Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wordt er financieel wel beter van, dus € kunnen me uiteindelijk ook wel iets schelen, maar ze zijn niet de drijfveer. De drijfveer is ook minder nobel dan de wereld redden (want dat doe ik ook echt niet), ik heb me met name als 'doel' gezet om meer dan 50% van mijn totale energieverbruik van mijn eigen zonnepanelen te halen (ik zit nu aan 50.7%, dat zou in juni nog wat verder moeten stijgen richting 55%), en ik kan best wel ziekelijk zijn in het halen van doelstellingen. Ik rijd uiteindelijk ook nog altijd redelijk wat km met de wagen ivm anderen (+-22500 km per jaar).@ugar ik vind het knap dat je zo bewust met je zonne-energie en je autobatterij omgaat, hoewel de euro's je niks kunnen schelen. Als iedereen op aarde zich zo zou gedragen zou mijn zoontje nogal een prachtige toekomst tegemoet gaan!![]()
Nou dat ziet er wel netjes uit!De iX1 is er:
Ik vind hem op het eerste zicht wel knap. Mooie front (ja, grote grill maar oké). Ben er nog niet helemaal uit of ik het geheel vind passen, hij lijkt kort voor de lengte.De iX1 is er:
. Gekend probleem bij BMW 
Ik vind hem op het eerste zicht wel knap. Mooie front (ja, grote grill maar oké). Ben er nog niet helemaal uit of ik het geheel vind passen, hij lijkt kort voor de lengte.
Wel paar opvallende dingen:
1) 5cm verlaging met M-onderstel?? Is dat nu niet heel veel verschil?
2) Perforated sensatec. Goeie evolutie!
3) gekoelde oplaadbakjes voor smartphones. Gekend probleem bij BMW
4) Nog steeds geen fan van dat scherm en middenconsole.
Ik vind het wel een heel "volwassen" wagen geworden eigenlijk. Misschien zijn ze bij BMW eindelijk terug wat op het rechte pad aan het geraken qua ontwerp...
Jaja (ander sleept uw batterij op de grond) maar zelfs voor de ICE is dat een enorm verschil he. De meeste SUV's hebben nu niet zoveel extra ground clearance tov hun sedan/break versie he.Als ik het goed verstaan heb in de video is de verlaging niet van toepassing op de modellen met een batterij.
Voor de rest deel ik je mening. Knappe volwassen BMW. Benieuwd naar de prijssetting. Vermoedelijk rond de 60k.
Ook beetje gek dat die meer vermogen krijgt en een heel pak sneller is.Vind de iX1 wel geslaagd, mooier als de iX3 die ik besteld heb...
Is ook wat jaren nieuwer natuurlijk.
Ook beetje gek dat die meer vermogen krijgt en een heel pak sneller is.
Want buiten de ruimte (die voor mij reden genoeg is om voor de iX3 te kiezen) zie ik ook geen grote voordelen van de iX3 tov de iX1...
waaarom zou je in godsnaam xdrive willen op een EV? Dat is echt voor niks nodig, toch niet met de vermogens van de iX3 en iX1.Ik ben ook onder de indruk van de nieuwe iX1. Ik keek er naar uit maar mijn switch naar zelfstandige komt te vroeg dus ik kon niet wachten op deze wagen. 5.4s en 4WD voor de iX1 is gewoon lekker. Te meer omdat 4WD niet op de iX3 zit. Maar goed, heeft mss ook logistieke en financiële redenen. De aandrijving is iig op de achterste wielen, dus dat maakt dat hij nog fijn rijd.
Let wel, de iX1 is de xdrive30, dus wees er maar zeker van dat deze duur zal zijn en richting de iX3 zal gaan kwa prijs.
Uiteindelijk de iX3 impressive besteld en als je deze iX1 dan ziet dan voelt het toch een beetje bitter. Maar goed, het is nu eenmaal zo, Een jaar geleden was de situatie net omgekeerd, dan keek ik met sprankelende oogjes naar de iX3 omdat het zo nieuw was. Binnen een jaar komen de eerste spy shots van de nieuwe iX3 en dan een jaar later is het zover en voelt de iX1 al niet meer zo speciaal. We mogen ook niet vergeten dat de X1 nog altijd de instapper is dus er zit veel niet op wat wel op de X3 zit en afwerking en materiaalkeuze is ook anders.
Uiteindelijk de iX3 impressive besteld en als je deze iX1 dan ziet dan voelt het toch een beetje bitter. Maar goed, het is nu eenmaal zo, Een jaar geleden was de situatie net omgekeerd, dan keek ik met sprankelende oogjes naar de iX3 omdat het zo nieuw was. Binnen een jaar komen de eerste spy shots van de nieuwe iX3 en dan een jaar later is het zover en voelt de iX1 al niet meer zo speciaal. We mogen ook niet vergeten dat de X1 nog altijd de instapper is dus er zit veel niet op wat wel op de X3 zit en afwerking en materiaalkeuze is ook anders.
Goed punt. Eenmaal mijn iX3 bij de dealer staat ga ik er een paar uur mee testrijden. Wss vergeet ik de iX1 dan snelwaaarom zou je in godsnaam xdrive willen op een EV? Dat is echt voor niks nodig, toch niet met de vermogens van de iX3 en iX1.
Meer gewicht, minder range. Ik zou het bewust niet kiezen mocht ik de keuze hebben.
Ok, hij ziet er knap uit. Tig keer knapper dan een EQA/EQB, Audi Q3 en id3/4. Maar het is toch bijlage geen iX3 qua feel. Ik zou in elk geval voor geen geld (allezja, misschien voor veel geld wel) willen wisselen naar een iX1

Ik ben benieuwd wanneer ze de laadbox komen plaatsen. De Cupra wordt geleverd eind januari 2023 (Huidige voorspelling). Dus ik hoop tegen dan dat de laadbox er al zal staan (dat is over 7 maand).
Dag allemaal
Nooit hier echt gelurked omdat ik zelf een PHEV had en altijd op kantoor kon laden, maar nu vanaf 13 juni een EV en dus benieuwd naar enkele weetjes die jullie wellicht hier al meermaals hebben vermeld (maar ik kan moeilijk 349 pagina's doorlezen ^^).
Ahum ...
1) Wat zijn de beste tips, buiten "Johnny-rijgedrag vermijden" om autonomie batterij een duwtje in de rug te geven? Het wordt een EQA, en dus op papier een 400-tal km.
2) Welk is de beste app om actuele info laadpalen te verkrijgen? Ik heb een oplaadpas van Numobi, maar die app is echt zelden up-to-date (palen die bezet of defect zijn was een dagelijkse frustratie tot ik enkel nog op het werk ben beginnen laden).
3) Andere weetjes die jullie belangrijk vinden?
Bedankt!