Elektrische wagens

Bestaan er goedkope EV?
Overlaatst ook eens afgevraagd.

De goedkoopste die ik kon vinden was de Dacia Spring. Wat feitelijk gewoon een minder afgewerkte Renault is tegenwoordig. Maar of 45pk elektrisch nu zeer goed bolt, das een andere vraag.

Essential 20k.

De goedkoopste die ik kon vinden was de Dacia Spring. Wat feitelijk gewoon een minder afgewerkte Renault is tegenwoordig. Maar of 45pk elektrisch nu zeer goed bolt, das een andere vraag.

Essential 20k.
Over het algemeen is Dacia een minder afgewerkte Renault. Maar die Spring lijkt me eerder een goed afgewerkte Axiam.

Essential 20k.

Das goed voor rond de kerktoren, en écht niet verder. Kan je evengoed tevoet gaan en 20k in je zak laten :p

Dan zou ik een paar duizend euro meer geven en voor 25k de electrische twingo nemen, of een e-up.

Over het algemeen is Dacia een minder afgewerkte Renault. Maar die Spring lijkt me eerder een goed afgewerkte Axiam.
Voordeel van de Aixam is dat de Aixam geen nummerplaat heeft en dus de bijhorende zondagsrijder ook niet op de autostrade mag.

Zoals ik em zag vond ik em eerder een Dacia variant van de Citroen C3, wat ook een wagen is zonder fut, bol en eruit ziet als een heleboel plastiek.

Das goed voor rond de kerktoren, en écht niet verder. Kan je evengoed tevoet gaan en 20k in je zak laten :p

Dan zou ik een paar duizend euro meer geven en voor 25k de electrische twingo nemen, of een e-up.
Tghoh ja boven de 70km per uur hebt ge niet veel meer te zeggen, voor de Waalse markt zou zelfs een "spring plus" beste zijn, daar is de snelheidslimiet zelfs nog 90km per uur buiten de bebouwde kom.

En kinda does fit the bill, weet je. Type grootouders: "Hoeveel mag de nieuwe wagen kosten?" 600-700 duizend BFR? Moemoe, pakt 800.000 BFR en ge hebt ne spring. 25k is één miljoen, zot!

An sich ben ik wel te vinden voor zulke initiatieven, desondanks dat het resultaat echt niet voor mij is. Ik wil de Dacia niet volledig afkraken. Het zijn natuurlijk deze initiatieven die de markt proberen te sturen, want elektrische wagens zijn in mijn opinie nog steeds 10.000 à 20.000 euro te duur voor wat ze waard zijn. Zeker nu de elektriciteit zo hard gestegen is.

Laatst bewerkt:
Gisteren naar de zee op en af.
oprijden met wind tegen 89km. Effectief 150km van de batterij gegaan. Terugrijden 85km van de capaciteit verloren...
Tzijn toch veel variabelen die heel wat invloed hebben...

Bestaan er goedkope EV?
Iedereen vergeet altijd de MG 5. Die krijgt goede reviews, en zit zowat in de prijsklasse van de Dacia dacht ik. Hij heeft ook een heel deftige range. Maar ja, ook daar ga je geen interieur gemaakt van 3 koeien moeten verwachten uiteraard.

Iedereen vergeet altijd de MG 5. Die krijgt goede reviews, en zit zowat in de prijsklasse van de Dacia dacht ik. Hij heeft ook een heel deftige range. Maar ja, ook daar ga je geen interieur gemaakt van 3 koeien moeten verwachten uiteraard.
Eerder de prijsklasse van 2 Dacia dusters. De goedkoopste MG5 is 34 kEUR

Gezien het verbod in 2035, zullen ze niet anders kunnen he ...

Opzich geen probleem, de helft van de bomma’s en bompa’s zijn dan toch al tot as wedergekeerd…
De rest zal de huidige wagen oprijden.

Al ken ik een gepensioneerd koppel dat met een EQS 580 rondrijdt…

Voordeel van de Aixam is dat de Aixam geen nummerplaat heeft en dus de bijhorende zondagsrijder ook niet op de autostrade mag.
Hebt gij de afgelopen jaren in een coma gelegen of zo?
Brommobielen zoals de Aixam moeten nu toch al een hele tijd een nummerplaat hebben, net zoals bromfietsen dat ook moeten hebben.
Dat is ondertussen toch al dik 5 jaar zo denk ik.

Terug
Bovenaan