Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moesten ze vergelijken met een ander merk, dan niet. Maar ze vergelijken specifiek met zichzelf heDat zijn nu niet echt betrouwbare cijfers maar bon
Ik denk dat het geen geheim is dat een EV gewoon over zijn hele levensduur ecologischer is. De drogredenen van ontginning van kobalt kunnen daar niet tegenop.

Er is ooit een Luikse professor geweest die beweerde dat een EV 700.000 km moet rijden om groener te zijn dan een ICE. Die heeft dan nogal wat kritiek gekregen (om het zacht uit te drukken), en is het daarna fatsoenlijk gaan uitrekenen. Zijn nieuwe conclusie was:Zijn er ergens betrouwbare cijfers van de uitstoot die de productie van pakweg een Tesla veroorzaakt tov een ICE?
Je kan dus wel stellen dat een EV in bijna alle gevallen minder uitstoot veroorzaakt dan een ICE in zijn gehele levenscyclus, aangezien de meeste auto's vlot boven de 200.000 kilometers zullen komen voor ze gesloopt worden, al is het ergens in Polen of Afrika.With our new set of assumptions, an electric vehicle with a battery of 80 kWh would begin to have a lower carbon footprint than a petrol-driven vehicle somewhere between 67226 km and 151259 km traveled.
En nogmaals, dan spreken we alleen over de carbon footprint.Er is ooit een Luikse professor geweest die beweerde dat een EV 700.000 km moet rijden om groener te zijn dan een ICE. Die heeft dan nogal wat kritiek gekregen (om het zacht uit te drukken), en is het daarna fatsoenlijk gaan uitrekenen. Zijn nieuwe conclusie was:
Je kan dus wel stellen dat een EV in bijna alle gevallen minder uitstoot veroorzaakt dan een ICE in zijn gehele levenscyclus, aangezien de meeste auto's vlot boven de 200.000 kilometers zullen komen voor ze gesloopt worden, al is het ergens in Polen of Afrika.
Ik dit dus..zelfs met mijn 50-60k km per jaar kan ik ritten van +400km op één hand tellen.Voor de meeste profielen is het helemaal geen nadeel.. vaak zijn +400km dagen op één hand te tellen.
En je hoeft niet volledig vol laden om thuis te geraken. 10 minuten aan een snellader kan al voldoende zijn.
Dat een dieselstoof makkelijk is voor lange afstanden ontkent niemand.
EDIT: volgens ABRP zou je nu wel 20minuten te staan schimmelen aan een snellader als je op locatie niet kan laden.
.De lange ritten vind ik trouwens hoegenaamd geen probleem, dan is even stoppen om snel te laden niet direct een probleem voor mij.Ik dit dus..zelfs met mijn 50-60k km per jaar kan ik ritten van +400km op één hand tellen.
HLN en nog enkele andere nieuwsoutlets doen dan ook alle moeite van de wereld om mensen schrik te doen krijgen van een EVOok altijd grappig dat ge die anti-EV argumenten hoort vn mensen die maar 10-15k km per jaar rijden.
Wel, ik snap dus niet waarom er zoveel trage laders gezet worden. Het heeft heel veel nut om daar een snellader te zetten omdat iemand daar inderdaad een tussenstop kan houden dan (en dus niet gratis maken, want dan is het nut weg). Maar zo'n 11kw lader heeft imo geen nut voor die laadtijd...De lange ritten vind ik trouwens hoegenaamd geen probleem, dan is even stoppen om snel te laden niet direct een probleem voor mij.
Het zijn eerder de noch vis noch vlees ritten, waarbij je 250 km enkel rijdt, en er geen laadpaal is bij aankomst.
Ik ben na dit week-end echt wel overtuigd van het nut van laadpalen aan supermarkten, DC, met pakweg 50 kW vermogen. Geeft mensen die ergens op reis zijn de kans bij te laden zonder echt tijd te verliezen. In de supermarkt ben je toch al snel 30-45 min kwijt...
Pakweg een Carrefour of Delhaize aan zee, en natuurlijk gewoon een eerlijk tarief factureren, dat hoeft echt niet gratis te zijn. Snellader kWh aan de carrefour in Frankrijk met 300kW vermogen was 0.61 EUR/kWh.
HLN en nog enkele andere nieuwsoutlets doen dan ook alle moeite van de wereld om mensen schrik te doen krijgen van een EV
de hoogspanningscabine moet het natuurlijk wel aankunnen. Een supermarkt zal wel al geen te kleine cabine hebben. 630 of 1000kva. Daar nog een paar superchargers bij zal mss een te grote investeringskost zijn.Wel, ik snap dus niet waarom er zoveel trage laders gezet worden. Het heeft heel veel nut om daar een snellader te zetten omdat iemand daar inderdaad een tussenstop kan houden dan (en dus niet gratis maken, want dan is het nut weg). Maar zo'n 11kw lader heeft imo geen nut voor die laadtijd...
Wel, ik snap dus niet waarom er zoveel trage laders gezet worden. Het heeft heel veel nut om daar een snellader te zetten omdat iemand daar inderdaad een tussenstop kan houden dan (en dus niet gratis maken, want dan is het nut weg). Maar zo'n 11kw lader heeft imo geen nut voor die laadtijd...
Met 80kWh batterij dan nog, dus de realiteit voor de meeste EV's is nog lagere kmstand.Er is ooit een Luikse professor geweest die beweerde dat een EV 700.000 km moet rijden om groener te zijn dan een ICE. Die heeft dan nogal wat kritiek gekregen (om het zacht uit te drukken), en is het daarna fatsoenlijk gaan uitrekenen. Zijn nieuwe conclusie was:
Je kan dus wel stellen dat een EV in bijna alle gevallen minder uitstoot veroorzaakt dan een ICE in zijn gehele levenscyclus, aangezien de meeste auto's vlot boven de 200.000 kilometers zullen komen voor ze gesloopt worden, al is het ergens in Polen of Afrika.
Ik vind dit nochtans een van de (weinige) argumenten om geen EV te moeten nemen.Geen laadpala aan huis of je woont op een appartement? Je kan allego contacteren en als er binnen een straal van 500m geen lader is, plaatszn ze er eentje op eigen kosten.
Dat probleem heb ik, ik heb af en toe een kleine 400km retour waar ik geen laadpaal heb op de locaties waar ik moet zijn.De lange ritten vind ik trouwens hoegenaamd geen probleem, dan is even stoppen om snel te laden niet direct een probleem voor mij.
Het zijn eerder de noch vis noch vlees ritten, waarbij je 250 km enkel rijdt, en er geen laadpaal is bij aankomst.
Ik sta nu sinds september op 20.2kwh overall gemiddeld met mijn iX3, nhet is wel serieus aant afnemen met de temperatuurWat is zuinig bij een elektrische wagen?
Zag gisteren een review voor een Taycan waarbij de reviewer zei dat 20 kWh/100km weinig is. Ik vond dat een rare reactie. Moet hier al moeite doen om dat cijfer te halen met mijn i4.
Zonder extreem zuinig te rijden haal ik een 17 kWh/100km in gecombineerd dagelijks verkeer.
De weersomstandigheden zijn nu wel optimaal.
9l/100km is voor een Porsche ook heel weinig en voor een BMW 3 veelWat is zuinig bij een elektrische wagen?
Zag gisteren een review voor een Taycan waarbij de reviewer zei dat 20 kWh/100km weinig is. Ik vond dat een rare reactie. Moet hier al moeite doen om dat cijfer te halen met mijn i4.
Zonder extreem zuinig te rijden haal ik een 17 kWh/100km in gecombineerd dagelijks verkeer.
.kzit nu aan 14.9-15.2 kwh/100km.Wat is zuinig bij een elektrische wagen?
9l/100km is voor een Porsche ook heel weinig en voor een BMW 3 veel.
Je hebt 340pk (40e?) VS 408pk (en WSS 530pk in de test, zal wel een 4S geweest zijn).
En de Taycan is een pak groter...
kzit nu aan 14.9-15.2 kwh/100km.
Airco wel af of in extreme gevallen op 23-24°C
wel meer binnenwegen de laatste tijd. (teveel file op de E40) En de buitentemperaturen zijn natuurlijk perfect rond de 25°CGecombineerd autosnelweg en binnenwegen?
Ik snap alleen niet dat je zo zuinig wil rijden dat je de airco af zet. Liever iets meer verbruiken maar comfortabel rijden.
Ik woon op een appartement. De eerste publieke laadpaal staat 2,9km ver. Ik heb Fluvius gecontacteerd. De eerste vragen waren: Is er een parking of garage aan je woning? Toen ik zie 'Ja' kreeg ik droogjes de mededeling: "Dan kunnen we geen gratis laadpaal plaatsen in een straal binnen de 500m bij u. U voldoet NIET aan de voorwaarden" En er werd gewoon ingehaakt.Geen laadpaal aan huis of je woont op een appartement? Je kan allego contacteren en als er binnen een straal van 500m geen lader is, plaatszn ze er eentje op eigen kosten.