zwarten
Well-known member
Dat wil niets zeggen hoor.Fuck. Ik ken daar niks van, maar een blik op mijn kast zag een “16” staan in het typenummer. Dus ik ben waarschijnlijk gescheten met 3.7 kW.
Als dat ook weer een paar duizend euro kost ga ik helaas moeten annuleren vrees is.
16A is de standaard zekering voor stopcontacten.
Je hebt twee mogelijkheden. Je gaat naar je teller kijken van de maatschappij, daarop kan je aflezen of het 230V is of 3x230V
Of je gaat naar je zekeringskast en bij je differentieelschakelaar zien (de hoofdplong) of deze 230v is 3x230V
Aan u fases kunt ge dat zien (de lijntjes) of het is vermeld op de differentieelschakelaar.
VB 3fasen. check de 4 lijntjes op de tekening
VB monofase. Check de lijntjes.. Hier heb je er 2
met 230V mono ga je maximaal 7.4kW (als je het op een 32A differentieel aansluit) kunnen laden maar dan ga je wel niet meer moeten koken enzo

Uw aansluitvermogen is 40A dus 230Vx40 geeft 9200W.
Bij 3x230 en 40A is dat 15900W. Dus daar zou een 32A al volstaan om aan uw 11kW te geraken.
Maar ik wil zeker nog eens stipuleren dat als het capaciteitstarief er is en je je wagen aan 11kW op 4 uur gaat opladen dat dit echt wel geld gaat kosten.
Laatst bewerkt:

zekeringen zijn interchangeable. ge kunt nen 400v gebruiken als 230v maar blijft 230V. ze zijn gewoon "rated" tot 400v