Elektrische wagens

Probleem bij al die appartementsgebouwen met een - meestal - ondergrondse parking is dat er individueel (privatief) wel hier en daar nu een laadpaal gezet kan worden, maar het gemeenschappelijk beschikbaar vermogen van die parkings kan dit al snel niet meer aan en als dat het geval is kunnen andere bewoners dus geen laadpunt meer bij zetten.
De betere optie is een gemeenschappelijke aansluiting maar daarvoor moet via de syndicus een 2/3de meerderheid behaald worden en dat is dan weer quasi altijd - zeker nu nog - een heel moeilijke oefening.

Maar zelfs voor nieuwe gebouwen is het soms belachelijk triestig.
Kennissen hebben een nieuwbouwappartement gekocht als investering om te verhuren, wordt momenteel gebouwd door een firma die meerdere werven heeft lopen. Bij nieuwbouw zijn ze sinds begin vorig jaar verplicht de voorziening van een oplaadpunt voor elektrische wagens regelen, in de praktijk is dat dus een gootje zetten voor elektrische kabels.
Zij vragen aan die firma om voor de oplevering als extra kost reeds een laadpunt te laten zetten, dat willen die dus niet doen he. Ze schuilen zich achter de brandveiligheid / brandweer dat ze in overtreding zouden zijn als ze daar een laadpunt zouden zetten (euuhh...wat?) en dat dit pas kan gebeuren na de eerste VME vergadering met de syndicus gezien die dat moet goedkeuren (zever). Ze zouden trouwens de eerste zijn met die vraag bij al de werven waar die bouwfirma mee bezig is, dan gaat er inderdaad nog een serieuze inhaalbeweging moeten komen als amper iemand zelfs bij een nieuwbouw die investering al zou willen doen.
Aan de andere kant heb ik een familielid die de afgelopen jaren 2x een nieuwbouwappartement heeft gekocht met 2x een laadpaal dat er zonder problemen is gezet. Toont dus gewoon aan dat veel bouwfirma's onvoldoende kennis hebben van de mogelijkheden en regelgevingen er rond.
Lol dat klinkt woord voor woord hetzelfde als wat ik te horen kreeg. Vuiler leugenaars dus. 2 - 3 jaar geleden al gevraagd om laadpaal te voorzien: "Ah dat zal niet gaan en is toch niet nodig". Plotseling bij oplevering hebben ze wel aansluitingen voorzien en kan je tegen dikke meerprijs (en maandhuur!!?) een laadpaal installeren.

Ze zeiden tegen mij hetzelfde, mocht niet van brandweer maar dan weer wel.

Gaat puur om zoveel mogelijk geld uit u zakken te kloppen. Waarom het aanbieding op voorhand als ge het tegen meerprijs kunt aansmeren later?

II vertrouw die gasten nog minder dan de Iraanse regering.

In die budget range zou ik ook echt kijken naar een MG4 of een Sono Sion
Sono sion is mijn ding niet. Vindt dat een lelijk scharminkel :(. Daarnaast hebben die zonnepanelen weinig invloed als die toch onder een carport of in de garage gaat staan voor 99% van de tijd.

De MG4 is spijtig genoeg nog altijd 40k+ of 37k+ voor de versie met 320WLTP
Al lijkt het wel beter op het gebied van uitrustingsniveau, al is dat een beetje moeilijk om dat te vergelijken. Al zit ik hier dan wel met een SUV, terwijl dat voor mij echt geen SUV dient te zijn. Maar niet echt voorstander als er zo'n beperkt prijsverschil is om dan te gaan voor een totaal chinees merk. Als we spraken over helft van de prijs of zo, dan zou ik het nog overwegen.

Al verwacht ik dat op termijn de niet Chinese merken hier op de tweedehandse markt wel beter gerepresenteerd gaan zijn waardoor prijszetting van tweedehandse MG4 mogelijk minder interessant gaat zijn als je ze überhaupt al gaat tegenkomen.

Vraag voor een vriend (die nog altijd denkt dat ik DE autoguru ben :lol: )

hij zou elektrisch willen gaan rijden maar met tweedehandsbudget.

Hij overweegt een e-golf 35kW of een bmw i3. Wat zouden jullie nemen?
ik zelf vind de i3 een lelijk hok en zou altijd voor de golf gaan maar de i3 ziet er precies technisch wat beter uit (sneller, sneller laden, meer range)

Vraag voor een vriend (die nog altijd denkt dat ik DE autoguru ben :laugh: )

ik zelf vind de i3 een lelijk hok en zou altijd voor de golf gaan maar de i3 ziet er precies technisch wat beter uit (sneller, sneller laden, meer range)
i3 is een héél goeie auto aan de huidige 2e hands prijzen die je er voor betaalt. Aan de nieuwprijs was hij veel te duur, maar nu zou ik die zéker boven een e-golf nemen.

i3 is een héél goeie auto aan de huidige 2e hands prijzen die je er voor betaalt. Aan de nieuwprijs was hij veel te duur, maar nu zou ik die zéker boven een e-golf nemen.

voordeel is wel dat je geen BMW onderhoudsprijzen meer hoeft te betalen :lol:

alhoewel, ik zag onlangs op een EV groep op facebook een thread waarbij mensen vroegen hoeveel ze jaarlijks betaalden voor onderhoud en daar kwamen toch een aantal dure vogels naar boven. Jaarlijks 4-500 euro aan een "nazicht, en bijvullen vloeistoffen"

Vraag voor een vriend (die nog altijd denkt dat ik DE autoguru ben :laugh: )

Wat is zijn budget?

25k euro, en het moet een premium duitser zijn.

Wat is er in godsnaam premium aan een Golf? Als je weet dat diens broertje in bepaalde uitvoeringen nog een starre achteras krijgt, dan heb ik het al moeilijk om Audi premium te noemen, laat staan Volkswagen.

Volkswagen is een marketing agency.

Wat is er in godsnaam premium aan een Golf? Als je weet dat diens broertje in bepaalde uitvoeringen nog een starre achteras krijgt, dan heb ik het al moeilijk om Audi premium te noemen, laat staan Volkswagen.

Volkswagen is een marketing agency.

Ik heb vroeger nog Golf gereden, ik moet toch zeggen dat ik die net als Audi wel degelijk goed afgewerkt vind. Ik spreek dan wel over tot voor 2010. Daarna geen ervaring meer mee.

Nu is VW wel verminderd heb ik de indruk, mijn broer zijn ID4 is één en al hard plastiek langs binnen... daar is idd niks premium meer aan, behalve de prijs.

Deze?kan hij er 2 kopen😊
FBFD3-D05-8-B92-4-B6-E-B55-C-8-AED21-F25-CF9.jpg

voordeel is wel dat je geen BMW onderhoudsprijzen meer hoeft te betalen :laugh:

alhoewel, ik zag onlangs op een EV groep op facebook een thread waarbij mensen vroegen hoeveel ze jaarlijks betaalden voor onderhoud en daar kwamen toch een aantal dure vogels naar boven. Jaarlijks 4-500 euro aan een "nazicht, en bijvullen vloeistoffen"

Dat is inderdaad duur onderhoud voor een EV... En bijvullen vloeistoffen, veel meer dan ruitensproeier vloeistof kan dat niet meer zijn toch?

Doet me denken aan mn jeugd.
Reden er soms kleine autos rond met sticker" Gekrompen in de carwash"🤣
Amaai vind daar op google zelfs geen afbeelding van

Terug
Bovenaan