Elektrische wagens

Kvind em ook mooi. Alleen spijtig dat em int echt kleiner oogt dan op foto. Op foto lijkt het iets ter groote vn een eqa.
In werkelijkheid is em 26cm korter dan de eqa en 15cm langer/korter dan een clio/megane.

Kvind em ook mooi. Alleen spijtig dat em int echt kleiner oogt dan op foto. Op foto lijkt het iets ter groote vn een eqa.
In werkelijkheid is em 26cm korter dan de eqa en 15cm langer/korter dan een clio/megane.

Ja, het is idd een kleinere auto qua buitenmaten maar vond de binnenruimte best wel ok.

Hln delivers again. Mensenbangmakers!

Jonny's auto zat uren vast aan een laadpaal: wat moet je dan doen? “Soms heeft een paal slecht internetbereik”

Hier is het dus inderdaad Shell Recharge geworden voor de laadpaal. Ze vragen echt wel vragen waarvan ik denk: Kan je zelf niet eens een keertje langskomen? :tongue:

Vooral deze vraag vind ik een lastige. Iemand die hier kan helpen?

Is uw hoofdschakelaar - 3 fase 230V, 3 fase 400V of 3 fase 400V + N? (Dat is letterlijk één van de vragen)
Ik denk het laatste? Want de hoofdschakelaar heeft 4 schakelaars en er lopen 4 draden daar naartoe? Iemand die hier kan helpen? :unsure:

Ze mogen mij veel vragen stellen maar zo'n vraag moeten ze toch zelf kunnen zien aan de hand van de camerabeelden die ik heb gemaakt en doorgestuurd ipv dat op de man af te vragen?

Is uw hoofdschakelaar - 3 fase 230V, 3 fase 400V of 3 fase 400V + N? (Dat is letterlijk één van de vragen)
Ik denk het laatste? Want de hoofdschakelaar heeft 4 schakelaars en er lopen 4 draden daar naartoe? Iemand die hier kan helpen? :unsure:
Normaal staat dat op je tellerkast, al heb ik geen idee waar precies.

Bij mij hebben ze ook ongelofelijk veel vragen gesteld en zeer veel foto's gemaakt. Niet mijn favoriete manier om zo'n zaken te doen.
Maar al bij al is het goed verlopen van mij, binnenkort moet er nog iemand komen om de paal te keuren.

Normaal staat dat op je tellerkast, al heb ik geen idee waar precies.

Bij mij hebben ze ook ongelofelijk veel vragen gesteld en zeer veel foto's gemaakt. Niet mijn favoriete manier om zo'n zaken te doen.
Maar al bij al is het goed verlopen van mij, binnenkort moet er nog iemand komen om de paal te keuren.
Ja hetzelfde hier. Een uur mee bezig geweest om al die vragen te beantwoorden en massa's foto's en zelfs ne video moeten doorsturen (!), en echt soms van die gedetailleerde vragen die 99% van Jan Modaal echt niet kan beantwoorden (Het gemiddeld verstandelijk niveau van dit forum is hoger dan Jantje die je op straat tegenkomt). Dus ik ben ook geen voorstander van zo'n vragenlijst.

Door ne electricien op voorhand al eens te laten langskomen, veel vragen te stellen (inclusief dit forum) en door wat eigen kennis, wist ik alle vragen wel te beantwoorden, alleen die bovenste vraag daarvan ben ik niet 100% zeker.

Volgens hetgeen ik kan zien en aan de hand van de bedrading en het aantal schakelaars (4 stuks), denk ik 3x400v + N.
Maar voor hetzelfde geld ben ik fout, 11W is in ieder geval mogelijk. Dus wat maakt het dan uit? Boven 11W is echt niet nodig ..

En ik ga echt niet opnieuw ne electricien laten afkomen of lastigvallen (opbellen) voor 1 enkele vraag hé, terwijl die mens gratis uitleg heeft gegeven zonder dat hij er zelf iets aan had. :tongue:

Laatst bewerkt:
Digitale teller al? Want op de analoge staat dat gewoon afgedrukt, onder de dag/nacht schijf, aan de linkerzijde.

Ik heb 3x 230 en bij mij staat die 400V ni.
Dan is het dus inderdaad 3x400V lijkt mij. Maar is het dan met een Neuter of zonder? Normaal zou dit dan op de tekening rechts staan denk ik?, maar die is echt totaal onleesbaar (veel vuil langs de binnenzijde).

Volgens google is het met Neuter aan de hand van de bedrading die er hier loopt, maar ik ken er te weinig van om dit met zekerheid te zeggen.
(En ze vragen over dat geNeuter echt ook stevig door, 3 vragen [1 + 2 vervolg vragen] gaan daarover)

Maar goed, ik denk dan toch ook: Dat die mens die langskomt ook eens wat arbeid verricht. :tongue:

Bedankt om alvast even mee te denken.

Laatst bewerkt:
Makila

Dat is 3n400v dus 3x400 met neuter.

Tomski is idd 3x230v

Eigenlijk nog een fotl van de hoofdzekering lzt bijhorende kabels ook nodig om te bevestigen.
Of in geval van digitale meter een foto van de display.

Hln delivers again. Mensenbangmakers!

Jonny's auto zat uren vast aan een laadpaal: wat moet je dan doen? “Soms heeft een paal slecht internetbereik”

Toen ik mijn auto afhaalde hebben ze ook uitgelegd waar de noodontgrendeling voor de kabel zit. Da's een plastieken hendel onder de motorkap die de kabel altijd vrijgeeft. Het probleem is dan mogelijk dat je kabel nog aan de paal blijft hangen, maar met wat geluk geeft de paal die vrij omdat de auto afgekoppeld is. En je kan nog altijd overwegen van de kabel achter te laten, al is die redelijk duur. Maar ik kan me voorstellen dat dat soms nog een betere optie is dan daar uren staan wachten.

Makila

Dat is 3n400v dus 3x400 met neuter.

Tomski is idd 3x230v

Eigenlijk nog een fotl van de hoofdzekering lzt bijhorende kabels ook nodig om te bevestigen.
Of in geval van digitale meter een foto van de display.
Hieronder een foto van de hoofdschakelaar (meestal 25A of 40A tegenwoordig dacht ik? Maar deze is 32A)
Ook foto van bedrading maar dat was lastig, door weerspiegeling + sticker ervoor.
Maar het zijn 3 zwarte draden en 1 blauwe (wat volgens mij de N[euter] is)

Laatst bewerkt:
Je foto is eigenlijk te veel in detail nu.
Zit die blauwe draad zowel vanonder als vanboven aangesloten in de kast op die hoofdzekering?
Zoja, dan is dit bevestiging 3N400V. Die blauwe is inderdaad de neuter.
Op de meter stond al een "ster". Die staat er normaal ook enkel bij 3N400V. Maar altijd best de aansluitpunten controleren :-)
Bij Tomski staat er naast de CE een "V". Dat duidt op 3x230V of een Delta grid zonder neuter.
Dan ga je op de hoofdzekering ook geen 4 kabels zien, maar 3 kabels. Of als er toch 4 zitten goed kijken als in de kast als dat ene is met klemmenblok ook alle klemmen open staat. Maar dat is enkel op oudere kasten.

3N400V wordt meestal in 20, 25 of 32A aangesloten.

3x230V is meestal 32 of 40A

Je foto is eigenlijk te veel in detail nu.
Zit die blauwe draad zowel vanonder als vanboven aangesloten in de kast op die hoofdzekering?
Dat is heel moeilijk te zien, maar ja ik zie ook een blauwe draad onderaan die is aangesloten aan de hoofdzekering.

Maar altijd best de aansluitpunten controleren :)
Ik zie zeker 20 draden steken als een wirwar door elkaar, daar begin ik niet aan en ik heb daar ook te weinig kennis van. :tongue:

Nu goed het lijkt erop, dat het dan voor 99,9% zeker 3x400V + N is zoals ik al dacht. Thanks.

Terug
Bovenaan