althans. Wss is het de combo van duur voor weinig meerwaarde. Doorontwikkeling van led heeft brengt meer op.

Heb vandaag een ID3 mee als vervangwagen. Die armsteun is toch echt beneden alle peil. Mijn bureaustoel heeft een betere armleuning.
De wagen zelf doet wel zijn ding en is redelijk vlot. Wagen is ook vrij ruim.

Terug
Bovenaan