Elektrische wagens

Ja welke BMW is niet kaal in de basisversie of eigenlijk eender ander premium merk.

Maar ik vind ook met de iX1 de gap naar de iX3 weer een stuk kleiner worden. Weinig reden om dan voor de duurdere iX3 te gaan.

Een iX1 met dezelfde opties is niet veel goedkoper… een kale iX3 bestaat immers (nog) niet.

Een iX1 met dezelfde opties is niet veel goedkoper… een kale iX3 bestaat immers (nog) niet.
Net gecheckt, en zelfs gewoon dezelfde prijs voor full option.
Maar de iX1 heeft wel betere aandrijving en meer sleepvermogen. En het nieuwe infotainment, maar of dat nu positief is...

Ja welke BMW is niet kaal in de basisversie of eigenlijk eender ander premium merk.

Maar ik vind ook met de iX1 de gap naar de iX3 weer een stuk kleiner worden. Weinig reden om dan voor de duurdere iX3 te gaan.
- Grotere batterij, dus meer bereik
- Grotere wagen, dus meer ruimte
- Hogere laadsnelheid

Als de iX1 met enkel RWD afkomt gaat het wel een pak interessanter worden denk ik.

De i4 35 vind ik trouwens ook wel een heel interessante wagen.
Zou die wagen haalbaar zijn voor een gezin met 2 baby's? Ik heb het interieur nog nooit in het echt gezien dus ik weet niet hoeveel ruimte er verloren gaat aan de batterij.
Maar dat die koffer inclusief achterruit openkan maakt wel al veel verschil.

Haalbaar zal het wel zijn maar er zijn in dezelfde prijsklasse toch wel wat wagens waarmee het een stuk comfortabeler zal worden imho.

Een basic iX3 (Inspiring) vind ik toch al vrij goed uitgerust. Had eerst niet eens naar de iX3 gekeken omdat hij al buiten budget viel (i.e. eigen opleg en geen ruimte meer voor opties) maar erna bleek hij eigenlijk alle opties te hebben die ik wou, behalve verduisterde achterruiten. Dingen die wel standaard waren: pano dak, Sensatec, parkeercamera, CarPlay, zetelverwarming, zetelgeheugen…

De i4 heb ik ook bekeken omdat hij nieuw was en toch wel een mooie auto, maar als je een break (momenteel zelfs een E-klasse) gewoon bent, voelt een i4 wel claustrofobisch, zeker achterin. En met babies/peuters wil je toch ook eens een kinderwagen in de koffer kunnen gooien. Hier lopen 2 tieners en voor hen was dat achteraan toch ook krap.

Dat is ook weer waar... Bij instant koppel dacht ik vooral aan (kleine) ronde punten waar je soms snel moet kunnen lanceren om niet eindeloos te moeten wachten.

Zolang het rolgeluid meer opvalt omdat het niet meer gemaskeerd wordt door motorgeluid, is het toch nog een voordeel. Als het meer een kwestie is dat je meer rolgeluid hebt, kan ik me voorstellen dat dat sneller tegensteekt.
Ik wissel nog vaak tussen diesel (A3 Sportback 2.0) en EV (ID.3) dus ik ervaar de verschillen nog wat sterker. Ik kan tot nu toe geen enkel voordeel of voorkeur bedenken voor de diesel...

Rolgeluid zal allicht wat afhangen van auto tot auto en valt bij mij in ieder geval goed mee. Nuja, ik rijdt er ook maar maximum rond de 100 km/h mee omdat mijn woon-werk via NL snelweg is.

Ik wissel nog vaak tussen diesel (A3 Sportback 2.0) en EV (ID.3) dus ik ervaar de verschillen nog wat sterker. Ik kan tot nu toe geen enkel voordeel of voorkeur bedenken voor de diesel...

Rolgeluid zal allicht wat afhangen van auto tot auto en valt bij mij in ieder geval goed mee. Nuja, ik rijdt er ook maar maximum rond de 100 km/h mee omdat mijn woon-werk via NL snelweg is.
VW platform scoort op interieurgeluid ook vrij goed dacht ik.
Ik kan me ook geen enkele reden inbeelden waarom mijn volgende wagen geen EV zou zijn.

VW platform scoort op interieurgeluid ook vrij goed dacht ik.
Ik kan me ook geen enkele reden inbeelden waarom mijn volgende wagen geen EV zou zijn.

Vorige donderdag 480km op de baan geweest voor het werk, amper tijd gehad om te eten. Had daar eigenlijk niet graag nog laadpauzes tussen moeten nemen.

En heb er op gelet, bij geen van de 2 klanten waar ik die dag was was er geen laadpaal beschikbaar/aanwezig. Dus ik moest wel naar de snelladers.

Vorige donderdag 480km op de baan geweest voor het werk, amper tijd gehad om te eten. Had daar eigenlijk niet graag nog laadpauzes tussen moeten nemen.

En heb er op gelet, bij geen van de 2 klanten waar ik die dag was was er geen laadpaal beschikbaar/aanwezig. Dus ik moest wel naar de snelladers.
480 km autosnelweg op een dag is voor mij niet haalbaar, op gewone wegen in de zomer wel.
Een korte laadstop (<10 minuten) aan een snellader zou in zo'n geval voldoende zijn.

Bekijk het misschien positief, je had de tijd moeten nemen om te stoppen en iets te eten... Ik merk dat nu bij lange ritten, de eerste maanden zit je we met stress over dat laden, maar daarna wordt dat eigenlijk een zegen, die laadstops. Het dwingt je gewoon je tijd te nemen.

480 km autosnelweg op een dag is voor mij niet haalbaar, op gewone wegen in de zomer wel.
Een korte laadstop (<10 minuten) aan een snellader zou in zo'n geval voldoende zijn.

Bekijk het misschien positief, je had de tijd moeten nemen om te stoppen en iets te eten... Ik merk dat nu bij lange ritten, de eerste maanden zit je we met stress over dat laden, maar daarna wordt dat eigenlijk een zegen, die laadstops. Het dwingt je gewoon je tijd te nemen.

Het zijn gelukkig uitzonderlijke dagen maar ik weet nu dat als het nog es voorvalt bij die klant in de toekomst dat ik onze privé dino-auto neem als hier een EV op de oprit komt :lol:

Ik ken tientallen mensen met een EV. Ik ken werkelijk niemand die ontevreden is van zijn keuze.
Idem. Met de huidige tarieven (ik betaal 77ct piek, 57dal en krijg slechts 43 terug van Cronos) ben ik wel gestopt met thuisladen.

Dan is het wel echt een gedoe. Ik zou het niet doen mocht ik niet thuis kunnen laden

Idem. Met de huidige tarieven (ik betaal 77ct piek, 57dal en krijg slechts 43 terug van Cronos) ben ik wel gestopt met thuisladen.

Dan is het wel echt een gedoe. Ik zou het niet doen mocht ik niet thuis kunnen laden
Dat is voor mij ook zo'n beetje de voorwaarde. Daarom niet altijd thuis laden, maar wel de mogelijkheid hebben.
Voor de rest is "plezier" het enige tegenargument, en dat gaat voor 90% van de mensen niet op

Terug
Bovenaan