Elektrische wagens

De nieuwe X1 is denk ik weer wat groter. Maar ik kom van een X1 en heb dan meteen de X3 gekregen. Het is idd ong. 20 cm verschil.

Je moet natuurlijk wel vergelijken met een iX1 he, niet een X1. De i-varianten hebben gewoon minder ruimte omdat ze plaats verliezen voor de batterij.

Toen ik het opzocht was dat niet bekend.
De iX3 en iX1 verliezen ruimte door de motor op de achteras. Niet door de batterijen onder de vloer.

't Is en blijft een x1. De afwerking, materiaalkeuze, bepaalde opties, etc. zijn er gewoon niet voor een (i)X1. Je zag het gewoon ook in het interieur (van buiten af) dat hoewel het er chique uitzag, je al vrij snel zag dat veel (hard) plastics gebruikt werden. En idd, nog altijd duidelijk kleiner dan iX3.
Erg geslaagd en knap, maar als je van een iX3 komt bv. Zal je het verschil wel merken.
Het is wel een serieuze stap vooruit tov de vorige generatie. Ik weet niet of er nog zo veel onderscheid mogelijk is met de iX3.

Ik passeerde zonet eens bij een Tesla Supercharger, maar ik zou niet weten hoe ik daarmee kan laden?

Er lijkt geen enkele mogelijkheid te zijn om een laadpas te scannen. Iemand ervaring mee?

Net bericht gehad van de leasemaatschappij

Extra graafwerken dat niet is inbegrepen in het standaard pakket voor het plaatsen van een laadpaal = 5000 balletjes extra aub. :wtf:
(Lees een wachtbuis en kabels steken onder 25 meter aan klinkers)

Laat maar zitten, ik bel dan wel ne bevriende elektricien op. Als de oprit alsnog een beetje verzakt, dan komt hij nog wel eens terug langs om het extra te stabiliseren.

Hier ook net bericht gehad van se leasemaatschappij. Verwachte afleverdatum 17/11. Ben benieuwd, vorige week had BMW het nog over mogelijks December.

Leveringsdatum is in januari. Cupra born 77 kwh.

Bevriende elektricien heeft al meteen een prijsje opgemaakt, dat is wel heel erg snel. 2600€ all-in. (6% Btw).
Maar ik had hem al eens gecontacteerd hierover, en dit is gewoon een aangepaste offerte. Dat is 200€ meer dan het basispakket van de leasemaatschappij MAAR dit is wel inclusief nieuwe schema's opstellen voor elektriciteit (die schema's zijn spoorloos verdwenen bij de vorige syndicus), de herkeuring en ook inclusief die graafwerken hierboven.

Eerst mocht het via de werkgever niet via de privé gaan en moest het via de lease, maar toen de CEO bovenstaande prijs te horen kreeg, viel hij net niet uit zijn stoel en mag het plots wel. :rofl:

Maximum budget voor laadpaal is 2500€ inclusief Btw, maar ik heb ook nog 70€ maandbudget over voor de leasewagen. Dus ik denk wel dat ik dit geregeld krijg. :tongue:

Laatst bewerkt:
Q4 is hier weeral uitgesteld. Eerste leverdatum mei 2022, last minute uitgesteld naar december 2022, en nu weeral uitgesteld naar juni 2023.
Het begint belachelijk te worden…

Ik zei tegen mezelf dat ik nog zeker 2 jaar ging wachten voor de ev. Tziet er naar uit dat ik al ga moeten bestellen zeker? :laugh:

Terug
Bovenaan